Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضیابری گفت: کلاس‌های اوقات فراغت تابستانه و مهارت‌آموزی با مشارکت سه‌شنبه‌های مهدوی و بسیج خواهران پایگاه ام عماره در ضیابر برگزار می‌شود.

«مائده ضیابری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا مدتی است که «سه‌شنبه‌های مهدوی» از حالت خیابانی در آمده و در یاری رساندن به نیازمندان تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول سه‌شنبه‌های مهدوی ضیابر با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از کلاس‌های اوقات فراغت تابستانه کنسل شده است افزود: سه‌شنبه‌های مهدوی با همکاری و مشارکت بسیج خواهران پایگاه ام عماره ضیابر اقدام به برگزاری کلاس‌های تابستانه و مهارت‌آموزی کرده است.

 

وی با بیان اینکه افراد پس از شرکت در این کلاس‌ها و فراگرفتن مهارت‌های لازم می‌توانند اشتغالزایی داشته باشند گفت: طی گفت‌وگویی که با رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای صومعه‌سرا انجام شده قرار است از این سازمان مربی به صورت رایگان آموزش‌های لازم را به متقاضیان ارائه دهد.

 

ضیابری تصریح کرد: گلدوزی سه بعدی یا برزیلی، پولک و منجوق دوزی، معرق کار چرم، مرصع کاری، قلاب بافی، سوزن بافی، کارتوناژ (جعبه سازی با مقوا) و ویترای ( رنگ آمیزی با شیشه) رشته‌های مهارت‌آموزی است که مورد آموزش قرار می‌گیرد.

 

مسئول سه‌شنبه‌های مهدوی ضیابر با بیان اینکه علاقه‌مندان برای شرکت در کلاس‌های مهارت آموزی می‌توانند تا 9 مرداد با شماره تلفن 09396426221 تماس حاصل و ثبت‌نام کنند خاطرنشان کرد: آغاز شروع کلاس‌ها از 10 مرداد در محل پایگاه ام عماره ضیابر است.

 

وی با اشاره به اینکه کلیه کلاس‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود اظهار کرد: هزینه ثبت نام برای هر کلاس 10 هزار تومان است که این هزینه به نیت متربیان در تهیه سبد کالا برای نیازمندان استفاده می‌شود.

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: سه شنبه های مهدوی سه شنبه های مهدوی مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛رضامرادصحرایی افزود: ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست بوم هر استان امکان تغییر داشته باشد،

وي گفت: پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آیین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد. این آیین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیات دولت رسید. بر این اساس تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می شود و تعداد دانش آموزان در رشته های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد.بنابراین تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ هنرستان به واحدهای تولیدی و کارآفرین تبدیل خواهد شد معادل ۲ درصد اعتبارات حساب‌های ملی و استانی پیشرفت و عدالت در اختیار شرکت‌ها و صنایعی قرار خواهد گرفت که اقدام به تاسیس هنرستان جوار آن شرکت می‌کنند. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: ۲۰ درصد ظرفیت آموزش متمرکز فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها به آموزش مهارت به دانش‌آموزان غیر از رشته فنی و حرفه‌ای اختصاص پیدا خواهد کرد. 

صحرايي درخصوص برنامه آموزشی استان‌ها برای سال تحصیلی جدید، گفت: ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست بوم هر استان امکان تغیبر داشته باشد. امکان‌سنجی این موضوع در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته و امیدواریم این موضوع نیز به زودی به ثمر برسد. یکی از کارهای آیین‌نامه اخیر این است که ۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت آموزی باید تغییر پیدا کند.  

وی بیان کرد: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب یک طرح اعلام شده است. کمیسیون آموزش مجلس آن را تصویب کرده و در نوبت صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

صحرایی در پاسخ به سوالی درباره دریافت شهریه برای مهارت آموزی نیز گفت: اگر قانونی در مجلس است که اعلام کرده گرفتن هزینه مهارت آموزی غیرقانونی است، آن قانون مبناست. ما قانونی نداریم که اعلام کرده باشد گرفتن هزینه مهارت‌آموزی غیرقانونی است. اینکه سال گذشته گرفته نشده به این معنا نیست اخذ هزینه مهارت‌آموزی امسال غیرقانونی است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • اوقات شرعی پنج شنبه ۶ اردیبهشت در یزد
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • اوقات شرعی چهار شنبه ۵ اردیبهشت در یزد
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته‌اند