Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناهیدی فرد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، برنامه های طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان امسال بیشتردر فضای مجازی و کلاس های حضوری به صورت محدود با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «حمیدرضا ناهیدی فرد» ظهر امروز (یکم مرداد) در نشست خبری با خبرنگاران همدان ضمن تبریک دهه اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: مساجد در طول تاریخ نقش برجسته ای در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: مساجد در طی تاریخ نقش برجسته ای در رشد و تقویت روحیه کفر ستیزی در برابر مستکبران تاریخ با رشد و تربیت بسیاری از بزرگ مردان داشته اند.

 

وی ادامه داد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه های طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های مساجد به صورت محدود و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اجرا می شود و اکثر برنامه ها در فضای مجازی است.

 

وی افزود: کانون‌های مساجد با محوریت امام جماعت و با همراهی اصحاب مسجد اعم از هیئت امنا، پایگاه‌های مقاومت بسیج و سایر نهاد‌ها و تشکل‌های فعال با رویکرد جریان سازی و شبکه سازی و استفاده از ظرفیت‌های خودجوش مردمی و فعالان فرهنگی و دینی محله می‌توانند گامی موثر برای غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون بردارند.

 

ناهیدی افزود: امسال برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد در تابستان تحت عنوان «تابستانه فهما» برگزار می‌شود که زمان اجرای برنامه‌های این طرح از ۱۰ تیر ماه لغایت پنجم شهریور ماه تعیین شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: برنامه‌های تابستانه فهما در قالب سه شبستان، فرهنگ، هنر و نوآوری طراحی شده است، شبستان فرهنگ با رویکردی قرآنی در بخش‌های مختلف کتاب، رسانه، همدلی و ... طراحی شده است.

 

وی اظهار داشت: برنامه‌های شبستان هنر، شامل سرود، فیلم، بخش قلم و ترنج(هنرهای تجسمی) و شبستان نوآوری شامل فنآوری و کارآفرینی است.

 

وی بیان کرد: کانون‌های مساجد استان همدان باید برای کسب امتیاز و ارزیابی کانون، گزارش‌ها و آثار تولید شده را در سامانه بچه‌های مسجد به نشانی https://bachehayemasjed.ir ثبت کنند.

 

وی همچنین در بخش دیگر سخنان خود در مورد رویداد بین المللی روح مقاومت گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اقدام به برگزاری رویداد بین المللی «روح مقاومت» با محوریت گرامیداشت مقام شهدا، با تکیه بر ۱۱۰ روز روایت‌ مردمی از وصایای شهدای انقلاب اسلامی از دیروز تا امروز، کرده است.

 

ناهیدی فرد افزود: این رویداد بین‌المللی از روز چهارشنبه ۱۴ خرداد مصادف با سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) آغاز شده و تا دوشنبه ۳۱ شهریور مقارن با چهلمین سالگرد دفاع مقدس به مدت ۱۱۰روز ادامه می‌یابد.

 

وی تصریح کرد: رویداد بین‌المللی مقاومت، در بخش‌های مختلف نظیر صوت، نماهنگ، فیلم موبایلی، عکس‌نوشت و ... از وصیت‌نامه شهدا برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان گفت: این رویداد با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج و زنده نگه داشتن روح مقاومت و تقویت جبهه مقاومت، بازخوانی و تبلیغ وصایای شهدا جهت عمل به آنها در زندگی و کشف گنجینه های معنوی موجود در وصایای شهداء برگزار می شود.

 

وی همچنین به برنامه سه شنبه های تکریم اشاره کرد و اظهار داشت:  گروه هدف اجرای این طرح خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، معلمان، نخبگان، کسبه محل، خیرین محل، مروجان ارزش‌ها و فضائل دینی، نوجوانان و جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان، ورزشکاران، خانواده‌های موفق، مفاخر فرهنگی هنری، همسایگان و خادمین مسجد، مسئولین تأثیر گذار و مسجد محور و گروه‌های جهادی و محرویت‌زدایی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در قالب ۳ شبستان و ۱۲ رواق دسته‌بندی می‌شوند که طرح «شنبه‌های تکریم» از فعالیت‌های رواق همدلی است.

 

 

 

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان همدان نشست خبری کانون مساجد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان رویداد بین المللی کانون های مساجد اوقات فراغت برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۰۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام سید جواد خاضع در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: برنامه های دهه کرامت با مشارکت و همکاری ۲۷ نهاد مختلف برگزار خواهند شد.

وی اظهارکرد: برخی از مهم‌ترین برنامه‌های مورد نظر برای برگزاری در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت دهه کرامت امسال شامل جشن‌های سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، محافل قرآنی، برپایی نمایشگاه کتاب و نمایش فیلم است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اعزام مبلغ به مناطق محروم و کم برخوردار، راه اندازی کاروان‌های شادی در سطح شهرهای مختلف استان، توزیع بسته‌های معیشتی، برگزاری رقابت‌های مختلف ورزشی، همایش دختران مسجدی، تجلیل از دختران برتر مسابقات هنری و نشست‌های تخصصی برای معرفی هر چه بیشتر فضائل اخلاقی و ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) نیز از دیگر برنامه‌های مهم پیش‌بینی شده برای برگزاری در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان به مناسبت دهه کرامت امسال خواهد بود.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228344 برچسب‌ها سازمان تبلیغات اسلامی

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی