Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: بیمارستان باقرالعلوم اهر نمی‌تواند جوابگوی نیاز بیماران شهرهای اهر، هوراند، خداآفرین، هریس، کلیبر و حتی مشگین‌شهر و پارس‌آباد استان اردبیل باشد و نیاز به احداث بیمارستان دوم در اهر هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، احمد محرم‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست مشترک با مدیران جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی در رابطه با کاربری ساختمان بیمارستان قدیم اهر اظهار داشت: در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان در شهرستان اهر و جوابگو نبودن بیمارستان باقرالعلوم اهر با افزایش بیماران کرونایی، ستاد مقابله با کرونا آذربایجان شرقی تصمیم گرفت تا ساختمان بیمارستان قدیم اهر به نقاهتگاه بیماران کرونایی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر که همواره از وضعیت کرونا گزارش می‌دهد، آن موقع از این‌که در شرایط بحرانی بیمارستان باقرالعلوم اهر جوابگوی مراجعات بیماران کرونایی نباشد اظهار نگرانی می‌کرد هرچند باید در این شرایط به روزهای بحرانی فکر کنیم و برنامه داشته باشیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ادامه داد: سال 92 دستور به افزایش تخت‌های بیمارستانی و احداث بیمارستان جدید مسئولان وزارت بهداشت داده بودند، ولی متاسفانه تاکنون نمی‌دانم چرا کسی پیگیری این دستور نشده است، معلوم نیست که چه کسانی در این زمینه کم‌کاری کرده‌اند.

محرم‌زاده با اشاره به این‌که مردم شهرستان اهر حق دارند تا همانند سایر شهرستان‌های استان و کشور از سرانه فضای درمانی و مناسب برخوردار باشند، گفت: توزیع ثروت در منطقه ما نه تنها در حوزه بهداشت و درمان، بلکه در تمامی حوزه‌ها ناعادلانه بوده است، بنده از بی‌توجهی دولت به شهرستان‌های اهر و هریس انتقاد کرده و می‌کنم و اگر با سایر مناطق مقایسه کنیم عقب‌ماندگی اهر و هریس از قطار توسعه غیرقابل کتمان است.

وی اضافه کرد: متاسفانه تاکنون هیچ‌گونه اقدامی در رابطه با توسعه فضای بیمارستانی اهر از جمله افزایش تخت‌ها که بتواند در شرایط بحرانی گره از مشکلات بگشاید انجام نشده و شاهد بی‌توجهی بوده‌ایم و حال که شیوع ویروس کرونا وضعیت بحرانی را به وجود آورده؛ در تامین خواسته‌های مردم با مشکل مواجه شده‌ایم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس تصریح کرد: هرچند ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا مصوب کرد تا بیمارستان قدیم اهر به نقاهتگاه بیماران کرونایی تبدیل شود، که شکر خدا مسئولان شهرستانی هلال‌احمر خود را ملزم به اجرای ستاد استانی مقابله با کرونا ندانستند، قرار بود تا بیمارستان محلاتی تبریز به صورت رایگان بیمارستان قدیم اهر را تجهیز کند ولی چون هلال‌احمر همکاری نکرد به تبع بیمارستان محلاتی تبریز نیز نتوانست بیمارستان قدیم اهر را به منظور خدمات‌رسانی به مردم اهر تجهیز کند.

محرم‌زاده بابیان این‌که مردم اهر تبدیل ساختمان بیمارستان قدیم به مرکز درمانی را از مسئولان مطالبه می‌‎کنند، گفت: اگر قرار نیست به مطالبات مردم اهر در رابطه با استفاده بهینه و به نفع مردم از بیمارستان قدیم اهر به نتیجه نرسیم چرا وقت‌مان را تلف می‌کنیم و صادقانه به مردم نمی‌گوییم که خواسته و مطالبه شما مردم اهمیتی ندارد؟ مردم شهرستان اهر به وجود و استفاده از بیمارستان قدیم اهر نیاز دارند.

وی تاکید کرد: بیمارستان باقرالعلوم اهر نمی‌تواند جوابگوی نیاز بیماران شهرستان‌های اهر، هوراند، خداآفرین، هریس، کلیبر و حتی مشگین‌شهر و پارس‌آباد استان اردبیل باشد و نیاز به احداث بیمارستان دوم در شهرستان اهر داریم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس خاطرنشان کرد: اگر هلال‌احمر نمی‌تواند مرکز درمانی ایجاد کند، می‌تواند ساختمان را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد تا حداقل این مجتمع در شرایط سخت و بحرانی به نفع مردم استفاده شود، وقتی می‌بینند ساختمانی با این وسعت مهدکودک یا مدرسه شده و به دردشان نمی‌خورد گله‌مند می‌شوند، از این‌رو درخواست می‌کنم پاسخ نهایی را هلال‌احمر واضح به مردم اعلام کنند.

شهرستان اهر به بیمارستان جدید و جایگزین نیازمند است

محمد میرزاپور، مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر در نشست مشترک نماینده مردم اهر و هریس با مدیران جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی در رابطه با کاربری ساختمان بیمارستان قدیم اهر اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز و شبکه بهداشت و درمان اهر در رابطه با ساختمان بیمارستان قدیم ادعای مالکیت نمی‌کند و پیشنهاد ما این است ساختمان بیمارستان قدیم تحت مالکیت هلال‌احمر به مرکز درمانی تبدیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی در واکنش به اظهارات رئیس هیئت‌مدیره جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی افزود: اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز می‌خواهد بیمارستان قدیم اهر را به بیمارستان روانی یا مرکز بیماران روانی و دیوانه‌خانه تبدیل کند بحث درستی نیست، ایجاد مرکز جامع اعصاب و روان به معنی دیوانه‌خانه نیست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر ادامه داد: متاسفانه در شهرستان اهر موارد خودکشی، افسردگی و اضطراب بیش از سایر بیماری‌هاست و ایجاد مرکز جامع سلامت روان چون به دلیل عدم همکاری و تعامل بین‌بخشی نتوانستیم این مرکز درمانی را ایجاد کنیم امتیاز و اعتبار وزارت بهداشت را از دست دادیم و اگر قرار باشد بیمارستان قدیم اهر احیاء شود نیاز به اخذ مجوز از وزارت بهداشت است.

اهر و هریس علی‌رغم قرارگیری در کمربند مس و طلا بیشترین نرخ بیکاری را داردعملیات ساخت بخش باقی‌مانده بزرگراه اهر ـ تبریز به صورت 2 شیفته انجام می‌گیرد‌

میرزاپور یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت تمامی بخش‌های بستری بیمارستان باقرالعلوم اهر تکمیل شده است و ناچاراً به پزشکان بیمارستانی می‌گوییم هر بیماری که شرایط مناسبی دارد ترخیص شود تا بتوانیم بیماران جدید را پذیرش کنیم و هنوز نمی‌دانیم چه در انتظارمان است شاید ترکیب ویروس کرونا و آنفولانزا در فصل پاییز و زمستان، شاهد انفجار کرونایی در شهرستان اهر باشیم.

وی ابراز داشت: اگر می‌گوییم فضای بیمارستان قدیم اهر برای بستری بیماران ناامین است قطعاً برای دانش‌آموزان بیش از بیماران خطرساز است، ما به دنبال مالکیت یا تصرف ساختمان بیمارستان قدیم نیستیم فقط پیشنهاد می‌کنیم این ساختمان در شرایط فعلی به مرکز مراقبت ازبیماران کرونایی اختصاص داده شود و هر کسی که می‌خواهد اداره کند اما در عین حال به نیاز بیماران پاسخ دهد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر بابیان اینکه شهرستان اهر از نظر شیوع ویروس کرونا و آمار مبتلایان در کشور رکورددار است، گفت: میزان ابتلا به ویروس کرونا به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت در شهرستان اهر نسبت به آمار کشور، بیش از 2 برابر است.

میرزاپور از نیازمندی شهرستان اهر به بیمارستان دوم یا بیمارستان جایگزین خبر داد و خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا به ما هشدار می‌دهد که شهرستان اهر به بیمارستان جدید یا جایگزین نیاز مبرمی دارد و افزایش تخت‌های بستری بیمارستان باقرالعلوم اهر نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای آینده باشد و طی روند احداث بیمارستان جدید در شهرستان اهر بسیار طولانی‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/ ت

R7887/P/S6,47/CT7 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ متخصص بیماری‌های عفونی پاسخ می‌دهد؛ آیا ‌کرونا از طریق غذا و نوشیدنی منتقل می‌شود؟ ‌ ۲ دستگیری جاعل "مهر و اسناد رسمی" دفتر مقام معظم رهبری / متهم خودش را بازرس ویژه دفتر معرفی می‌کرد ۳ گزارش| وضعیت قرمز کرونا در استان اصفهان/ خط و نشان استاندار برای کسانی که ‌بهداشت‌ را رعایت نمی‌کنند ۴ به مناسبت پرواز جاودانه شهید دوران|در رثای خلبانی که صدام برای سرش جایزه گذاشت/ داغ‌هایی که شهید دوران بر دل رژیم بعث گذاشت ۵ گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون ۶۰روزه‌ای که ابلاغیه آن ۶۰۰روزه شد ۶ اینجا «دیسفان گناباد»؛ روستایی که ۱۸ سال صدای گریه نوزادی را نشنیده است ۷ تنها منطقه‌ بدون کرونا در ایران کجاست؟ ۸ روایت تسنیم از محرومیت‌های سیستان و بلوچستان/ روستای «کدَرم» محروم از خدمات اولیه زندگی+ فیلم مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| رونق جشن‌های خانوادگی زیر سایه کرونا / وقتی بی‌تفاوتی قزوینی‌ها مدافعان سلامت را به ستوه آورد هشدار جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه به تلاش ستون پنجم دشمن برای نفوذ در مراکز تصمیم‌ساز ‌ گزارش ویدئویی| موج‌سواری کرونا بر بی‌خیالی مردم / وقتی ‌شیرازی‌ها پروتکل‌ها‌ را جدی نمی‌گیرند روایت تسنیم از محرومیت‌های سیستان و بلوچستان/ روستای «کدَرم» محروم از خدمات اولیه زندگی+ فیلم مهمترین اخبار تسنیم ربیعی: قیمت واقعی ارز کمتر از رقم موجود در بازار است/ روابط با همسایگان از اولویت‌های اصلی دولت است دویچه‌وله: توافق راهبردی ایران- چین می‌تواند خنثی کننده تحریم‌های آمریکا باشد «مصطفی الکاظمی» وارد تهران شد فلسطین| آغاز مرحله آشتی گروه‌های فلسطینی با حضور ابومازن و هنیه قالیباف: اولویت‌های چهارگانه مجلس یازدهم؛ هوشمندسازی، شفافیت، مردمی‌سازی و کارآمدسازی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بیمارستان باقرالعلوم اهر بیمارستان قدیم اهر شیوع ویروس کرونا احداث بیمارستان بیماران کرونایی آذربایجان شرقی بیمارستان جدید شهرستان اهر شهرستان اهر ویروس کرونا مرکز درمانی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۹۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در رابطه با چای دبش علیرغم اینکه تعدادی از نمایندگان از جمله شخص بنده در مجلس یازدهم خیلی در رابطه با آن صحبت کردیم ولی در نهایت لاپوشانی شد و کار نظارتی روی آن انجام نشد.   به گزارش ایلنا، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، درخصوص علت سکوت وعدم واکنش از سوی نمایندگان مجلس نسبت به موضوع آقای صدیقی و اینکه آیا این مساله یکی از نتایج یکدستی قواست که اشتباهات و کم‌کاری‌ها نادیده گرفته می‌شود و در این مساله هم انتقاد و اعتراضی به این مساله مطرح نشد؟ ، گفت: در رابطه با بحث نظارتی مجلس من این انتقاد و ایراد را به مجلس یازدهم وارد می‌دانم و یکی از ایرادات پررنگ مجلس یازدهم این بود که تقریبا مجلس و دولت یکی بودند زمینه‌اش هم این بود که بیش از ۲۰۰ نفر طی نامه‌ای از آقای رییسی که رییس یک قوه دیگر بود دعوت کردند تا کاندیدای ریاست جمهوری شود و بیش از ۲۲۰ نفر از نمایندگان طی نامه‌ای پیروزی در انتخابات را به ایشان تبریک گفتند و خب این باعث شد که مجلس یازدهم در بُعد نظارتی خوب عمل نکند.   وی ادامه داد: بنده هم در این مجلس بودم و این انتقاد شامل همه ما می‌شود اگرچه که ما تلاش کردیم و در بحث‌های نظارتی کار کردیم ولی خب در مجموع شامل همه نمایندگان مجلس یازدهم می‌شود.   عضو فراکسیون مستقلین مجلس خاطرنشان کرد: ما نباید بین افراد در برخوردها اختلاف قائل شویم، کسی که امام جمعه بوده یا استاندار بوده یا وزیر بوده اگر تخلفی مرتکب شده باشد برخورد با این فرد نه‌تنها نباید کمتر از دیگران باشد بلکه باید با شدت بیشتری اتفاق بیفتد چراکه هزینه اشتباه و تخلف چنین افرادی برای نظام و کشور بیشتر است و از سوی دیگر درس درس عبرتی برای دیگران و مسئولین باشد که در آینده ارتکاب به چنین تخلفات یا اشتباهاتی را تکرار نکنند.   محمودزاده تصریح کرد: من واقعا به این موضوع ایراد وارد می‌کنم که موضوع آقای صدیقی خیلی جدی در رسانه‌ها مطرح شد، خودش هم پذیرفت و از مردم عذرخواهی کرد اما تا قبل از عذرخواهی و پذیرفتن خودش هیچ ورودی به این مساله نشد، در حالیکه باید به قوه قضاییه ارسال می‌شد و کمیسیون اصل ۹۰ به این موضوع ورود می‌کرد و این پرونده را به قوه قضاییه معرفی می‌کرد یا تحقیق و تفحص می‌کردند که در این اتفاق از این برخورد‌های نظارتی کوتاهی شد.   عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ابراز داشت: در رابطه با چای دبش هم علیرغم اینکه تعدادی از نمایندگان از جمله شخص بنده در مجلس یازدهم خیلی در رابطه با آن صحبت کردیم ولی در نهایت لاپوشانی شد و کار نظارتی روی آن انجام نشد.   وی عنوان کرد: این‌ها مشکلاتی بوده که در مجلس یازدهم وجود داشته و فکر کنم در مجلس دوازدهم بدتر هم خواهد شد با توجه به اینکه در انتخابات مجلس دوازدهم دایره انتخاب مردم کوچک بود، یعنی رد صلاحیت زیاد بود و بعد از جناح‌های مختلف کمتر حضور داشتند و مشارکت پایین بود. این‌ها باعث می‌شود که دوباره مجلس دوازدهم یک دست‌تر از مجلس یازده شود با دولت و خیلی نزدیک باشند که این یکی از ایرادات مجالس خواهد بود چون در نهایت اگر تخلفاتی در بدنه دولت صورت گیرد چون مجلس و دولت یکی هستند مجبورند که کوتاه آمده و نادیده بگیرند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد روزنامه هم میهن : دولت از شفافیت در باره بدهکاران بانکی می گوید اما حتی یک سطر از دلیل پرداخت 3.7میلیارد دلار به صاحب شرکت چای دبش منتشر نمی کند نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است

دیگر خبرها

  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است