Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تحصیل در مدارس دولتی یا خصوصی به یکی از دغدغه‌های والدین تبدیل شده است. البته این موضوع تنها شامل حال کشورمان نمی‌شود، والدین در سراسر جهان حق دارند نوع تحصیل فرزندانشان را انتخاب کنند، این انتخاب می‌تواند به تحصیل رایگان در مدارس دولتی ختم شود یا با پرداخت شهریه به تحصیل در مدارس غیردولتی بینجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدارس خصوصی در قبال دریافت شهریه خدمات آموزشی، کمک آموزشی و فوق برنامه‌ای ارائه می‌دهند که در مدارس دولتی کمرنگ‌تر یا بهتر بگویم بی‌رنگ‌ است. ممکن است این سوال در ذهنتان شکل گرفته باشد که مدارس خصوصی در کشورهای مختلف چگونه است؟ چه خدماتی را به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند؟ خدمات فوق برنامه آنان در راستای مهارت‌آموزی شامل چه مواردی است؟ ایسکانیوز در نظر دارد برای پاسخ به این سوالات خصوصی‌سازی آموزش در کشورهای جهان و نحوه ارائه خدمات این مدارس را بررسی کند. در گزارش قبلی به بررسی خصو‌صی‌سازی در فنلاند پرداختیم. این بار می‌خواهیم وضعیت مدارس خصوصی آمریکا و نحوه ارائه خدمات آن‌ها را بررسی کنیم.

ثبت‌نام در مدارس خصوصی برای فرار از قلدری دانش‌آموزان

بسیاری از خانواده‌های آمریکایی با هدف دریافت آموزش بهتر، فرار از قلدری‌هایی که در مدارس رخ می‌دهد، همچنین فراگیری یک هنری خاص، فرزندانشان را در مدارس خصوصی ثبت‌نام می‌کنند.

با وجود اینکه آموزش‌های عمومی در آمریکا رایگان است، اما خانواده‌ها باید پرداخت هزینه تحصیل در مقطع ابتدایی مدارس خصوصی را بر عهده بگیرند، با این وجود بسیاری از والدین معتقدند که آموزش خصوصی و باکیفیت برای فرزندانشان، هزینه‌ دارد به همین منظور حاضرند شهریه‌های مدارس را پرداخت کنند تا دانش‌آموزان آموزش‌های هنری، مذهبی یا شخصی را فراتر از مدارس دولتی دریافت کنند.

در ارزیابی 2020 پایگاه بهترین مدارس (Bestschools)، برترین مدارس خصوصی آمریکا رتبه بندی شدند. شهریه سالانه مدارس در این رتبه‌بندی بین 5 هزار تا 50 هزار دلار است. شلوغی کلاس‌ها برای برخی والدین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بسیاری از خانواده‌ها با هدف دریافت آموزش بهتر، فرار از قلدری‌هایی که در مدارس رخ می‌دهد، همچنین فراگیری یک هنری خاص، فرزندانشان را در مدارس خصوصی ثبت‌نام می‌کنند.

مدارس خصوصی آمریکا باید حداقل از سه تا شش کلاس در مقاطع اول تا ششم برخوردار بوده و به طور سنتی و نه کیفی نمرات دانش‌آموزان را ارزیابی کنند. این مدارس باید در انتخاب رشته و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان خدماتی فراتر از مدارس دولتی ارائه دهند. اگر دانش‌آموزان به دنبال مشاغل سازمانی در آمریکا هستند، مدارس خصوصی موظفند با ارائه آموزش‌های لارم، تمامی تلاش خود را برای تحقق هدف این دانش‌آموزان داشته باشند.

همان‌طور که می‌دانید نظام آموزشی آمریکا بر پایه رقابت پایه‌ریزی شده است، در این راستا دستاوردهای کوچک دانش‌آموزان در زمان تحصیل توسط مدارس خصوصی شناسایی و به خانواده‌ها ابلاغ می‌شود، دانش‌آموزان نیز از سوی مدرسه و خانواده برای پیشرفت و تلاش خود تشویق شده و بعضا هدایایی را دریافت می‌کنند.

در ادامه این گزارش به بررسی برترین مدارس خصوصی آمریکا برتر و خدمات آموزشی و غیر آموزشی آن می‌پردازیم.

مدرسه جدید فیتویل (Fayetteville)

مدرسه فیتویل در یک محوطه به وسعت 26 هکتار قرار دارد که دارای یک سالن آمفی تئاتر، زیستگاه برخی حیوانات و مسیرهای پیاده روی است. برخی کلاس‌های درس این مدرسه در فضای باز تشکیل و کودکان از مهد کودک تا کلاس هشتم از برنامه درسی فوق برنامه علمی، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضی بهره‌مند خواهند شد. دانش‌آموزان از مقطع مهدکودک به رایانه و اینترنت در مدرسه دسترسی دارند و می‌توانند در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

یک سالن سرپوشیده به کودکان زیر 6 سال اختصاص داده شده و فعالیت‌های تربیت بدنی از سه سالگی توسط مربیان پیگیری می‌شود. مدرسه فیتویل از چهار زمین بازی و چهار ساختمان تشکیل شده و بیش از 350 دانش‌آموز ، 52 معلم نیمه وقت و 63 معلم تمام وقت دارد.

زمان تاسیس مدرسه فیتویل به سال 1971 بازمی‌گردد. این مدرسه توسط انجمن مستقل مدارس ایالات مرکزی و انجمن اعتباربخشی مدارس غیرانتفاعی آرکانزاس تاسیس شده است.

از کلاس اول تا چهارم مفاهیم فناوری در یادگیری و آموزش کودکان ادغام می‌شود. دانش‌آموزان با توجه به توانایی‌های خود برای آموزش برخی دروس تخصصی مانند ریاضی گروه‌بندی می‌شوند تا همه دانش‌آموزان بتوانند با کمک سرگروه‌های خود پیشرفت کنند.

این مدرسه برای سنجش یادگیری دانش‌آموزان، از آزمون‌های استاندارد استفاده می‌کند، این آزمون‌ها بیش‌تر از آزمون‌های مدارس دولتی برگزار می‌شود. توانایی خواندن دانش‌آموزان با مطالعه عمیق واژگان و هجی کردن آنان یکی از مواردی است که در مدرسه فییتویل پیگیری می‌شود.

همه دانش‌آموزان از پیش دبستانی تا هشتم موظفند در کلاس‌های هنری شرکت کنند. هنر به اندازه فناوری در مفاهیم درسی معلمان این مدرسه ادغام شده است.

دانش‌آموزان مدرسه فیتویل برای دروسی مانند ریاضی از طریق آموزش‌های ابتکاری معلمان برای توسعه مهارت‌های تفکر انتقادی و خلاقانه خود تشویق می‌شوند. دانش‌آموزان استراتژی‌های حل مسئله را یاد می‌گیرند و معلمان از مدل‌های بصری برای درگیر کردن آنان استفاده می‌کنند تا دانش آموزان با کاربرد ریاضی در زندگی روزمره آشنا شوند.

همه دانش‌آموزان از پیش دبستانی تا هشتم موظفند در کلاس‌های هنری شرکت کنند. هنر به اندازه فناوری در مفاهیم درسی معلمان این مدرسه ادغام شده است. تمامی دانش‌آموزان مهدکودک تا کلاس چهارم یک آیپد شخصی در اختیار دارند، در حالی که به دانش‌آموزان پنجم تا هفتم یک لپ‌تاپ ارائه می‌شود.

دانش آموزان فیتویل این فرصت را دارند که در یکی از گروه‌های کر، رباتیک، لگو، کلوپ علمی، باشگاه یا کلاس‌های خصوصی موسیقی شامل گیتار، ویولن، یا پیانو شرکت کنند.

مدرسه لکسینگتون

دانش‌آموزان از مهد کودک وارد مدرسه لکسینگتون می‌شوند. تقریباً 600 دانش‌آموز که از لحاظ جغرافیایی و قومی متفاوت‌اند در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند. این مدرسه توسط اتحادیه مدارس خصوصی جهان معتبر شناخته می‌شود. نسبت دانش‌آموز به معلم در مدرسه لکسینگتون تقریباً هفت به یک است.

ورزش‌های ارائه شده در این مدرسه شامل تیراندازی با کمان، پرتاب بشقاب پرنده، فوتبال، تنیس و چندین تمرین ورزشی دیگر است. از جمله کلاس فوق برنامه که در این مدرسه ارائه می‌شود می‌توان به شطرنج، حسابداری و ریاضی، زبان چینی، موسیقی کاربردی، نحوه گفت‌وگو با دیگران و پیشاهنگی اشاره کرد.

برنامه درسی برای هر کلاس توسط معلمان با تکیه بر علم، فناوری، مطالعات اجتماعی و ریاضی تدوین و ارائه می‌شود. در کلاس‌های اول تا سوم مدرسه لکسینگتون دانش‌آموزان در کلاس هایی که مخصوص هنر و آموزش کامپیوتر طراحی شده حاضر می‌شوند. دانش‌آموزان پیش از رسیدن به پایه چهارم مهارت‌های اصلی را فرا گرفته و خود را برای مطالعه عمیق‌تری از علوم آماده کنند.

دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم مدرسه لکسینگتون تشویق می‌شوند تا مسئولیت پذیر باشند و بخشی از آموزش دروس و امور روزمرشان را خودشان برعهده می‌گیرند. به عنوان مثال دانش‌آموزان کلاس چهارم وظیفه تهیه اسنک برای مقاطع پایین‌تر را بر عهده دارند و کلاس های پنجم در بازیافت زباله‌ها با مدرسه همکاری می‌کنند.

مدرسه لکسینگتون با استفاده از وظایفی که به کودکان واگذار می‌کند، ویژگی‌های شخصیتی، میزان انعطاف‌پذیری، اخلاق، خلاقیت، کنجکاوی، مدیریت زمان و کار تیمی را به آنان آموزش می‌دهد.

مدرسه فورسیت

مدرسه خصوصی فورسیت دانش‌آموزان با استعداد تحصیلی را در تمامی مقاطع جذب می‌کند تا با آموزش و پرورش آنها به پیشرفت کشور کمک کند. بسیاری از والدین نگران پذیرش فرزندانشان در دانشگاه هستند. به نظر می‌رسد که تحصیلات اولیه در دوران دبستان به همان اندازه آموزش دبیرستان اهمیت دارد، مدرسه خصوصی فورسیت این امر را به عنوان رویکرد اصلی خود قرار داده و در سال 2014، برنامه درسی جدیدی با عنوان «مسیری برای رسیدن به تعالی» را آغاز کرده است.

این مدرسه یک برنامه سالانه برای کودکان دو تا چهار ساله ارائه می‌دهد که دانش‌آموزان بر اساس آن برای کسب مهارت در مهدکودک و مدرسه آماده می‌شوند. در این مدت به کودکان آموزش‌های پایه ریاضی، نوشتن، برقراری ارتباطات و سواد داده خواهد شد. دانش‌آموزان در کلاس‌های فوق برنامه تا پایه چهارم به یادگیری زبان‌های جهانی، هنر، علوم و مطالعات اجتماعی می‌پردازند. در مدرسه فورسیت دانش آموزان دبیرستان با دانش آموزان راهنمایی تعامل دارند، دانش‌آموزان دبیرستان موظفند به سوالات دانش‌آموزان در مقطع راهنمایی پاسخ دهند.

انتهای پیام

31 / 320 مدارس آمریکا خصوصی سازی مسئولیت پذیری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مدارس آمریکا خصوصی سازی مسئولیت پذیری مدارس خصوصی آمریکا دانش آموزان دانش آموزان دانش آموزان مدارس دولتی خانواده ها فوق برنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۵۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها

رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها در حال اجراست که بخشی از آنها امسال افتتاح می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حمیدرضا خان‌محمدی صبح امروز عملیات اجرایی پروژه‌های مدرسه‌سازی در نقاط مختلف استان بوشهر با اشاره به توسعه طرح‌های ساخت مدرسه و بازسازی کلاس‌های درس فرسوده در سراسر کشور اظهار داشت: 8 هزار و 336 پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها در حال اجراست که بخشی از آنها امسال افتتاح می‌شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در سال جاری را 12 هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در نیمه نخست امسال 2 هزار پروژه به ظرفیت 10 هزار کلاس درس افتتاح و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور نقش خیرین در ساخت مدرسه را مورد اشاره قرار داد و افزود: خیرین تاکنون نقش اثرگذار خود را در تامین فضاهای آموزشی به ویژه در نقاط کم برخوردار نشان داده‌اند که درخور تحسین است.

وی با بیان اینکه مدارس تخریبی به عنوان یک مسئله‌ اصلی در برنامه سند توسعه به آن توجه ویژه شده است، اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی با انعقاد تفاهم‌نامه 143 کلاس درس با اعتبار 2 هزار و 500 میلیارد تومان در استان بوشهر ساخته می‌شود.

خان‌محمدی بیان کرد: در سند هفتم توسعه برای بخش‌های اقتصادی برنامه‌ریزی ویژه برای خودگرانی مدارس شده و همه تلاش این دولت برای ارتقای کیفیت به خصوص در حوزه آموزش و پرورش است.

آغاز ساخت 8 مدرسه‌ با اعتبار 350 میلیارد تومان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر نیز بیان کرد: 8 مدرسه‌ با اعتبار 350 میلیارد تومان عملیات اجرایی آن آغاز شد.

ابراهیم احمدی این طرح‌ها در کاکی دشتی، بردخون کهنه دیر، روستای احمدی شهرستان بوشهر، گناوه، شهرک محله تنگک بوشهر اجرا شده است گفت: هنرستان 12 کلاسی انقلاب اسلامی با 30 میلیارد تومان در بوشهر به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی تا هفته دولت امسال عملیات اجرایی 50 مدرسه در استان بوشهر آغاز می‌شود.

تدوین سند چشم‌انداز برای ساخت مدارس در استان بوشهر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر نیز از تدوین سند چشم‌انداز اداره کل آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: بر اساس آن مشخص می‌شود برای سال‌های 1405 ، 1406 و 1407 چه تعداد کلاس درس و برای چه مقطعی نیاز است.

محمدهادی رستمیان ادامه داد: با توجه به اینکه نیاز‌ها نامحدود و منابع محدود است، بر اساس این سند، در شهرستان‌ها برنامه‌ریزی برای ساخت مدارس انجام می‌گیرد.

یک‌هزار و 700 کلاس درس فرسوده در استان بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر هم با بیان اینکه با تکمیل این 8 مدرسه افزون بر 50 کلاس درس به ظرفیت کلاس‌های درس استان افزوده می‌شود افزود: بر اساس بررسی‌ها یک‌هزار و 700 کلاس درس فرسوده در استان وجود دارد که با انعقاد تفاهم‌نامه میان استان بوشهر و سازمان نوسازی کشور، یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی استانداری و یک‌هزار میلیارد تومان هم از سوی سازمان نوسازی برای نوسازی مدارس استان اختصاص یافته است.

علی موحدی اضافه کرد: با این اعتبار، 800 کلاس درس فرسوده نوسازی می‌شود که معادل ساخت مدرسه در 10 سال گذشته خواهد بود.

وی بیان کرد: در زمان حاضر در مرکز استان برخلاف سال‌های قبل 8 طرح فعال مدرسه‌سازی داریم که کمک می‌کند تراکم دانش‌آموزی در مرکز استان به استاندارد نزدیک شود.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌