Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس والیبال ایران گفت: بازی اول ما در المپیک توکیو با لهستان است که آن را باید یک فرصت دانست و بهتر است اوج آمادگی تیم ملی ایران، بازی با این تیم باشد.

 محمود افشاردوست در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد برنامه‌ مسابقات تیم‌ ملی والیبال ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو(بازی اول با لهستان)، توضیح داد: همیشه این بحث ‌وجود دارد که سرمربیان تیم‌ها دوست دارند با بازی راحت یک تورنمنت را شروع کنند تا رفته رفته تیمشان به آمادگی برسد، اما نکته این است که همه این مسائل به نحوه برنامه‌ریزی که صورت می‌گیرد بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهتر است به عنوان یک فرصت به این موضوع نگاه کنیم‌ چون غیرقابل تغییر است، حال اگر برنامه‌های آماده سازی تیم ‌ملی را به گونه‌ای طراحی کنیم که اوج آمادگی تیم بازی اول مسابقات باشد، قطعا می‌توان نتیجه مثبت گرفت.

او افزود: اگر بتوانیم تیم را در بازی اول آماده وارد زمین‌ کنیم، در صورت پیروزی مقابل لهستان بازیکنان با روحیه مناسبی می‌توانند پیش بروند. نباید نگاه منفی داشته باشیم. برنامه مسابقات دیگر غیر قابل تغییر است، پس بهتر است تمرینات را به گونه‌ای طراحی کنیم تا پیک آمادگی بازیکنان بازی با لهستان باشد. ضمن اینکه در المپیک همه‌ مسابقات بسیار مهم هستند و باید آن‌ها را با برد پشت سر گذاشت.

پیشکسوت والیبال ایران، در مورد شانس صعود به مرحله بعدی المپیک نیز گفت: زمانی که گروه‌بندی مسابقات مشخص شد، خیلی از کارشناسان صحبت‌های مختلفی انجام دادند که تیم ملی ایران شانس دارد به عنوان تیم سوم صعود کند، چون تیم‌هایی چون لهستان و ایتالیا با سبقه قابل توجه در المپیک، هم‌ گروه ایران هستند. کارشناسان معتقدند در بهترین شرایط می‌توانیم با شکست دادن تیم‌هایی چون ژاپن، کانادا و ونزوئلا به عنوان تیم سوم صعود کنیم و حال اینکه در مرحله ضربدری به هر تیمی بخوریم، بستگی به جدول گروه دیگر دارد که تیم‌های قدرتمندی در آن حضور دارند.

او افزود: المپیک به خودی‌ خود مسابقات مهم و دشواری است، اما بازیکنانی که در قالب تیم ملی ایتالیا، لهستان، ژاپن و ... به المپیک می‌روند، بازیکنان ما با آن‌ها بازی کرده‌ و شناخت خوبی از این ستاره‌ها دارند. البته این شناخت دو طرفه است و تیم‌های دیگر هم ستاره‌های تیم ملی ایران را می‌شناسند، با توجه به این موضوع من معتقدم که تیم ایران حتی پتانسیل شکست دادن لهستان یا ایتالیا را هم دارد.

دبیر سابق فدراسیون والیبال، در پاسخ به این سوال که آیا برای انتخاب سرمربی تیم ملی ایران و شروع مسابقات لیگ دیر نشده است؟ توضیح داد: فکر نمی‌کنم اینطور باشد و فدراسیون تا شهریور ماه تصمیم نهایی را می‌گیرد. این‌ موضوع از اهمیت زیادی برخوردار بوده و فعلا فرصت کافی وجود دارد. البته اینکه لیگی بدون تنش در این فصل داشته باشیم بسیار مهم است، لیگ امسال باید به لحاظ کیفیت فنی کمک ‌زیادی به تیم ملی کند تا بازیکنان را در سطح خوبی از آمادگی، در اختیار تیم ملی قرار دهد. باید برای المپیک برنامه ریزی دقیقی کنیم تا نتیجه بگیریم. تیم ملی پتانسیل خوبی دارد و اینکه نتیجه نگیریم خوب نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمود افشاردوست تيم ملي واليبال ايران واليبال تیم ملی ایران بازی اول تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوسفی: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست

سیامک یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه ژیمناستیک ایران برای نخستین بار توانست سهمیه المپیک را کسب کند، اظهار کرد: اتفاقی تاریخی رخ داده و ژیمناستیک ایران توانست به المپیک راه یابد. در این راه عوامل فدراسیون و در رأس آن سرمربی تیم ملی و رئیس فدراسیون با برنامه‌ریزی خوب و اجرای دقیق به ژیمناست مستعد کشورمان کمک کردند تا او بتواند ژیمناستیک کشورمان را برای اولین بار المپیکی کند.

وی ادامه داد: با شناختی از عوامل فدراسیون دارم مطمئناً برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای الفتی خواهند شد تا در مسابقات المپیک نتایج قابل قبولی بگیرد. ژیمناستیک ورزش لحظه‌هاست و اگر الفتی خوب تمرین کند و از نظر روانی در وضعیت مناسبی باشد با تمرکز بالای خود می‌تواند شانس کسب مدال داشته باشد و بر روی سکو برود تا به کاروان ورزشی ایران کمک کند.  

ژیمناستیک ورزش لحظه‌هاست

کارشناس ژیمناستیک درباره اینکه الفتی در جام جهانی قطر یکی از اجرا‌های خود را از دست داد، عنوان کرد: پیش از مسابقات الفتی کاملاً آماده بود و دلیل اینکه در اجرای اول موفق نبود را به دلیل اینکه در قطر نبودم نمی‌دانم. ژیمناستیک ورزش لحظه‌هاست و قهرمانان المپیک هم پیش آمده در اجراهای خود به خاطر از دست دادن لحظه‌ای تمرکز بر زمین افتادند. همه ورزشکاران استرس دارند به خصوص آنهایی که در بالاترین سطح رقابت می‌کنند. الفتی پیش از این عملکرد بسیار خوبی در مسابقات قبلی ثبت کرده بود که با وجود آنکه نتوانست اجرای مدنظرش را در قطر داشته باشد موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

راه افزایش نمایندگان در المپیک

وی در مورد اینکه ژیمناستیک ایران چگونه می‌تواند سهمیه‌های خود را در المپیک افزایش دهد، عنوان کرد: در اوایل ریاست زهرا اینچه درگاهی بر فدراسیون ژیمناستیک او گفته بود به شکلی برنامه‌ریزی کنیم تا در المپیک پاریس دو نماینده داشته باشیم. این برنامه‌ریزی به ثمر نشسته و در المپیک پاریس یک ژیمناست و یک داور داریم. مطمئناً برای آنکه نمایندگان بیشتری در المپیک بعدی داشته باشیم باید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم. با توجه بیشتر به ورزش مدال‌آور ژیمناستیک این توانایی را داریم تا در ادوار بعدی المپیک و بازی‌های آسیایی با نمایندگان بیشتری که داریم برای کسب مدال راهی مسابقات شویم.

از کسب مدال الفتی ناامید نیستم

یوسفی در خصوص اینکه الفتی چگونه می‌تواند همانند المپیک آسیایی هانگژو در المپیک پاریس هم مدال‌آوری کند، تأکید کرد: آوردگاه المپیک به شکلی است که تمامی ورزشکاران برای کسب مدال می‌آیند و الفتی هم از این قاعده مستثنی نیست. همدلی و همراهی جامعه ژیمناستیک به الفتی روحیه بالاتری می‌دهد و آمادگی ذهنی کامل به میدان برود. به یاد داشته باشیم المپیک آوردگاه قهرمانان تمامی رشته‌هاست و نخبگان هر رشته ورزشی راهی مسابقات می‌شوند. برای کسب مدال الفتی ناامید نیستیم ولی نباید بار روانی منفی ایجاد کنیم. کسب مدال برای او و ژیمناستیک ایران دور از دسترس نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک
  • دختران تنیس روی‌میز ایران چقدر شانس کسب سهمیه المپیک را دارند؟
  • اظهارات سینر درباره عبور از نواک و شکست دادن نادال
  • اعزام شمشیربازان ایران به مسابقات زون آسیا و انتخابی المپیک
  • کارشناس ژیمناستیک: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست
  • یوسفی: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست