Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@01:42:39 GMT

شناسایی ۱۱۰ مادر باردار مشکوک به کرونا

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۴۷۷۲

شناسایی ۱۱۰ مادر باردار مشکوک به کرونا

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شیوا کاظمی مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۰ مادر باردار با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۵۵ مورد بصورت قطعی مبتلا به کرونا بوده و بستری شده و مابقی مشکوک بوده و بصورت خانگی قرنطینه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : متاسفانه آمار مادران باردار مبتلا به کرونا در هفته‌های اول تیرماه رشد چشمگیری داشت، البته خوشبختانه چند روزی است وضعیت کمی بهتر شده است.

کاظمی افزود: طی این مدت تنها پنج نوزاد کرونایی داشتیم که همگی هم بهبود پیدا کردند و خوشبختانه فوتی نوزاد بر اثر کرونا نداشته ایم.

این مسئول در خصوص فوت مادران باردار مبتلا به کرونا گفت: تا کنون موردی که مادر باردار به دلیل کرونا بستری شده و فوت شده باشد نداشته ایم. تنها یک مورد فوت مادر باردار داشتیم که هیچگونه علائمی از کرونا نداشت و بعد از فوت، پزشکی قانونی اعلام کرد که ریه‌های مادر درگیر کرونا بوده است.

مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه از قدرت کرونا در فصل گرما کم نشده، ادامه داد: مادران باردار در این شرایط باید رعایت نکات بهداشتی را داشته باشند و همچنان باجدیت فاصله با دیگران را رعایت کرده و حتما از ماسک استفاده کنند و از تردد غیرضروری در محیط بیرون از منزل اجتناب کنند.

کاظمی افزود: خانواده مادران باردار هم باید حساسیت ویژه‌ای داشته و بیش از سایر افراد، رعایت نکات بهداشتی را داشته باشند.

این مسئول از مادران باردار خواست تا در شرایط شیوع کرونا، از انجام ورزش و بویژه ورزش‌های مربوط به قفسه سینه و افزایش حجم ریه‌ها غفلت نکنند.

کاظمی گفت: همچنین مادران باردار باید با جدیت بیشتری شست و شوی مرتب دست‌ها را با آب و صابون داشته باشند و قبل و بعد از هر کاری حتما دست‌ها را با آب و صابون بشویند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی علوم پزشکی ویروس کرونا مادران باردار مادر باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۴۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است

مصطفوی مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تعداد موالید خراسان جنوبی که از سال ۱۳۹۵ به بعد هر سال با کاهش قابل توجهی روبه‌رو بود در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ ثابت ماند، اما در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۱ حدود ۶ درصد (۳۹۰ مورد) افزایش یافت.

وی افزود9+: شاخص میزان مرگ و میر مادران باردار در خراسان جنوبی نیز سال ۱۴۰۱ معادل ۲۰ در ۱۰۰ هزار تولد زنده بود که سال ۱۴۰۲ به ۶.۵ در ۱۰۰ هزار تولد زنده کاهش پیدا کرد.

مدیر گروه سلامت و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: شاخص مرگ مادران باردار در این استان با ارائه مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی، در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل کاهش یافت و کاهش میزان مرگ مادران باردار در ۱۰۰ هزار موالید زنده یکی از شاخص‌های توسعه کشور‌ها به‌شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: مراقبت‌های قبل از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان در حوزه بهداشت، اقدامات سریع و ارزشمند انتقال مادران به مراکز درمانی در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و مداخلات درمانی مطلوب و موثر به خصوص مادران نیازمند مراقبت ویژه یا افراد دچار بیماری‌های زمینه‌ای در کاهش این آمار موثر بوده است.

مصطفوی گفت: جوانی جمعیت یکی از اولویت‌های استان به شمار می‌رود و لازم است فرهنگسازی و اطلاع رسانی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مردم باید با آسیب‌های پیر شدن جمعیت و خانواده‌های تک فرزند یا بدون فرزند آشنا شوند، افزود: بیش از ۹۰ درصد قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اجرا شده و سال گذشته رتبه اول را بین دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای قانون کسب کرده است.

حدود ۱۰ درصد از جمعیت خراسان جنوبی بالای ۶۰ سال و سالمند هستند و از این حیث هجدهمین استان سالمند کشور محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!