Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران فرهاد چمنی، رئیس اتحادیه فرش فروشان تبریز، با بیان اینکه افزایش نرخ دلار در کشور موجب شده تا توانایی مشتریان خارجی برای خرید فرش دستباف ایران چند برابر شود، گفت: برگزاری نمایشگاه فرش دستباف تهران اهمیت ویژه‌ای برای رونق بخشی به صنعت فرش دستباف ایران را دارد که در حال حاضر با رکود و بیکاری فزاینده دست به گریبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از آنجایی که هنوز افزایش نرخ ارز بر واردات مواد اولیه، دستمزد بافندگان و قیمت نهایی قالی ایران تاثیر نگذاشته، بنابراین قیمت‌های فعلی فرش، برای مشتریان خارجی نرخ‌های بسیار مناسب و وسوسه کننده‌ای است.

وی با اشاره اینکه در حال حاضر، قیمت بین المللی هر تخته فرش دستباف ایرانی یک چهارم قیمت‌ها نسبت به سال ۱۳۹۴ است، اظهار داشت: بسیاری از تجار خارجی، در تماس‌های خود به ما اعلام کردند که در صورت برپایی نمایشگاه فرش دستباف، به دلیل محدودیت ناشی از بیماری کرونا و مسافرت‌های هوایی، آمادگی دارند تا از راه زمینی به ایران بیایند.

چمنی با اشاره به مذاکرات و گفتگو‌هایی که با مشتریان خارجی به ویژه از کشور روسیه داشته است، تصریح کرد: امسال، برپایی نمایشگاه فرش دستباف تهران، فرصتی بسیار ارزشمند برای تجار خارجی است که قدرت و توانایی مالی بسیار مناسبی برای خرید قالی ایران دارند.

وی در خصوص اهمیت این نمایشگاه برای فعالان داخلی فرش دستباف نیز گفت: در شرایطی که کشور به شدت به درآمد‌های غیر نفتی نیازمند است، برپایی این دوره نمایشگاه مانند دست قدرتمندی است که می‌تواند گره رکود و بیکاری را از تار و پود فرش ایرانی باز کند.

به گفته رئیس اتحادیه فرش فروشان تبریز، افزایش نرخ دلار به رغم دارا بودن تبعاتی منفی برای اقتصاد ملی، بهترین فرصت برای توسعه صادرات کالا‌های غیرنفتی از جمله فرش دستباف را پیش آورده که قطعا زمینه استفاده از این فرصت، با برپایی نمایشگاه فرش دستباف فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرش دستباف نمایشگاه نمایشگاه فرش دستباف برپایی نمایشگاه فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۹۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد

سید مجتبی حسینی گفت: قرارداد‌های منعقد شده تا کنون شامل ۲ مورد صادرات کشمش، ۲ مورد صادرات گیاهان دارویی، یک مورد صادرات محصول شیر تلغیظ شده و یک مورد صادرات محصولات میوه خشک می‌شود.

او گفت: به همت وزارت کشور استان همدان به همراه سایر استان‌ها برای دومین سال پیاپی در این نمایشگاه حضور دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: ارائه محصولات تولیدی دارای ارزش و معرفی توانمندی‌های صادراتی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری همدان یکی از مهم‌ترین اهداف حضور استان در این نمایشگاه است.

حسینی گفت: استان همدان همچون سال گذشته حضور پررنگی در این نمایشگاه دارد و غرفه این استان با حضور فعالان اقتصادی آماده شده و در طول چند روز گذشته استقبال خوبی توسط مردم از غرفه استان صورت گرفته است.

او گفت: از ابتدای آغاز نمایشگاه علاوه۶ قرارداد خارجی برای صادرات محصولات تولیدی استان، پانزده تفاهم نامه همکاری اقتصادی نیز به امضاء رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: بیش از ۷۰ کشور و ۲ هزار و ۵۰۰ تاجر خارجی از این نمایشگاه بازدید کردند و تلاش داریم تا با بهره‌گیری از این فرصت زمینه صادرات محصولات تولیدی استان همدان را فراهم کنیم.

حسینی گفت: سفال و کشمش همدان به عنوان ۲ زنجیره اصلی در این نمایشگاه ارائه شده است و در کنار آن نیز پنج زنجیره با ارزش «مبل‌ومنبت»، «پوشاک»، «گیاهان دارویی»، «میوه خشک» و «چرم» عرضه می‌شود.

او با اشاره به آمادگی استان همدان برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی گفت: از همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم تا با بازدید از ظرفیت‌های استان همدان، اقدام به سرمایه‌گذاری در این استان کنند تا شاهد توسعه بیش از پیش استان و تقویت تولید تجاری آن باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: با تشکر از حمایت‌های استاندار همدان و حضور پر رنگ استان در نمایشگاه، از دستگاه‌های اقتصادی استان همدان نیز در معرفی توانمندی‌های اقتصادی دیار هگمتانه قدردانی می‌کنیم.

حسینی گفت: انتظار داریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و ورود خوب استان همدان به بحث زنجیره‌های ارزش، میزان بهره‌وری، تولید و صادرات این محصولات افزایش چشمگیری پیدا کند.

او با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی، گفت: امسال و در جهت تحقق شعار سال، آماده جذب مشارکت‌ها و توسعه بیش از پیش زیرساخت‌ها هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • اکسپو فرصتی برای توسعه
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • ایران اکسپو فرصتی برای معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری کرمان است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین