Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-28@23:26:21 GMT

هشدار؛ در پمپ بنزین‌ها خودتان بنزین نزنید

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۵۶۷۰

 متاسفانه جملاتی مانند «ما که تا به الان کرونا نگرفتیم، دیگر نمی‌گیریم» از برخی افراد شنیده می‌شود و باید گفت که این دلیل قانع‌کننده‌ای برای رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و به خطر انداختن جان خانواده و هم‌وطنان‌مان نیست. آن هم در شرایطی که بیماران کرونایی که نجات یافتند بعد از ۲ الی ۳ ماه، در معرض حمله دوباره این ویروس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا در پمپ‌ بنزین‌ها راحت‌تر انتقال می‌یابد؛ زیرا اکثر افرادی که امکان شست و شوی مرتب دست‌هایشان را در طول روز را ندارند،دراین مکان حضور دارند. توصیه‌های بهداشتی برای ایده‌آل ترین حالت این است که هیچ یک از رانندگان و سرنشینان وسیله نقلیه با این محیط تماس نداشته باشند و از کارت بانکی تا کارت سوخت را به مسول پمپ بنزین، برای سوخت‌گیری بسپارند.

حالا دیگر فقط نیاز است کارت‌ها را ضدعفونی کنید و خودتان در آن محیط به اجسام مختلف دست نزنید. تنها در این صورت است که این محیط در زنجیره انتقال کرونا، حذف می‌شود و دیگر در انتقال یا انتشار این ویروس نقشی ندارد. در این محیط نمی‌شود از مواد ضدعفونی‌ کننده با درصد بالای الکل استفاده کرد؛ زیرا پمپ بنزین‌ها به خودی خود محیطی فوق‌العاده حساس به اشتعال و مواد اشتعال‌زا هستند. بنابراین استفاده زیاد از اسپری‌های الکلی در این مکان‌ها ریسک آتش‌سوزی را بالا می‌برد.

اگر خودتان مجبور به انجام عمل سوخت‌گیری شدید بهتر است سبک قدیمی سوخت‌گیری را فراموش کنید و سبک جدید متناسب با شرایط حال را رعایت کنید:

۱. دست‌کش یکبار مصرف و ماسک داشته باشید

۲. در باک و نازل پمپ بنزین را با مواد ضدعفونی کننده غیر الکی تمیز کنید.

۳. سوخت‌گیری را انجام دهید.

۴. در باک و نازل را دو مرتبه با مواد ضدعفونی کننده غیر الکی تمیز کنید.

۵. از کارت بانکی به جای پول نقد استفاده کنید.

۶. خلال دندان را نصف کنید و برای وارد کردن رمز کارت خود بر روی دستگاه، از آن استفاده کنید.

۷. دستکش، ماسک و خلال دندان را قبل از ورود به ماشین به درون سطل زباله در دار بیندازید.

۸. وقتی وارد ماشین شدید، قبل از راه افتادن، دستان خود را ضدعفونی کنید. در این مورد استفاده از مواد ضدعفونی کننده الکی بلامانع است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: خانواده ویروس وسیله نقلیه الکل ماسک بنزین پول زباله بنزین پول خانواده وسیله نقلیه ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید

به گزارش خبرنگار مهر، اخیراً خبری مبنی بر کلاهبرداری جدید بنزینی در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت مطرح شد به طوری که این کلاهبرداران از طریق جا به جایی تراشه‌های کارت سوخت اقدام به خالی کردن سوخت موجود در کارت‌ها می‌کنند.

موضوع از این قرار است برخی از افراد هنگام سوخت‌گیری از خودرو خود پیاده نمی‌شوند و متصدی جایگاه‌ها کارت سوخت را از آن‌ها گرفته و پس از سوخت‌گیری به راننده تحویل می‌دهد که تا این قسمت از ماجرا همه چیز عادی به نظر می‌رسد، اما برای سوخت‌گیری بعدی که مراجعه می‌کند با کارت سوخته مواجه می‌شود در این شرایط تا زمانی که کارت سوخت المثنی برای این افراد صادر نشود امکان سوخت‌گیری برای کسانی که تراشه قبلی را در اختیار دارند وجود دارد برای همین است شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی بارها تاکید کرد که شهروندان در صورت مشاهده تخلف در جایگاه‌ها می‌توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۶۲۷ مراتب را گزارش دهند که در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع بررسی و اطلاع رسانی خواهد شد.

این شرکت همچنین بار دیگر تاکید کرده که تمام شهروندان باید در هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنند، کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفاً برای سوخت‌گیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است و بهتر است شهروندان با رعایت دقت و نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنند.

بر اساس این گزارش شهروندان باید از در اختیار گذاشتن کارت سوخت خود جدا خودداری کرده تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

کد خبر 6090741 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین