Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا برجی، مستندسازان را دعوت کرد که با ساخت مستند از مبارزان با ویروس کرونا، رشادت‌های کادر درمان را به تصویر بکشند تا الگویی برای نسل‌های آینده ثبت شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با شیوع بیماری کرونا در کشورمان و فعالیت جهادی کادر درمانی در بیمارستان‌ها تعدادی از مستندسازان دوربین‌های خود را به مراکز درمانی بردند تا روایتگر تلاش کادر درمانی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین تعدادی از جشنواره‌ها بخش‌های ویژه‌ای را به مستندهای با موضوع کرونا اختصاص دادند. 

رضا برجی مستندساز حوزه جنگ و مقاومت با اشاره به لزوم انعکاس و الگوسازی از مقاومت‌ در برابر بیماری کرونا، گفت: مبارزه با کرونا مثل دیگر جبهه‌های مقاومت ابعاد مختلفی دارد که باید مورد توجه قرار گیرند. کرونا دغدغه‌ای‌ برزگ است چراکه سلامت و جان جامعه را تهدید می‌کند و هر گونه مقابله و مبارزه با آن نوعی مقاومت است.

وی ادامه داد: ساخت آثار مستند با محوریت کرونا و ابعاد مبارزه با آن و پیامدهایش از نان شب برای مستندسازان واجب‌تر است زیرا کرونا به عنوان دشمنی تهدیدکننده و ویروسی منحوس تا داخل خانه‌های مردم آمده است.

برجی تأکید کرد: ساخت و تولید آثار مستند درباره کرونا سبب می‌شود دلاوری‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان حوزه سلامت در تاریخ کشور ماندگار شود. بسیاری از پرستاران مبارزه با کرونا هنوز دانشجو هستند اما با التماس و خواهش خود را به خط‌ مقدم مبارزه با این تهدید رسانده‌اند؛ برخی از افراد به ویژه پزشکان و پرستارانی که مادرند، ماه‌هاست که خانه نرفته‌اند و سنگر را خالی نکرده‌اند. این فداکاری‌ها باید در تاریخ ثبت و برای نسل‌های بعد الگوسازی شود.

این مستندساز حوزه مقاومت اظهار داشت: در طول دفاع‌ مقدس هیچ عملیاتی به اندازه کربلای 5 مقاومت را به خوبی و زیبایی به تصویر نکشید اما می‌توان ادعا کرد کادر درمانی کشور و افرادی که امروز به کرونا مبارزه می‌کنند، ایثار و فداکاری در حد رزمندگان کربلای 5 دارند.

وی با مثبت ارزیابی‌کردن اختصاص بخش ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به موضوع کرونا و مدافعان سلامت تصریح کرد: مقاومت در برابر هر تهدیدی می‌تواند در قالب جشنواره مقاومت قرار بگیرد. با این حال این اقدام جشنواره درخور تقدیر است که به عنوان اولین اقدام رسمی، رزمندگان کرونا را در کنار رزمندگان انقلاب و دفاع‌مقدس قرار می‌دهد. در شرایطی که جشنواره چنین اقدام پسندیده‌ای انجام داده است، رسانه‌هانیز باید خود را موظف به حمایت بدانند. رسانه باید رشادت‌ها و دلاوری‌ها را به خوبی منعکس کند و از سوی دیگر مستندسازان باید در کنار تصویر مبارزه، از انعکاس مشکلات و مسائل مبارزه با کرونا غفلت نکنند.

او با اشاره به لزوم دغدغه‌مندی هنرمند در این زمینه‌ها گفت: شهید آوینی و امثال او دغدغه داشتند و به اندازه دغدغه‌ای که داشتند، تلاش کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مبارزه با کرونا مثل مقاومت در سال‌های دفاع‌مقدس ابعاد مختلفی دارد که فیلمسازان باید به همه ابعاد آن توجه کند.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو زمان 31 شهریور تا 6 مهرماه مقارن با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت http://moqavematfilmfest.ir/ مراجعه کنند.

اخبار مستند|«خرچنگ» در انتظار جام طلایی شانگهای/ چالش با مرد لجنی بر سر آبخالق تابلوی اسماءالحسنی سوژه مستند تلویزیونی شد

انتهای پیام/ 

R1539/P/S4,34/CT3 واژه های کاربردی مرتبط جشنواره فیلم مقاومت روایت فتح ویروس کرونا سینمای مستند مستند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط جشنواره فیلم مقاومت روایت فتح ویروس کرونا سینمای مستند مستند پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ پوستر| شهادت امام جواد(ع)+عکس ۲ خودروهای «دی‌کاپریو» و «برد پیت» در «روزی روزگاری در هالیوود» به مزایده گذاشته می‌شود ۳ نماهنگ|"جواد الاوصیاء" ۴ اعمال و فضائل شب و روز دهه اول ذی‌الحجه در بیان میرزا جواد ملکی تبریزی/ پاک‌ترین دهه سال ۵ پشت پرده شائبه‌های کرونایی شدن داور "عصر جدید"/ احسان علیخانی و همراهانش چه زمانی به ضبط برمی‌گردند؟ + عکس ۶ توزیع «سه دقیقه در قیامت» در لبنان/ عالم پس از مرگ به روایت یک جانباز ۷ فرصتی برای شنیدن صدای شعر انقلاب/معرفی آثار شاعران فارسی‌زبان در دانشگاه‌های هند ۸ مدیر عامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت به دیدار جمشید هاشم‌پور رفت مهمترین اخبار فرهنگی کاغذ مازندران در‌ آستانه ورود به بورس/ می‌توانیم کل کاغذ روزنامه کشور را تأمین کنیم فرصتی برای شنیدن صدای شعر انقلاب/معرفی آثار شاعران فارسی‌زبان در دانشگاه‌های هند امام جواد(ع) و آماده‌سازی شیعیان برای عصر غیبت/ روش ابن‌الرضا(ع) در برخورد با اهل‌غلوّ تدوین سند ملی هنرهای تجسمی؛ بیداری دولت از خواب تابستانی! مهمترین اخبار تسنیم ربیعی: قیمت واقعی ارز کمتر از رقم موجود در بازار است/ روابط با همسایگان از اولویت‌های اصلی دولت است دویچه‌وله: توافق راهبردی ایران- چین می‌تواند خنثی کننده تحریم‌های آمریکا باشد «مصطفی الکاظمی» وارد تهران شد فلسطین| آغاز مرحله آشتی گروه‌های فلسطینی با حضور ابومازن و هنیه قالیباف: اولویت‌های چهارگانه مجلس یازدهم؛ هوشمندسازی، شفافیت، مردمی‌سازی و کارآمدسازی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره فیلم مقاومت روایت فتح ویروس کرونا سینمای مستند مستند جشنواره فیلم مقاومت روایت فتح ویروس کرونا سینمای مستند مستند مبارزه با کرونا فیلم مقاومت دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۸۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس

سید ابوالفضل هاشمی اصل گفت: اولویت تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدا، رسیدگی ویژه به پرداخت مطالبات و مسائل رفاهی کارکنان مجموعه تحت پوشش دانشگاه بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کارکنان حوزه سلامت در خدمت‌رسانی به جامعه افزود: اگر چه بی شک این خدمات با پشتوانه انگیزه معنوی صورت می‌گیرد، اما دانشگاه نیز خود را در برابر این تلاش‌ها مسئول می‌داند و با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، موفق به پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات اساتید، پزشکان و کارکنان دانشگاه در سال ۱۴۰۲ شدیم.

به گفته او، در سال ۱۴۰۲، ۱۱ ماه از مطالبات پزشکان متخصص، ۱۲ ماه از مطالبات پزشکان عمومی استخدامی و مشارکتی و ۱۲ ماه از مطالبات درمانگاه‌ها پرداخت شده است.

هاشمی اصل ادامه داد: همچنین پرداخت ۱۳ ماه اضافه کار شبکه‌های بهداشت و درمان و ۱۱ ماه از معوقات کارکنان سایر مراکز تحت پوشش، از دیگر موارد انجام شده در سال ۱۴۰۲ بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ابلاغ دستورالعمل پرداخت تعرفه خدمات پرستاری از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در همین راستا طی سال گذشته، ۱۴ماه از مطالبات تعرفه خدمات پرستاری پرستاران شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مبلغ بیش از ۳ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • «مدرسه در دست بچه‌ها» اثری خودانگیخته است
  • «با قید محرمانگی» از اوبرهاوزن جایزه گرفت
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی؛ مهاجرت پرستاران به بخش خصوصی
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • مهاجرت کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی
  • کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی/ مهاجرت کادر درمان به بخش خصوصی