Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  با وجود آغاز فرآیند آزادسازی سهام عدالت هنوز مراحل پذیرش شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بورس طی نشده؛ قرار است پیش از پذیرش سهام همه این شرکت‌ها مجمع برگزار کنند. پیش از این محمد خزایی، سرپرست کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفته بود: ۲۷ شرکت سرمایه‌گذاری استانی، مجمع برگزار کرده‌اند و منتظر دستور افزایش سرمایه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است سهام سرمایه‌گذاری‌های استانی در بورس و سهام هلدینگ فراگیر ملی سهام عدالت شامل ۱۳ شرکت غیر بورسی متعلق به سبد سهام عدالت در فرابورس عرضه شود.

 

سعید اسلامی بیدگلی عضو شورای بورس، اعلام کرد: با هماهنگی‎‎‌های شورای بورس مجمع موسس به‌زودی برگزار و هیات موسس انتخاب می‌شود. او تاکید کرد: برخی از فرآیندهای مربوط به بوروکراسی‌ اداری در مسیر تشکیل این هلدینگ و ۳۱ شرکت‌ سرمایه‌گذاری استانی و پذیرش آنها در بورس، حذف شده است. به گفته او این اقدام با هدف پذیرش سریع‌تر این شرکت‌ها انجام خواهد گرفت.

 

او اعلام کرد: بر اساس دستورالعمل صادر شده و اختیارات تفویضی به شورای بورس، تمام مصوبات شورا مطابق مقررات و با هدف آزادسازی سهام عدالت، تدوین و تصویب شده است. عضو شورای بورس، با اشاره به برخی از این دستورالعمل‌ها، گفت: در این دستورالعمل‌ها، تشکیل هلدینگ فراگیر ملی نیز پیش‌بینی شده است، به این ترتیب که سهام بورسی افراد یا به‌طور مستقیم در سبدشان یا غیر مستقیم از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مدیریت می‌شود.

 

اسلامی بیدگلی ادامه داد: سهام شرکت‌های غیر بورسی نیز پس از ایجاد هلدینگ فراگیر ملی، به آن منتقل می‌شود تا تمام ۵/ ۴۹ میلیون نفر سهامدار سهام عدالت از مزایای آن منتفع شوند. همچنین پیش‌بینی‌هایی نیز برای برگزاری مجمع و هیات موسس هلدینگ انجام شده که به‌زودی اعلام و اجرا خواهد شد. اسلامی‌بیدگلی در پاسخ به این پرسش «دنیای اقتصاد» که دستور و میزان افزایش سرمایه این شرکت‌ها چه زمانی صادر می‌شود، گفت: شورای بورس، شیوه افزایش سرمایه شرکت‌های استانی سهام عدالت را نیز تعیین کرده است.

 

منتظر هستیم تا ارزیابی‌های شرکت‌ها انجام شود و پیشنهاد افزایش سرمایه بدهند. عضو شورای بورس، اعلام کرد: طبق دستورالعمل شورای بورس، پس از افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، سایر امور به سازمان بورس و سازمان خصوصی‌سازی محول خواهد شد و به احتمال زیاد، شورای‌بورس بر این فرآیند نظارت خواهد کرد.

 

به گفته اسلامی بیدگلی، هدف اصلی حاکمیت، دولت و شورای بورس، تشویق و ترغیب سهامداران عدالت به ادامه سهامداری و استفاده از منافع آن در بازار سرمایه است تا برخی از افراد، اقدام به فروش سهام‌شان نکنند و سهامدار باقی بمانند.

 

او افزود: بر همین اساس باید به سرعت برنامه‌هایی برای ترویج فرهنگ سهامداری تدوین کنیم و ممکن است در بازه زمانی بلندمدت عده‌ای سهام‌شان را بفروشند یا تغییر سهم دهند. تمام تلاش ما برای تعمیق بازار سرمایه و افزایش سرمایه سهامداری سهامداران عدالت است و انتظار داریم که شرکت‌های استانی سریع‌تر مجامع را برگزار و اعضای هیات‌مدیره را تعیین و معرفی کنند تا فرآیند پذیرش بورس، به سرعت طی و این شرکت‌ها نیز بورسی شوند.

 

اقتصادنیوز

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بورس اقتصاد جام نیوز سهام عدالت شرکت های سرمایه گذاری استانی هلدینگ فراگیر ملی افزایش سرمایه اسلامی بیدگلی شورای بورس شرکت ها سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۵۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته

یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته سوم اردیبهشت را متعادل مثبت دانست و صنایع فولادی، پالایشی و همچنین نماد‌های تک‌سهم را به عنوان پیشتازان این هفته بورس معرفی کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «بهنام صمدی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته سوم اردیبهشت ماه اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که بورس در این هفته روند متعادل مثبتی را تجربه خواهد کرد.


این کارشناس بازار سرمایه توضیح داد: در طول هفته‌های اخیر شاخص کل بورس موافق شد که از محدوده مقاومتی ۲ میلیون ۲۷۰ هزار واحد عبور کند. با تحقق این مسئله اصلاح قیمت در این محدوده تکمیل شد و اکنون بورس آمده است که یک روند صعودی را در پیش بگیرد. حال باید دید که اخبار بنیادین تا چه حد می‌تواند بر این مسئله موثر واقع شود.


وی اخبار مربوط به احتمال تغییر نرخ ارز نیمایی را به عنوان یکی از اخبار موثر بر این بازار عنوان کرد و درباره آن گفت: در حال حاضر این مسئله یکی از اخبار مهم و در عین حال موثر بر بازار سهام است. تاکنون نامه‌نگاری‌های متعددی برای تحقق این موضوع صورت گرفته است.


صمدی همچنین درباره اثرگذاری نامه‌نگاری برخی از انجمن‌های تولیدی کشور با مقام معظم رهبری برای تغییر نرخ ارز نیمایی بر روند بازار سرمایه گفت: این نامه خود به تنهایی اثری بر بازار نخواهد گذاشت، بلکه این تصمیم بانک مرکزی درباره تغییر نرخ ارز نیما است که می‌تواند وضعیت بازار سهام را بهتر کند.


این کارشناس سرمایه اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ را به عنوان یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر بورس دانست که تعیین تکلیف آن می‌تواند شرایط مثبتی را برای این بازار رقم بزند.


وی در پایان پیرامون نماد‌های پیشتاز بازار سهام در هفته سوم اردیبهشت ماه هم توضیح داد: با توجه به اخبار مربوط به تغییر نرخ ارز نیمایی، انتظار می‌رود که در این هفته صنایع فولادی، پالایشی و همچنین تک سهم‌ها از وضعیت خوبی نسبت به سایر صنایع و یا نماد‌های بورسی برخوردار شوند.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار سرمایه ، بازار سهام ، بازار بورس ، بهنام صمدی ، نماد بورسی ، شاخص بورس لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TA5

دیگر خبرها

  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • سود ۱۳۵۰ درصدی صندوق سهامی سرو!
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است