Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها - مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: ۶۲۰ هزار هکتار از جنگل‌های لرستان به بیماری‌های جنگلی از جمله زوال بلوط مبتلا شده است. - اخبار استانها -

شیرزاد نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با بیان اینکه ارزش یک درخت بلوط 220 میلیون دلار است، اظهارداشت: لرستان از نظر پوشش‌های جنگلی، رتبه دوم را در سطح کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 620 هزار هکتار از جنگل‌های لرستان به بیماری‌های جنگلی از جمله زوال بلوط مبتلا شده است افزود: یکی از مشکلات ما در لرستان، کمبود امکانات اطفای حریق است در حالی که دو عامل «امکانات پیشرفته» و «نیروی انسانی» در بحث مهر آتش سوزی‌ها بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان  عنوانکرد: با توجه به بارندگی‌های فراوانی که در بهار امسال و اواخر سال گذشته داشتیم سطح پوشش جنگلی رشد زیادی داشته که این مسئله احتمال آتش سوزی را افزایش می‌دهد و در نتیجه جنگل‌ها به مراقبت بیشتری نیاز دارند.

مهار آتش‌سوزی جنگل‌های بلوط شهرستان دورود پس از 48 ساعت + تصاویرپایگاه امداد و نجات کوهستانی در جوار جنگل‌های ارسباران راه‌اندازی می‌شود

وی با بیان اینکه 150 نقطه بحرانی را در استان شناسایی کرده‌ایم تصریح کرد: ما در نقاط حساس و بحرانی به صورت شبانه‌روزی، اکیپ‌های گشت را مستقر کرده‌ایم و 400 دیده‌بان را به کار گرفته‌ایم.

نجفی تصریح کرد: قطع درختان به منظور تولید ذغال و سوخت مورد نیاز حاشیه نشینان جنگل، ورود دام به اراضی جنگلی، آفات و بیماری‌های خشکسالی، وجود دام مازاد بر ظرفیت مراتع، چرای زودرس، ریزگردها، سهل انگاری گردشگران و آتش سوزی‌های طبیعی همه از عواملی است که جنگل‌های لرستان را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/648/ ت

R1336/P/S6,72/CT12 بیشتر بخوانید... پایان کشمکش‌ها بر سر مالکیت اراضی جنگلی حاشیه گرگان؛ سند ۲۰۸ هکتاری جنگل "النگدره" صادر شد وعده وزارت صنعت برای تأمین بالگرد اطفای حریق جنگل‌های ارسباران تحقق نیافت / بالگرد سپاه به داد جنگل رسید‌ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... پایان کشمکش‌ها بر سر مالکیت اراضی جنگلی حاشیه گرگان؛ سند ۲۰۸ هکتاری جنگل "النگدره" صادر شد وعده وزارت صنعت برای تأمین بالگرد اطفای حریق جنگل‌های ارسباران تحقق نیافت / بالگرد سپاه به داد جنگل رسید‌ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ متخصص بیماری‌های عفونی پاسخ می‌دهد؛ آیا ‌کرونا از طریق غذا و نوشیدنی منتقل می‌شود؟ ‌ ۲ دستگیری جاعل "مهر و اسناد رسمی" دفتر مقام معظم رهبری / متهم خودش را بازرس ویژه دفتر معرفی می‌کرد ۳ گزارش| وضعیت قرمز کرونا در استان اصفهان/ خط و نشان استاندار برای کسانی که ‌بهداشت‌ را رعایت نمی‌کنند ۴ به مناسبت پرواز جاودانه شهید دوران|در رثای خلبانی که صدام برای سرش جایزه گذاشت/ داغ‌هایی که شهید دوران بر دل رژیم بعث گذاشت ۵ گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون ۶۰روزه‌ای که ابلاغیه آن ۶۰۰روزه شد ۶ اینجا «دیسفان گناباد»؛ روستایی که ۱۸ سال صدای گریه نوزادی را نشنیده است ۷ تنها منطقه‌ بدون کرونا در ایران کجاست؟ ۸ روایت تسنیم از محرومیت‌های سیستان و بلوچستان/ روستای «کدَرم» محروم از خدمات اولیه زندگی+ فیلم مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| رونق جشن‌های خانوادگی زیر سایه کرونا / وقتی بی‌تفاوتی قزوینی‌ها مدافعان سلامت را به ستوه آورد هشدار جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه به تلاش ستون پنجم دشمن برای نفوذ در مراکز تصمیم‌ساز ‌ آیت‌الله علم‌الهدی: گام‌های دوم و سوم «مواسات» با قدرت در خراسان رضوی اجرا می‌شود استان بوشهر از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد مهمترین اخبار تسنیم ظریف در مسکو: تمدید توافق ۲۰ساله با روسیه در دستور کار قرار دارد استقبال رسمی روحانی از «مصطفی الکاظمی» دویچه‌وله: توافق راهبردی ایران ــ چین می‌تواند خنثی‌کننده تحریم‌های آمریکا باشد فلسطین| آغاز مرحله آشتی گروه‌های فلسطینی با حضور ابومازن و هنیه قالیباف: اولویت‌های چهارگانه مجلس یازدهم؛ هوشمندسازی، شفافیت، مردمی‌سازی و کارآمدسازی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جنگل های لرستان آتش سوزی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۹۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر