Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@03:18:30 GMT

کنکور در زمان مقرر برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۵۵۵۶

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علی اکبر حق دوست در حاشیه برگزاری اجلاس معاونین دانشگاه های علوم پزشکی کشور که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد از افزایش روند فزاینده شیوع بیماری کرونا ویروس طی سه هفته اخیر در کشور خبر داد و گفت: طی این سه هفته تقریبا در هر استان ما حداقل یک شهر یا شهرستان از نظر شیوع این کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته بود که این وضعیت در حال گذر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما طی هشت روز گذشته به صورت کلی در سطح کشور به یک ثبات از نظر شیوع رسیدیم که اگر تمهیداتی که اندیشیده شده است و رعایت فاصله ها و سایر مصالح انجام بگیرد و ادامه پیدا کند ما از هفته آینده شاید کاهش علائم بیماری را داشته باشیم.

وی در ادامه در خصوص زمان برگزاری آزمون های تابستان امسال و آخرین تصمیم گیری های وزارت بهداشت نیز گفت: در کل هدف اصلی و اساسی بر این است که ما فشار را برای مردم به حداقل برسانیم و استرس حداقل باشد. در عین حال سلامت دانشجویان و خانواده های آنها همچنین اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاهی در اولویت اول قرار بگیرد. بنابراین با رعایت این اصول مایل هستیم آموزش با کیفیت را نیز داشته باشیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه برخی از امتحانات کلیدی هستند و زمان برگزاری آنها قابل تغییر نیست، تاکید کرد: به عنوان مثال آزمون کنکور در ایران و یا پذیرش دستیاری از جمله آزمون های حساس و کلیدی هستند و باید با رعایت پروتکل ها طبق زمانبندی برگزار شوند. البته برگزاری آزمون ها فقط مختص ایران نیست، ما مشاهده کردیم در هفته های گذشته کشورهایی نظیر چین، ترکیه و افغانستان و همچنین خیلی از کشورها دیگر امتحانات اصلی خود را برگزار کرده اند.

دکتر حق دوست تاکید کرد: درخصوص برگزاری سایر آزمون های کشور باید رصد کنیم و با توجه به وضعیت در این زمینه تصمیم بگیریم. از آنجا که تغییرات کرونا ویروس به سرعت صورت می پذیرد بنابراین تصمیم گیری از اکنون برای امتحانات دو ماه آینده کار درستی نیست.

وی ادامه داد: به مردم و دانشجویان قول می دهیم که سلامت آنها به عنوان یک اولویت جدی مورد نظر باشد. در عین حال وزارت بهداشت نیز حساسیت خاص خود را در برگزاری آزمون ها دارد. توقف آزمون ها به معنی تامین نشدن نیروی درمان و بهداشت کشور است که در این روزها سربازان خط مقدم جبهه هستند. در نتیجه با تعاملات نزدیک سعی می کنیم کمک کنیم نیازهای نیروی انسانی کشور را در حوزه بهداشت و درمان تامین کنیم.

نحوه جذب نیرو از بین دانشجویان پزشکی در بیمارستان ها

معاون آموزشی وزارت بهداشت در توضیح نحوه جذب نیرو از بین دانشجویان پزشکی در بیمارستان ها نیز گفت: در این خصوص تصمیم گیری های متعددی صورت گرفته است. دنبال این هستیم ببینیم با توجه به چارچوب های قانونی که وجود دارد و در عین حال حفظ کیفیت آموزش که بسیار کلیدی است و چارچوب های قانونی که وجود دارد در کنار حفظ کیفیت آموزش برای تمامی دانشجویان و به خصوص دستیاران که بعد از امتحان ده ها سال به جامعه ارائه خدمت می دهند و کیفیت بد آموزش می تواند اثرات نامطلوب بلندمدت را داشته باشد در نتیجه با لحاظ کردن این موارد دنبال این هستیم.

وی ادامه داد: این احتمال وجود دارد که امتحان بورد که می تواند امتحان خیلی فوری نباشد را به تعویق بیندازیم تا استرس دستیاران برای ورود به بخش فعالیت کاهش پیدا کند واز آنان به عنوان متخصص در سراسر کشور استفاده کنیم تا بدون استرسِ امتحان بورد در سراسر کشور خدمت کنند.

نحوه برگزاری کلاس های آموزشی علوم پزشکی برای ترم آینده

دکتر حق دوست با اشاره به پیش بینی وزارت بهداشت در خصوص نحوه برگزاری کلاس های آموزشی علوم پزشکی برای ترم آینده نیز گفت: قضاوت کردن در این زمینه فعلا زود است اما برنامه ما این است که ترم آینده دانشگاه ها به صورت تلفیقی یعنی مجازی و حضوری برگزار کنیم و سعی ما این است که حتی الامکان دانشگاه ها را شلوغ نکنیم. شاید با جذب عمده دانشجویان از بهمن آینده کمک کنیم که دانشجویان جدیدالورود کمتری وارد دانشگاه ها شوند.

دکتر حق دوست ادامه داد: تلاش می کنیم دانشجویان ترم های آخر زودتر فارغ التحصیل شوند تا به این شکل خروجی ها کاهش پیدا نکند اما ورودی به دانشگاه ها کاهشی باشد تا کلاس های درس و خوابگاه های ما خلوت تر باشد اما بسته به شرایط در استان ها سیاست های ما در خصوص آموزش متفاوت است. در استان هایی که از نظر ابتلا به ویروس شرایط بهتری داشته باشیم برگزاری آموزش حضوری پررنگ تر خواهد بود.

دکتر حق دوست در پاسخ به این سوال که آیا پذیرش دانشجویان جدید الورود از بهمن ماه انجام می گیرد گفت: همه دانشجویان جدید الورود از بهمن ماه وارد دانشگاه ها نمی شوند اما اگر سال های گذشته سهم کمتر از یک سوم دانشجویان ورودی ما در ترم بهمن وارد شدند با سنجش هماهنگ هستیم که درصد بیشتری از این دانشجویان برای مهر ماه وارد دانشگاه ها نشوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از بازگشایی آموزش دانشگاه ها و مدارس از 15 شهریور ماه خبر داد و گفت: بر اساس مستندات موجود شروع کلاس های دانشگاه ها و مدارس 15 شهریور است اما بسته به شرایط ممکن است تصمیم گیری در این زمینه تغییر کند. ممکن است حتی جلوتر بیفتد و اگر نگرانی ما برای زمستان بیش از پیش شود باید از فرصت آرامش نسبی تابستان برای بازگشایی دانشگاه ها و مدارس بیشتر استفاده کنیم و اگر شرایط تابستان نامساعد شود نیز ممکن است این زمان به تعویق بیفتد اما بطور کلی بازگشایی دانشگاه ها و مدارس به طور همزمان اتفاق خواهد افتاد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کنکور سراسری وزارت بهداشت دانشگاه ها و مدارس وزارت بهداشت تصمیم گیری آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: ۱۰۶۹ خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌ها داریم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس شیراوژن؛ معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت از رشد 46 درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و اظهار کرد: در ابتدای دولت سیزدهم کمتر از 800 واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود داشت که هم‌اکنون این تعداد به 1069 واحد رسیده و 46 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی گفت: این واحدها در حالی ساخته شده که تاکنون ریالی بودجه برای ساخت خوابگاه متاهلی دریافت نکرده‌ایم و این 269 آپارتمان نیز با بودجه‌های اختصاصی دانشگاه‌ها ساخته شده است.

وی با اشاره به این که باید تا پایان این دولت دانشگاه‌های علوم پزشکی فاقد خوابگاه متاهلی به عدد صفر برسد، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی فاقد خوابگاه متاهلی تا پایان سال حداقل 40 واحد و دانشکده‌های فاقد خوابگاه متاهلی نیز تا پایان سال حداقل باید 20 واحد خوابگاه متاهلی با متراز 45 تا 70 متر مربع همراه با رعایت پیوست فرهنگی مربوطه، ساخته باشند.

افتتاح خوابگاه متأهلی برای 120 دانشجوی علوم پزشکی تهران

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی که خوابگاه متاهلی دارند هم باید تا پایان سال 20 درصد به تعداد واحدهای خوابگاهی متاهلی خود اضافه کنند.

شیراوژن همچنین از انعقاد تفاهمنامه با وزارت مسکن و شهرسازی برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی خبر داد.

در ادامه حمید رئیسی؛ معاون صندوق رفاه دانشجویان اظهار کرد: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعتبار پرداخت ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را در 6ماهه نخست سال 1403(بدون محدودیت در تعداد دانشجویان) ابلاغ کرد.

وی افزود: اعتبار لازم برای پرداخت ودیعه مسکن، از محل اعتبارات ابلاغی ستاد ملی جمعیت تامین شده است و براساس ابلاغ صندوق رفاه، در سال 1403، بدون محدودیت در تعداد دانشجو، هر تعداد دانشجوی متاهل دانشکده یا دانشگاه علوم پزشکی متقاضی ودیعه مسکن، وام ودیعه مسکن دریافت خواهند کرد.

معاون صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: شرایط دریافت ودیعه مسکن قبلا بر اساس آیین نامه‌های ابلاغی توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، اعلام شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • برگزاری مجدد کنکور در زیرکوه
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد/ اعلام زمان برگزاری نوبت اول کنکور
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ سالم ترین کنکور را برگزار کردیم
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد