Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران گفت: اقدامی که بقایی در روزنامه شرق انجام داد نه تنها تعرض به رسانه بود بلکه مهمتر از آن، تعرض به قانون و دستگاه قضایی و پلیس، بود.

«عباس عبدی»، رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران، در پاسخ به این سوال که آیا اقدام بقایی در توهین و تخریبِ روزنامه شرق، مصداق تعرض به حریم یک رسانه محسوب نمی‌شود؟ به خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا گفت: اقدامی که بقایی در روزنامه شرق انجام داد نه تنها تعرض به رسانه بود بلکه مهمتر از آن، تعرض به قانون و دستگاه قضایی و پلیس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وظایف این دو نهاد، این است که از این‌گونه اقدامات جلوگیری کنند. به بیانی دیگر دستگاه قضایی و پلیس به نوعی حافظِ امنیت و حقوق مردم هستند  مبنی بر اینکه اگر کسی به حقوق و حریمِ امنیت افراد تجاوز کرد، باید به آنها مراجعه کند در غیر این صورت، اگر بخواهد مستقل پاسخ دهد قانونِ جنگل حاکم می شود.

او با بیان اینکه تفاوتِ نظام‌های داخلی و نظام‌های بین‌‌المللی نیز در همین است، افزود: در نظام‌های بین‌المللی، حکومت‌ها با یکدیگر برخورد می‌کنند و کمتر به یک مرجع حقوقی بین‌المللی متوسل ‌می‌شوند گرچه در نظام بین‌الملل هم تلاش می‌شود که این مراجع بین‌المللی تا اندازه‌ای، بتواند از اعتباری برخوردار شود اما در حال حاضر این شرایط حاکم است. ولی در نظام داخل کشورها، مراجع معتبر برای رسیدگی به شکایات وجود دارد. 

رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ادامه داد: در نظام‌های داخلی، این دستگاه قضایی و پلیس هستند که باید با محکوم و برخورد کردن با عاملان چنین رفتارهایی از حیثیت و اعتبار خود دفاع کنند. حال این خبر و تیتر چه بوده است مسیر و روند خاص خود را دارد که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا هیچ راه قانونی دیگری وجود نداشت که بقایی انجام دهد؟ تاکید کرد: به نظرم وی به هیچ عنوان به دنبال احترام به شیوه‌های قانونی نیست، همانند زمانی که در دولت احمدی‌نژاد حضور داشت. این افراد اساسا به دنبال ترویجِ شیوه های شخصیِ حل اختلاف هستند که نتیجه آن خشونت است. فرض کنیم روزنامه صددرصد هم خطا کرده باشد باید از آن شکایت کرد نه اینکه با رفتارهای غیر قانونی با آن برخورد کرد. بنابراین چنین افرادی به دنبال این هستند که شیوه‌های غیرقانونی را رواج دهند. 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روزنامه شرق بقایی دستگاه قضایی و پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ کارآگاه علی حسینی شامگاه جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: از آنجا که برابر قانون، پلیس فتا ناظر به اجرای ماده ۷۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی است و به موجب این ماده قانونی «درج یا نشر محتواهایی علیه نامزدهای انتخاباتی، احزاب و گروهک‌های سیاسی یا اعلام خلاف واقع انصراف نامزدها توسط رسانه‌های همگانی شامل ابزارهای چاپی، الکترونیکی یا دیجیتال یا تمام شبکه‌های رسانه‌ای که محتوای نوشتاری، شنیداری، دیداری یا تلفیقی از آنها در معرفی یا قابل دسترسی برای عموم مردم است، ممنوع شده و جرم انگاری شده است».

رئیس پلیس فتای خوزستان با اشاره به اینکه سرعت انتشار و بازنشر شایعات و اخبار جعلی پیرامون انتخابات در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود تا کاربران بدون آگاهی از صحت و سقم مطلب آن را انتشار دهند، تصریح کرد: انتشار محتوای مجرمانه برابر قانون جرم است.

وی از کاربران خواست تا قبل از انتشار یا باز نشر یک خبر پیرامون هر کاندیدای انتخاباتی از درستی و صحت آن مطمئن شوند و برای این کار رجوع به رسانه‌های رسمی حداقل کاری است که کاربران باید انجام دهند.

سرهنگ حسینی افزود: پلیس فتا با رصد شبانه روزی فضای سایبری هر گونه محتوای مجرمانه در خصوص انتخابات را بلافاصله احصا و ضمن تشکیل پرونده برای برخورد قانونی به مراجع قضائی ارسال خواهد کرد.

وی از کاندیداهای انتخاباتی خواست که به حامیان و ستادهای انتخاباتی خود در خصوص انتشار شایعات و اخبار جعلی پیرامون دیگر کاندیداها گوشزد کرده و قوانین تبلیغات در فضای مجازی را رعایت کنند.

رئیس پلیس فتای خوزستان با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان هستند، گفت: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

کد خبر 6096009

دیگر خبرها

  • انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی ممنوع است
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • «پدرخوانده» در چالوس دستگیر شد
  • پلیس «پدرخوانده» را در یکی از شهرهای شمالی دستگیر کرد + جزئیات
  • سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است
  • خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند
  • توضیحات زاکانی به خبرنگار قدس‌آنلاین درباره همکاری شهرداری با طرح نور / هرجا و هر طور پلیس بخواهد
  • هرجا و هر طور پلیس بخواهد
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان