Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهراله رخشانی مهر امروز - دوشنبه - در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با استاندار ایلام به منظور تامین فضاهای آموزشی این استان اظهار داشت: اعتبارات نوسازی و تجهیز مدارس استان ایلام در سال ۹۶، ۱۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۷ به بیش از ۳۶ میلیارد تومان رسید و در نهایت در سال ۹۸ با رشد ۲۶۵ درصدی این اعتبارات همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سرانه فضای آموزشی در ایلام ۸.۴ متر مربع است، یعنی از سرانه آموزشی تعریف شده در زیر نظام سند تحول بالاتر است، در واقع پس از یزد، ایلام بالاترین سرانه فضای آموزشی در کشور را دارد.

رییس سازمان نوسازی، تجهیز و بازسازی مدارس افزود: اهمیت فضاهای آموزشی به اندازه‌ای است که در سند تحول بنیادین یک زیرنظام از ۶ نظام اصلی برای فضا و تجهیزات آموزشی در نظر گرفته شده  از این رو برای تقویت سرانه آموزشی در هر استان اقدامات خوبی تحت عنوان طرح آجر به آجر انجام شده است.

آغاز جمع‌آوری بخاری نفتی از ایلام

رخشانی مهر به سفر خود به دهلران از شهرهای استان ایلام اشاره کرد و ادامه داد: در این سفر متوجه شدیم که در این منطقه علمک گاز تا نزدیکی مدرسه وجود دارد اما هنوز از بخاری نفتی استفاده می‌شود.

وی با بیان این که جمع‌آوری بخاری نفتی از استان ایلام آغاز شده است، گفت: بیش از ۴۰۰ بخاری نفتی در این مدارس وجود داشت که اکنون به ۱۹۷ بخاری رسیده است.

تحویل ۲۲۴ کلاس درس به آموزش و پرورش ایلام

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین به جمع‌آوری کلاس‌های خشتی و گلی در استان ایلام اشاره کرد و اظهار داشت: جمع آوری بخاری نفتی دارای علمک گاز و ‌بهره برداری از کلاس های درس جدید هم در دستور کار نوسازی مدارس استان ایلام است.

رخشانی مهر با بیان این که ۲۲۴ کلاس درس از ابتدای دولت دوازدهم تا کنون به اداره کل آموزش پرورش استان ایلام تحویل داده شده است، گفت: سازمان نوسازی همچنین به بحث پروژه های مشارکتی اعتبارات مناسبی در اختیار دارد.

هدف طرح آجر به آجر ترویج کار خیر است

وی همچنین اظهارداشت: در راستای توسعه فرهنگ مشارکت و خیرپروری طرح آجر به آجر نامگذاری شد، این طرح در واقع به دنبال توسعه مدرسه نیست، بلکه در جهت افزایش توسعه فرهنگ کار خیر اجرایی می‌شود.

رییس سازمان نوسازی، تجهیز و بازسازی مدارس افزود: استانداران، ائمه جمعه و بسیاری از نهادها در این طرح شرکت کرده‌اند و ما در صدد هستیم تا بدنه دانش‌آموزی هم در اجرای این طرح درگیر شوند، همچنین درحال حاضر تابلوهایی نیز در سطح شهر برای رواج طرح آجر به آجر دیده می‌شود، این طرح نیازمند فرهنگسازی است و باید به آن توجه ویژه شود.

رخشانی مهر با بیان این که در استان ایلام و چهارمحال بختیاری تعدادی از مدارس به دلیل کاهش دانش‌آموزان خالی شده است، اظهار داشت: در زمان‌هایی از تاریخ مجبور به مدرسه سازی بودیم اما امروز این مدارس نیازمند ساماندهی بیشتر هستند، از این رو بهتر است در سال ۱۰ تا ۱۵ مدرسه بزرگ ساخته شود تا بهتر ساماندهی شوند.

برچسب‌ها استان ایلام مهراله درخشانی مهر سازمان نوسازی مدارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان ایلام سازمان نوسازی مدارس استان ایلام سازمان نوسازی مدارس سازمان نوسازی طرح آجر به آجر استان ایلام بخاری نفتی رخشانی مهر جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۷۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سرانه فضای ورزشی مدارس استان اردبیل در دولت سیزدهم ۲.۵ برابر افزایش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، کلام الله صفری پیش از خطبه های نماز جمعه شهر اردبیل اظهار داشت: سرانه فضاهای ورزشی مدارس استان اردبیل قبل از دولت سیزدهم کمتر از 20 سانتیمتر بوده که این رقم هم اکنون به 51 سانتیمتر افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در این سه سال عملکرد دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش بی نظیر بوده که شاخص ترین فعالیت ها در عرصه تکریم جایگاه معلمان به عنوان عنصر اصلی نظام تعلیم و تربیت مورد اهتمام بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اجرای طرح رتبه بندی را در همین راستا یادآور شد و بیان کرد: بعد از گذشت 12 سال بلاتکلیفی با تامین اعتبار مورد نیاز مرحله نخست این طرح اجرایی و عملیاتی شد.

صفری نگاه تکریم آمیز به معلم را در دولت مردمی مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه رفتار و کردار معلم الگوی نسل آینده است سعی ما بر این است تا از این ظرفیت انسانی در قالب نیروهای متفکر و تلاشگر به عنوان هدایتگر نسل های نوجوان و جوان بهره گرفته تا سالم ترین و شایسته ترین نیروها در آینده تربیت و تحویل جامعه داده شود.

وی ادامه داد: حل مشکلات زیربنایی آموزش و پرورش جزو دغدغه های اصلی بوده که ما سعی کردیم با اولویت کمبود  فضاهای آموزشی این دغدغه ها را رفع کنیم که در این دولت بالغ بر 78 مدرسه در قالب 313 کلاس درس افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 67 واحد آموزشی نیز در استان اردبیل در حال احداث است که بزرگترین مجتمع آموزشی با نام دارالفنون با 300 میلیارد تومان اعتبار در ماه های آینده به بهره برداری می رسد.

صفری ضرورت احداث 2 هزار کلاس درس را با همت خیرین و نوسازی مدارس یادآور شد و بیان کرد: بعد از گذشت 11 سال توزیع رایگان شیر در بین 120 هزار دانش آموز استان اردبیل آغاز شده است.

وی افزود: اصلاح الکترونیکی اوراق، اتصال تمامی مدارس اردبیل به سیستم اینترنت پرسرعت و خدمات واحد دولت، توزیع 24 هزار جلد کتاب راه موفقیت، برچیده شدن مدارس کانکسی، تولید محتواهای آموزشی راه دور و تاثیر 60 درصدی نمرات نهایی در کنکور از دیگر فعالیت های برجسته بوده است.

صفری گفت: 25 مرکز سنجش سلامت کودکان در استان فعالیت می کنند و تاکنون 88 درصد دانش آموزان بدو ورود به پایه اول ابتدایی مورد سنجش قرار گرفته و مابقی نیز تا پایان اردیبهشت ماه انجام می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • نخبه‌پروری در مدارس سما ضروری است
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد
  • اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است
  • سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال زمان نیاز دارد