Web Analytics Made Easy - Statcounter

زرندی گفت: سازمان امور مالیاتی برای شرکتهایی که در سال ۹۹ وارد بازار بورس شوند و حداقل ۲۵ درصد از سهام شرکت خود را به صورت شناور عرضه کنند، متعرض حسابهای سنوات گذشته آنها نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «سعید زرندی» گفت: سازمان امور مالیاتی برای شرکتهایی که در سال 99 وارد بازار بورس شوند و حداقل 25 درصد از سهام شرکت خود را به صورت شناور عرضه کنند، متعرض حسابهای سنوات گذشته آنها نخواهد شد و این مشوق و فرصت فقط تا انتهای سال 99 معتبر بوده و لازم است، واحدهای تولیدی از این فرصت بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: یکی از دلایل عدم رغبت برخی شرکتهای تولیدی به بازار سرمایه مشکلات مالیاتی سالهای گذشته است. پذیرش بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری در بازار سرمایه (بورس و فرابوس) از برنامه‌های وزارتخانه در سال‌جاری می‌باشد.

 

زرندی گفت: برای ترغیب متقاضیان به پذیرش در بازار سرمایه، اقدامات موثری صورت گرفته که مهمترین آن رفع دغدغه شرکتها برای ورود سازمان مالیاتی به پرونده های سالهای گذشته آنها بود.

 

معاون طرح و برنامه توضیح داد: با حمایت سران قوا و تایید مقام معظم رهبری این مشکل برای سال 99 مرتفع شده است.

 

زرندی گفت: با موافقت وزیر اقتصاد، نماینده وزارت صنعت، معدن وتجارت در هیات پذیرش بورس عضویت پیدا کرد و این موضوع باعث تسریع در روند پذیرش شرکتهای تولیدی خواهد شد.

 

معاون طرح و برنامه تصریح کرد: باید این واقعیت را پذیرفت که بخش صنعت راهی جز حرکت به سمت ابزارهای نوین مالی ندارد.

 

وی گفت: سیستم بانکی هم اکنون تنها منبع تامین مالی بخش تولید است اما نمی تواند جوابگویی نیازهای بخش صنعت و معدن باشد لذا باید به سمت ابزارهای جدید رفت.

 

زرندی گفت: برای این موضوع باید دو اتفاق بیفتد اول در بخش قوانین، آیین نامه ها و دستورالعمل هاست که راه را برای ورود شرکتهای تازه وارد به بورس تسهیل کند که در این بخش وزارت صنعت، معدن وتجارت تمام تلاش خود را در سال جاری خواهد کرد و بر این اساس یک دفتر مستقل ذیل معاونت طرح و برنامه به نام دفتر تامین مالی ایجاد کرده است.

 

معاون طرح و برنامه تاکید کرد: اتفاق دوم باید در خود بنگاهها روی دهد چرا که برخی شرکتهای تولیدی توانسته اند در موضوع تکنولوژی، کیفیت، بازار و.... خود را به روز کنند اما در مدیریت مالی همچنان دیدگاه سنتی بر برخی بنگاهها حاکم است.

 

وی گفت: بنگاههای تولیدی باید با توجه به تحولات اقتصادی مدیریت مالی خود را مورد بازبینی قرار دهند و با نگاههای جدید به سمت بهره مندی از ابزارهای نوین مالی و به ویژه بازار سرمایه حرکت کنند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: زرندی وزارت صنعت سعید زرندی وزارت صنعت معدن و تجارت معاون طرح و برنامه بازار سرمایه زرندی گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۰۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام یکی از گام های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، گفت : پیش بینی می شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب های وکالتی شرکت های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم.

به گفته سخنگوی صنعت برق در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

رجبی مشهدی ادامه داد: در همین راستا ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند.

وی گفت: همچنین در هفته گذشته سهم نیروگاه های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت : بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکت های توزیع واریز خواهد شد و اکنون شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد