Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@23:05:12 GMT

«شب قصه کانون» در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۲۱۳۱

«شب قصه کانون» در فضای مجازی

انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری مباحث مربوط به قصه‌گویی را به صورت گپ‌وگفت و مجازی برگزار می‌کند، همچنین مخاطبان می‌توانند به تماشای برنامه زنده «شب قصه» بنشینند.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کودکان و نوجوانان و دیگر علاقه‌مندان به قصه‌گویی هر دو هفته یک‌بار می‌توانند روزهای شنبه شاهد پخش زنده مباحث آموزشی در حوزه قصه‌گویی با عنوان (گپ‌وگفت با موضوع قصه و قصه‌گویی) باشند و هر چهارشنبه در صفحه اختصاصی انجمن قصه‌گویی کانون به نشانی @GHESEHGOUEE به تماشای برنامه زنده «شب قصه» بنشینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در برنامه گپ‌وگفت با موضوع قصه و قصه‌گویی، هر دو هفته یک بار روزهای شنبه ساعت ۲۱ با استادان قصه‌گویی، داوران جشنواره قصه‌گویی و قصه‌گویان برگزیده جشنواره‌های بین‌المللی قصه‌گویی به صورت زنده و با رویکردی آموزشی گفت‌وگو می‌شود.
برنامه «شب قصه» نیز هر چهارشنبه ساعت ۲۰ به قصه‌گویی زنده قصه‌گویان برتر کشور یا اعضای بزرگسال انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اختصاص دارد.
بر اساس این گزارش این برنامه‌ها در قالب IGTV ارائه می‌شود و تاکنون چهره‌هایی مانند مصطفی رحماندوست - شاعر و نویسنده کتاب‌های کودک -، گیتی خامنه - مجری برنامه‌های کودک و نوجوان و داور جشنواره قصه‌گویی -، احترام برومند - بازیگر سینما و تلویزیون -، گلاره عباسی - بازیگر سینما و تلویزیون و موسس سینمای نابینایان در ایران -، بهاره جهاندوست - مجری برنامه کودک و نقال و قصه‌گو -، علی خانجانی - پژوهشگر، نویسنده و داور جشنواره‌های قصه‌گویی -، سارا روستاپور - مجری تلویزیونی برنامه‌های کودک و نوجوان -، مهدی آرایی - مدرس و داور جشنواره‌های قصه‌گویی - و آسیه رحمتی و امیر جهان‌پور از قصه‌گویان کانون و اسرا جلیلیان عضو مرکز کانون کرمانشاه میهمان پخش زنده صفحه اختصاصی انجمن قصه‌گویی کانون در اینستاگرام بوده‌اند.
علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای برنامه‌های زنده و فیلم برنامه‌های گذشته به صفحه اختصاصی انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اینستاگرام به نشانی instagram.com/ghesehgouee مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شب قصه جشنواره قصه گویی انجمن قصه گویی کانون شب قصه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۲۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گیلان که آذر سال ۱۴۰۲ با شعار «این صحنه خانه ماست» از سوی معاونت فرهنگی این نهاد فراخوان‌شد، ظهر دوشنبه با هنرنمایی ۸ گروه نمایشی کانونی و آزاد در خانه تئاتر شهر رشت آغاز شد.

طی آئین آغازین این جشنواره که با حضور کودکان، نوجوانان، خانواده‌ها، هنرمندان و علاقمندان به هنرهای نمایشی همراه بود، «سجاد کوچکی نژاد» معاون فرهنگی کانون استان گیلان ضمن قدردانی از مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و فعالان عرصه هنر، درباره اهمیت برگزاری این جشنواره‌ها صحبت‌کرد.

کوچکی نژاد یاد تمامی هنرمندان در گذشته را گرامی داشت و از حاضران برای نکوداشت تمامی فعالان عرصه هنر، به ویژه، پیشکسوتان این حوزه دعوت کرد.

ادامه بخش برنامه‌ها نیز هنرنمایی گروه‌های نمایش بود و در این میان، به ترتیب نمایش‌های «زمین پاک» به کارگردانی حمیده زاره، «ببینیم سطل شما چه طوریه؟» با کارگردانی نرگس فرضی، «دختر نقال» و «گوساله لجباز» به کارگردانی نکیسا عوض‌مطلق و «دیگر مرا صدا نزن مادر» با هدایت احمدرضا جعفری از رشت روی صحنه رفتند.

«فیل و ابابیل» به کارگردانی مجید پتکی و «یاد منجی»، با کارگردانی سیده زهرا صادقی از رشت و «پرپروک» به کارگردانی منیژه واحد از لاهیجان، دیگرنمایش‌هایی بودند که با هنرنمایی هنرمندان گیلانی دیدنی شدند.

داوری این رویداد هنری که در بخش کانونی و آزاد، با مشارکت مخاطبان نوجوان، جوان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگ‌سالان صورت گرفت را «محمد علی صادق حسنی»، کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و تئاتر و رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان گیلان، «محمود فرضی‌نژاد»،محقق و پژوهشگر، کارگردان تئاتر و خواننده فرهنگ عامه گیل و دیلم و همچنین، «حمید آذرنگ»، کارشناس مدیریت فرهنگی و کارگردان تئاتر بر عهده داشتند و به داوری هنرنمایی هنرمندان در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده_ عروسکی)، نمایش خلاق (‌نمایش کتابخانه‌ای و بازی نمایش) پرداختند.

گفتنی‌است، خانواده و اهمیت آن، نامداران دینی، ملی و اسطوره‌ای و درعین‌حال، امیدآفرینی در تولید نمایش، توجه به محیط‌زیست و سبک زندگی ایرانی اسلامی، مهارت‌افزایی، ترویج نمایش‌های آئینی و سنتی و کتاب‌های چاپ‌شده در کانون و فرهنگ بومی محلی کشور، از رویکردهای ارزش‌گذاری نمایش‌های ارائه شده در نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوان است که با هدف عمومی‌سازی و مردمی‌سازی هنرنمایش برگزارمی‌شود.

لازم به توضیح است، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوان عصر امروز با معرفی ۳ گروه برگزیده به ایستگاه پایانی می‌رسد.

کد خبر 6098222

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • آلفایی‌ها هنوز به دنیا نیامده، پیج اینستاگرام دارند
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم