Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@15:06:53 GMT

نماز جمعه تجلی روح انقلاب و قرارگاه ایمان و تقوا است

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۷۱۴۶

نماز جمعه تجلی روح انقلاب و قرارگاه ایمان و تقوا است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شهاب الدین بابامحمدی صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان به مناسبت پنج مرداد؛ سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب، اظهارکرد: نماز جمعه تجلی روح انقلاب و از برکات مهم و اساسی نظام اسلامی و قرارگاه ایمان و تقوا است.

بابامحمدی گفت: در ستاد نماز جمعه سرخنکلاته کمیته های مختلفی مانند کمیته جوانان، کمیته تکریم، کمیته موذنان، کمیته مجریان و کمیته خلاصه نویسی را شکل داده که هر کدام دستورالعمل خاص خود را اجرا می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به عنوان مثال در کمیته خلاصه نویسی هر هفته به جوانان ماموریت می دهیم که خطبه های نماز جمعه را خلاصه کرده و به بهترین خلاصه نویسی جایزه ای اهدا می‌شود.

بابامحمدی ادامه داد: همچنین این ستاد، جلسات ماهانه ای را برگزار کرده و در آن مشکلات و مسائلی که در کارگروه های مختلف احصا شده، بررسی می شود.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات حل کردن مسأله ایاب و ذهاب نمازگزاران بخش بهاران بود که یک واحد شهری (اتوبوس) در اختیار آنها قرار گرفت.

بابامحمدی با بیان اینکه ارتباط خوبی با ادارات و نهادهای مختلف برقرار شده و مشکلات مردم و منطقه را پیگیری می‌کنیم، گفت: به عنوان مثال نشست هایی با آب و فاضلاب، مدیرکل بنیاد مسکن، انتظامی، فرمانده سپاه نینوا، مدیر عامل برق و غیره برگزار کردیم.

وی همچنین از برپایی جلسات هم اندیشی و تعامل با ستاد اقامه نماز جمعه شهرهای دیگر استان خبرداد و افزود: برگزاری اردوهای یک روزه معرفتی و تربیتی از دیگر برنامه های ستاد نماز جمعه سرخنکلاته است.

امام جمعه سرخنکلاته در خصوص اقدامات مقابله ای با کرونا، اظهارکرد: از همان روز اول که این بیماری در کشور و استان شناخته شد، عملیات محلول‌پاشی را شروع کرده و تاکنون هشت مورد عملیات گندزدایی در سطح معابر و اماکن عمومی و غیره انجام شده است.

بابامحمدی گفت: در قدم بعدی توزیع بسته های بهداشتی، راه اندازی کارگاه های تولید ماسک و گان انجام شد.

وی بیان کرد: همچنین در طرح مواسات ستاد نماز جمعه ورود کرده و در چندین مرحله بسته های معیشتی در قرق، تقی آباد، سرخنکلاته، میرمحله و غیره توزیع شده است.

بابامحمدی از همراهی قرارگاه عاشوراییان، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و استان قدس در طرح کمک مومنانه خبرداد.

وی گفت: همچنین آشپزخانه مهدوی را برای پخت غذای گرم و توزیع آن بین محرومان از ماه رمضان برپا کرده و در چند نوبت دو هزار پرس غذا بین محرومان توزیع شده است و بنا داریم این کار را ادامه دهیم.

کد خبر 4977169

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان اقامه نماز جمعه ویروس کرونا نماز ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان حجاب و عفاف شهرکرد ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بیرجند ایلام سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۷۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با قرارگاه نور جواب دشمن را می‌دهیم / ادعای حقوق بشر غربی‌ها دیدنی است

جانشین فرمانده فراجا گفت: دشمنان می‌خواهند جامعه را به سمت تباهی ببرند و ما به عنوان بازوی حکومت نمی‌توانیم ساکت بنشینیم و باید شرایط را مدیریت کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار قاسم رضایی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز معلم و تجلیل از استادان، مدرسان و گروه‌های علمی فراجا با اشاره به اجرای طرح نور برای مقابله با کشف حجاب از سوی انتظامی کشور اظهار کرد: اجرای طرح نور، جزو اجرای فروع دین نیست و این مسئله نیز دستور خدا است؛ وقتی آقا می‌فرمایند حرام شرعی و سیاسی است یعنی حرام شرعی پای خود افراد است، اما در حرام سیاسی، یعنی ما مسئول هستیم.

وی افزود: دشمنان می‌خواهند جامعه را به سمت تباهی ببرند و ما به عنوان بازوی حکومت نمی‌توانیم ساکت بنشینیم و باید شرایط را مدیریت کنیم، بر اساس مستندسازی‌های آماده شده، افراد هدایت شده و باندی، با مأموران پلیس رفتار نامناسب می‌کنند.

جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور ادامه داد: انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود، وقتی دهه ۴۰ امام فریاد زد که علما به داد اخلاق و دین برسید، همین مسئله را می‌گفتند؛ این همه شهید دادیم و همه ما مدیون آنها هستیم، همه شهدا برای همین اهداف رفته‌اند و انقلاب امروز نباید سمت دیگری برود.

سردار رضایی تصریح کرد: سواد یعنی فهم، برخی می‌گویند وکیل و دکتر هستند، اما اظهارات بی‌سوادانه دارند و متوجه نمی‌شوند که جنگ کجا است و جامعه به کدام سمت می‌رود، تشدید اقدامات قبلی در یک چهارچوب در حال حرکت و این کار جهادی و انقلابی است.

وی اضافه کرد: جنگ‌های امروز در کشور از جنگ با عراق و تجزیه طلبان نیز بیشتر اهمیت دارد و حساس‌تر است، ما با قرارگاه نور جواب خود را به دشمن می‌دهیم و این مسئله حتی از جنگ نیز حساس‌تر است.

جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور ادامه داد: تهاجم‌های فرهنگی بسیار پراهمیت و مخرب‌تر هستند، به عنوان مثال اگر بمبی در جایی منفجر شود اثرات آن در همان منطقه می‌ماند، اما اثرات این رفتارها بسیار تخریب‌گر است، این موارد غیرت مرد و نجابت زن را تخریب می‌کند، اما امروزه رنگ و لعاب دیگری دارد، برخی افراد با این رفتارها، معانی حقوق شهروندی را لکه دارد می‌کنند و خواسته الهی و وظیفه فراجا است که باید این بی‌حرمتی ها مقابله کند.

سردار رضایی با تاکید بر اینکه مسئله تکلیف الهی است، گفت: ثواب این مسئله بیشتر از هشت سال جنگ است، زیرا جسارت و اعتقاد بالاتری می‌خواهد و باید در تربیت نیرو نیز این مسائل مورد توجه قرار گیرد، در موضوع عفاف و حجاب، سی و چند دستگاه مسئولیت دارند، اما هیچ‌کدام بصیرت و شجاعت لازم را در این زمینه ندارند و ما پای کار هستیم.

وی با اشاره به رفتار دولت آمریکا با دانشجویان مدافع غزه در این کشور افزود: ادعای حقوق بشر غربی‌ها، این روزها در دانشگاه‌های آمریکا دیدنی است که چگونه با دانشجویان خود رفتار می‌کنند.

کد خبر 749689

دیگر خبرها

  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • با قرارگاه نور جواب دشمن را می‌دهیم / ادعای حقوق بشر غربی‌ها دیدنی است
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد