Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@02:32:26 GMT

رشد ۱۶درصدی تولید برگ سبز چای

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۷۳۸۳

رشد ۱۶درصدی تولید برگ سبز چای

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حبیب جهان ساز رئیس سازمان برگ چای درباره آخرین وضعیت خرید برگ سبز چای اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۷۹ هزار و ۳۲۲ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۳۳۱ میلیارد تومان از چایکاران ۲ استان گیلان و مازندران خریداری شده است.

او از پرداخت ۸۳ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۲۷۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است و مابقی نیز به مرور پس از تامین اعتبار به حساب چایکاران واریز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته جهان ساز، ۶۸ درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک و ۳۲ درصد هم درجه ۲ است.

رئیس سازمان چای ادامه داد: بنابر آمار از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده، ۱۷ هزار و ۸۵۹ تن چای خشک تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است.

او درباره آینده تولید چای بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی پیش بینی می شود که تولید برگ سبز چای به ۱۳۰ هزار تن برسد که از این میزان ۳۰ هزار تن چای خشک تولید می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آماری از میزان واردات چای نداریم، بیان کرد: اگر تولید برگ سبز چای به ۱۳۰ هزار تن برسد، حدود ۳۰ درصد نیاز کشور در داخل تامین می شود‌.

او در پایان از کاهش فروش چای تولیدی خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت صادرات و واردات، همانند دیگر کالاها نسبت به ماه قبل، فروش چای خشک کاهش یافته است.

پربیننده ترین واردات بدون انتقال ارز حذف شد فردا آخرین مهلت برای رفع تعهد ارزی پول تامین کالاهای اساسی از کجا می‌آید؟ امروز؛ آخرین مهلت صادرکنندگان برای بازگشت ارز صادراتی/ چه مجازاتی در انتظار متخلفان است؟ درخواست اعلام جزئیات عدم بازگشت ۲۷میلیارد دلار ارز صادراتی/ اقتصاد کشور کوچک خواهد شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چایکاران چای تولید چای چایکاران چای سیاه چای ایرانی برگ سبز چای چای خارجی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت برگ سبز چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۷۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود

نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات گل و گیاه این استان در طی سال‌های آتی گفت: میزان صادرات گل و گیاه مازندران به اندازه ۱۰ درصد تولیدات استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، الیاس لاریجانی، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران یکی از بخش‌های زنجیره ارزش در این استان را با توجه به ظرفیت مازندران در تولید برگ شاخه بریده و گیاهان زینتی دانست و اظهار کرد: این تولیدات استان در سطح کشور به همین سبب بالاترین میزان تولید را دارد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت این استان و برگزاری نمایشگاه‌ها و نیز ایجاد انگیزه در میان تولیدکنندگان، امیدواریم در سال‌های آتی میزان صادرات گل و گیاه مازندران بیش از ۲۰ درصد رشد می‌کند.

نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران میزان صادرات گل و گیاه این استان را به اندازه ۱۰ درصد تولیدات مازندران دانست و گفت: هم‌اکنون در این استان شش‌هزار بهره‌بردار در سطح ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان در بخش تولید گل و گیاه مشغول به فعالیت هستند.

لاریجانی ادامه داد: میزان تولید گل و گیاه مازندران در سه بخش در مقام اول کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه صادرات گل و گیاه مازندران به کشورهای حاشیه خزر، کشور عراق و حاشیه خلیج فارس صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته میزان صادرات گل و گیاه مازندران و کشورهای هدف صادراتی این استان افزایش پیدا کند.

کد خبر 748823

دیگر خبرها

  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • کارخانجات تمام بدهی چایکاران را پرداخت کنند
  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • یک گرم چای سنواتی هم تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • چای سنواتی تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • نقش کارگران در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است