Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سازمان حقوقی فاش کرد مسئولان سعودی سه شخصیت آکادمیک برجسته را به دلیل ابراز همدردی و تسلیت بابت فوت عبدالله الحامد، فعال حقوق بشری عربستان در زندان های این کشور بازداشت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، سازمان حقوقی "القسط" اعلام کرد که مسئولان عربستانی عقل الباهلی، وکیل مدافع و عبدالعزیز الدخیل، نویسنده مطبوعاتی و سلطان العجمی، وکیل مدافع و فعال حقوقی را بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صفحه "بازداشت شدگان آزادی بیان" آمده است که مسئولان این سه شخص را در اوایل ماه رمضان گذشته (اواخر آوریل) بازداشت کردند.

سایت عربی ۲۱ از منابع نقل کرد که حساب‌های کاربری این سه فرد از زمان تسلیت گویی آنها به دلیل فوت عبدالله الحامد، فعال حقوق بشری منتقد که چهاردهم آوریل گذشته در زندان درگذشت، دیگر فعالیتی نداشته است.

الحامد پس از نابسامان شدن وضعیت جسمانی‌اش در حین سپری کردن حکم ۱۱ سال زندان جان خود را از دست داد.

عقل الباهلی که از بازداشت شدگان "جمعیت حسم" دفاع می‌کند، پس از آنکه صدها تهدید از طریق "ارتش سایبری" عربستان در کامنت‌ها علیه وی مطرح شد، توئیت خود را حذف کرد.

الباهلی گفت: خداوند "ابو بلال" را رحمت کند و او را مورد رحمت واسع خود قرار دهد و او را در بهشت ساکن سازد. به تمامی خانواده الحامد و تمامی دوستان و دوستدارانش تسلیت می‌گویم.

الدخیل عنوان داشت: الحامد مردی بود که خالصانه برای وطن و ارزش‌ها، اخلاق‌های والا و شهروندی صادقانه تلاش کرد، او به نزد پرورگار خود رفت اما از قلب افراد مخلص برای وطن و کسانی که به ارائه نصیحت و مشورت بدون ترس و رعب و بدون مصلحت شخصی ایمان دارند، بیرون نرفته است.

توئیتی که العجمی به خاطر آن بازداشت شد، این بود: در آخرین تماس میان ما، صدای او خسته به نظر می‌رسید و با این وجود پایدار بود، به من خبر داد که یک ماه روزه گرفته است و گویی که در درونش این احساس را کرده بود که با ما در ماه رمضان روزه دار نخواهد بود.

العجمی گفت: دو روز بعد، خبر سکته او را شنیدیم. به خانواده او و خودمان و ملت عربستان و تمام بشریت به دلیل از دست دادن یک اندیشمند و انقلابی اصلاحگر بزرگ عبدالله الحامد که شهید شد، تسلیت می‌گوییم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| محرومیت ۵ نفر به‌خاطر کتک‌زدن داور!

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید
  • احسان طبری؛ تئوریسین برجسته چگونه از مارکسیسم برگشت و «خدمت‌گزار بزرگ نظام اسلامی» شد
  • اجرای ۳۰ عنوان برنامه، به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در استان همدان
  • فیلم| محرومیت ۵ نفر به‌خاطر کتک‌زدن داور!
  • لحظات مرگ یک چهره برجسته در مراسم بزرگداشتش
  • پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت
  • « لوران کانته » فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت
  • فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت