Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@18:03:12 GMT

افزایش وسعت مناطق شکار ممنوع لرستان

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۰۹۵۷

افزایش وسعت مناطق شکار ممنوع لرستان

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در راستای حفظ و حراست تنوع زیستی استان وسعت مناطق شکار و صید ممنوع استان افزایش یافت.

به گزارش جماران، نبی الله قائدرحمت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در دولت تدبیر و امید به منظور حفظ و حراست تنوع زیستی استان در راستای افزایش افزایش سطح مناطق حفاظت شده و افزایش وسعت آنها اقدام قابل توجهی در استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: به همین منظور افزایش سطح غار ماهی کور از چهار هزار به ۴۰ هکتار انجام شد و همچنین منطقه آزاد سرکن بابا حبیب در کوهدشت به منطقه شکار و صید ممنوع تبدیل شد.

قائدرحت ادامه داد: تالاب خروسان ازنا به منطقه شکار و صید ممنوع تبدیل و مجوز تمام این مناطق در استان تمدید شد.

معاون فنی حفاظت محیط زیستن لرستان اضافه کرد: ۸۶۲ هکتار از اراضی تالاب بیشه دالان بروجرد به محیط زیست واگذار و تفاهمنامه ای نیز در این راستا منعقد شده است.

وی ادامه داد: در راستای افزایش وسعت پناهگاه حیات وحش سمند لرستانی نیز از یک هزار هکتار به چهار هزار هکتار مکاتبه شده و به زودی نتیجه اعلام میشود.

قائدرحمت با بیان اینکه ۲۵درصد تنوع زیستی گیاهی و جانوری کشور در این استان وجود دارد، یادآور شد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل عرصه های طبیعی استان، برخورداری از اقلیم چهار فصل و تنوع زیستی در حوزه های گیاهی و جانوری و وجود ذخایر ژنتیکی، ارزشمند گیاهی نظیر جنگلهای بلوط، بنه، ارس و گونه های جانوری نظیر پرندگان شکاری، کبک دری، خرس قهوه ای، پلنگ، کل و بز کوهی، قوچ و میش، ماهیان کور غار و سمندر لرستانی،  برنامه ریزی و اقدامات لازم به منظور احیاء زیستگاه ها و زیست بوم های استان در اولویت کاری قرار دارد.​​

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا مناطق شکار ممنوع لرستان شکار ممنوع سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی تنوع زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۰۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ابری و بارانی در لرستان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛کارشناس هواشناسی استان لرستان گفت:برای فردا بعد ازظهر علاوه بر  افزایش پوشش ابر و سرعت وزش باد در برخی مناطق احتمال بارش خفیف و پراکنده خواهیم داشت.
بهمن محمدی مقدم افزود:از بعداز ظهر روز سه شنبه سامانه بارشی جدید وارد منطقه می شود که این سامانه تا روزهای پایانی هفته بر روی آسمان استان فعال خواهد بود .
 کارشناس هواشناسی لرستان گفت:در این مدت برای مناطق مختلف استان بارش باران رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد تا بازه شدید و شدیدلحظه ای پیش بینی می شود.
در ۲۴ ساعت گذشته پلدختر با دمای ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و الشنر با ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و سردترین شهر‌های استان بودند.



کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • هوای ابری و بارانی در لرستان
  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید + فیلم
  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان