Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان با انجام بررسی‌های متعدد به این نتیجه رسیدند که استفاده از وسایل سرمایشی مانند کولر گازی می‌تواند شیوع بیماری کرونا را گسترده‌تر کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از سوالاتی که در این روزهای گرم تابستان ذهن افراد را درگیر خود کرده این است که آیا استفاده از دستگاه‌های تهویه هوا و کولر به انتقال و شیوع هر چه بیشتر ویروس کووید -۱۹ کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان معتقد هستند پس از رعایت فاصله گذاری اجتماعی، مهمترین موضوع مرتبط در مورد پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، تهیه مناسب هوا است.

به گفته محققان هر چه هوای بیرون گرم‌تر باشد، هوای داخل محیط بسته بیشتر چرخش می‌کند؛ بنابراین افراد درصد بیشتری از هوایی که دیگران به بیرون می‌فرستند را استنشاق می‌کنند. اگر فردی در محیط بسته به بیماری کرونا مبتلا باشد، ویروس‌ها به راحتی در این محیط به چرخش در می‌آیند و باعث انتقال بیماری به دیگران می‌شوند. سیستم‌های تهویه هوا دارای فن‌هایی است که هوا را به اطراف منتقل می‌کنند؛ این اتفاق باعث می‌شود ذرات ویروس کوچک برای مدت زمان طولانی‌تری در هوا معلق بمانند.

کولرهای گازی رطوبت هوا را نیز از بین می‌برند و همانطور که مشخص است ویروس‌ها در هوای خشک مقاومت و ماندگاری بیشتری دارند. به استناد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا (CDC)، نتایج یک مطالعه نشان داد که ۱۰ فرد از ۸۳ مشتری موجود در یک رستوران از طریق گردش هوای سیستم تهویه به ویروس کورنا مبتلا شدند. این ۱۰ فرد پشت سه میز جداگانه نشسته بودند؛ بنابراین پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که جریان هوای دستگاه تهویه باعث انتشار قطرات حاوی ویروس از یک فرد آلوده مجاور این دستگاه در محیط شده و در نهایت سه گروه از افراد حاضر در این رستوران به ویروس کرونا مبتلا شدند.

محققان با انجام دادن مطالعات بسیار در زمینه شیوع ویروس کرونا دریافتند که نحوه انتشار این ویروس به شکل هوابرد است و افراد سالم با استنشاق آن به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند. متخصصان معتقد هستند کولر گازی یکی از عوامل انتقال ویروس کرونا در محیط‌های بسته است. بنابراین لازم است دستورالعمل‌های لازم در این زمینه را اجرا کنیم. آسان‌ترین روش برای پیشگیری از انتقال ویروس از طریق سیستم تهویه، باز کردن پنجره یا در است تا هوای تازه در فضای داخل جریان پیدا کند. البته استفاده از این روش در بعضی ساختمان‌های تجاری و ادارات امکان پذیر نیست؛ بنابراین توصیه شده است که افراد در این محیط‌ها از ماسک استفاده کنند.

علاوه بر این توصیه شده است که فیلترهای کولرهای گازی در ادارات و فضاهای عمومی به صورت روزانه شستشو شوند و دوباره مورد استفاده قرار گیرند. راهکار دیگر برای کاهش خطر انتقال ویروس کرونا در محیط بسته، از بین بردن ویروس‌های پخش شده در هوا یا ذرات معلق آلوده به ویروس با استفاده از لامپ‌های UV است. لامپ‌های LED حاوی نور فرابنفش می‌تواند نقش مهمی در از بین بردن ویروس و عدم گسترش آن داشته باشد.

کد خبر 433385

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کولر شیوع کرونا پیشگیری از کرونا انتقال بيماري کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا در جهان ابتلا به کرونا کولر گازی دستگاه تهويه هوا انتشار ویروس کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق انتقال ویروس ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای راز زن دوم مرد میانسال بعد از مرگش

زن جوانی در تماس با پلیس اعلام کرد شوهرش بر اثر برق‌گرفتگی جان باخته اما کسی از ازدواج آنها خبر ندارد.

به گزارش ایران، به دستور بازپرس جنایی، تیم تحقیق راهی محل شده و با جسد مرد میانسال در کنار کولر آبی روی پشت بام مواجه شدند. معاینات اولیه متخصصان پزشکی قانونی در محل حکایت از آن داشت که مرد میانسال هنگام تعمیر کولر دچار برق‌گرفتگی شده و جانش را از دست داده است.

زن جوان که موضوع را به پلیس اعلام کرده بود، در تحقیقات اولیه گفت: من همسر صیغه ای بهروز بودم. سال ۹۶ به عقد موقت او درآمدم و راز این ازدواج را کسی نمی‌دانست. او در هفته چند بار به من سر می‌زد. روز حادثه به او گفتم هوا گرم شده و بهتر است کولر را راه بیندازیم. می‌خواستم به تعمیرکار زنگ بزنم، اما همسرم گفت خودم آن را درست می‌کنم.

زن جوان ادامه داد: بهروز برای تعمیر کولر به پشت‌بام رفت. ساعتی گذشت و از او خبری نشد. هرچه به تلفن همراهش زنگ زدم، جواب نداد. با نگرانی راهی پشت‌بام شدم، اما در کمال ناباوری دیدم همسرم کنار کولر افتاده و جان باخته است.

بدین ترتیب با مرگ مرد میانسال راز ازدواج دوم او که مخفیانه انجام شده بود، برملا شد. به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی پایتخت، جسد برای مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

دیگر خبرها

  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • افشای راز زن دوم مرد میانسال بعد از مرگش
  • افشای راز ازدواج دوم مرد میانسال بعد از مرگ
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق