Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور گفت: اولویت در تعامل با تولید کنندگان و صادرکنندگان با روش‌های اقناعی است اما در صورت ضرورت برخوردهای قانونی برای صیانت از منافع عمومی اجتناب‌ناپذیر است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، در پنجاه و سومین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی رئیس ستاد، پیشگیری از تشدید و تقویت امواج منفی در فضای رسانه‌ای و روانی مرتبط با عرصه اقتصاد را رویکرد اصلی و تمرکز فعالیت ستاد برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی: سیاست دولت حمایت از صادرات برای تقویت تولید داخلی استبیش از 700 روز از آخرین گفتگوی تلویزیونی روحانی گذشت؛ رئیس‌جمهور با مردم سخن نمی‌گوید؟

در این جلسه که عصر 30 تیرماه در محل وزارت کشور تشکیل شد، وزیر کشور پس از استماع گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی از روند تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید در کشور با تاکید بر اهمیت ادامه تلاش‌ها در این عرصه گفت: اطمینان داریم که هیچ مشکلی در تامین اقلام اصلی مورد نیاز مردم وجود ندارد.

در این جلسه پس از گزارش بانک مرکزی در خصوص شرایط بازار ارز، وزیر کشور با مرور چهار عامل کاهش صادرات نفت، مشکلات موجود در روند ورود منابع ارزی کشور به داخل، کاهش حجم و قیمت اقلام صادراتی به دلیل رکود حاصل از شیوع بیماری کرونا و همچنین عدم بازگشت بخشی از منابع ارزی حاصل از صادرات به کشور، به عنوان عوامل اقتصادی منجر به تلاطم موجود در بازار ارز، گفت: علاوه بر مدیریت هر یک از این عوامل اقتصادی و تلاش در جهت بهبود شرایط آن، بانک مرکزی باید با مسببین فضاسازی‌های تبلیغاتی که درصد تشدید و تحریک فضای روانی موثر بر بازار ارز است، به شدت مقابله کند.

رحمانی فضلی در همین زمینه با مرور گزارش‌های ارائه‌شده برای جبران عقب‌ماندگی‌های موجود در بازگشت ارز حاصل از صادرات و تاکید بر اهمیت و ضرورت به نتیجه رسیدن این تلاش‌ها، خاطرنشان کرد: اولویت در تعامل با تولیدکنندگان و صادرکنندگان با روش‌های اقناعی است اما برخوردهای قانونی برای صیانت از منافع عمومی اجتناب‌ناپذیر است.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در بخش دیگری از این نشست با اشاره به برخی چندگانگی‌ها در ارائه اخبار و اطلاعات عرصه اقتصادی گفت باید با اتخاذ گفتمان واحد و ساماندهی گفتارهای رسانه‌های صاحبان تریبون‌های مختلف از بروز چندگانگی اظهارات مسئولان و در پی آن تشنج فکری در جامعه پیشگیری کنیم.

رحمانی‌فضلی با اشاره به سهم و نقش عوامل اقتصادی و عوامل روانی ارتباطی در بروز احساس و ادراک عدم ساماندهی کشور با مرور برخی مصادیق واقع شده در چند هفته اخیر، به اهمیت دقیق شناخت اقدامات مخرب بیرونی در این عرصه پرداخت و  خواستار روشنگری موضوع برای مردم از سوی رسانه‌ها شد.

وی در ادامه همین بحث با یادآوری حساسیت‌های به‌جای مردم نسبت به اصل انقلاب اسلامی، رهبری و امنیت کشور خاطرنشان کرد: رسانه‌ها از جمله صدا و سیما در تشریح و تبیین واقع‌بینانه و عالمانه جنگ روانی صاحبان ثروت و قدرت در دنیا علیه ملت ایران، اطمینان خاطر مردم را تسهیل و به آرامش جامعه کمک کنند.

انتهای پیام/

R1531/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دولت دوازدهم جمهوری اسلامی ایران عبدالرضا رحمانی فضلی بیشتر بخوانید... روحانی: دولت با اتکا به توانمندی‌های داخلی برای حل مشکلات کشور تلاش می‌کند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولت دوازدهم جمهوری اسلامی ایران عبدالرضا رحمانی فضلی دولت دوازدهم عبدالرضا رحمانی فضلی رحمانی فضلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۰۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه

سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال ۱۴۰۳ با دستور کار «بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های اقتصادی با کشور‌های آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و ترکمنستان» در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشور‌های یادشده، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه‌های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشور‌ها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

آخرین وضعیت طرح‌ها و پروژه‌های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکار‌های رفع آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه‌ها نیز در ادامه این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • سردار علی فضلی از مناطق راهیان نور بازدید کرد
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است