Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: یک هزار پرس از این غذاها شب گذشته در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) کرج طبخ و توزیع شد و ۵۰۰ پرس آن نیز امروز در آستان مقدس امامزاده محمد (ع)‌حصارک طبخ و توزیع می شود.

حجت الاسلام و المسلمین علی دشتکی افزود: هزینه طبخ این غذاها از محل موقوفات مرتبط و امامزاده ها تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه در خصوص شخصیت امام جواد (ع) اظهار داشت: علم و احاطه حضرت امام محمد تقی (ع) بر مسائل فقهی، تفسیری و عقیدتی یکی از مهمترین عوامل موثر در حفظ دین مبین اسلام بود.

وی گفت: آن حضرت در خفقان حکومت عباسی با برگزاری جلسات مناظره و مباحثه به ترویج احکام الهی و آموزه های قرآنی پرداخته و در تبیین نظام ولایی به عنوان نظام کامل قرآنی در حوزه سیاسی عملکردی بی نظیر داشتند.

ضمن اینکه با تاکید برتقویت بنیه علمی مسلمانان همواره می کوشیدند تا جهان اسلام را به سلاح علم و ایمان مجهز کنند.

از منظر حضرت جوادالائمه (ع) علم و دانش یکی از مهمترین عوامل رسیدن به کمالات عالی دنیوی و اخروی به شمار می آید .

دشتکی در خصوص برگزاری مراسم شهادت، گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی تمام جلسات جمعی، مراسم شب و روز شهادت این امام بزرگوار به صورت مجازی در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) تهیه و از طریق حسینیه مجازی استان البرز پخش می شود.

توزیع ۲۰۰ بسته کمک معیشتی از محل موقوفات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: همچنین امروز همزمان با روز شهادت، ۲۰۰ بسته کمک معیشتی از محل موقوفات استان تهیه و در بین نیازمندان البرزی توزیع می شود.

وی گفت: اوقاف استان البرز در مرحله اول رزمایش مومنانه استان با عنوان رزمایش همدلی که در ماه مبارک رمضان اجرا شد، ۵۵۶۱ بسته کمک معیشتی به ارزش ریالی یک میلیارد و ۵۲۲ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان از محل موقوفات تهیه و در بین نیازمندان توزیع کرد.

استان البرز دارای ۱۰۰ امامزاده، حدود ۱۵۰۰ موقوفه و ۱۳ هزار رقبه است.

برچسب‌ها امام جواد اداره كل اوقاف و امور خيريه استان البرز استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جواد استان البرز امام جواد استان البرز محل موقوفات استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۷۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی در اولویت است

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم خاکی گفت: کاروانسرای ینگی امام یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان البرز است که سال گذشته همراه با ۵۳ کاروانسرای دیگر در پرونده کاروانسراهای ایرانی به ثبت جهانی رسید.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه شرایط بنای کاروانسرا اکنون به گونه‌ای است که به مرمت نیاز دارد، ادامه داد: باید هر چه سریع‌تر نسبت به این امر اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان برای مرمت کامل این بنا نیاز است، گفت: اعتبارات ناچیزی هر ساله برای مرمت بخش‌هایی از این بنا در نظر گرفته می‌شود که جوابگوی نیاز مرمتی آن نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز بیان کرد: بنابراین اولویت واگذاری این بنا به بخش خصوصی است تا یک بار به صورت کامل مرمت بنا انجام شود.

وی گفت: کاروانسرای ینگی امام از لحاظ موقعیت قرارگیری و دسترسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل به اقامتگاه یا گذر فرهنگی به عنوان محلی برای برگزاری رویدادها، نمایشگاه‌ها و بازارچه صنایع دستی و فرهنگی در راستای حمایت از تولید ملی است.

کد خبر 6089688

دیگر خبرها

  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی در اولویت است
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی