Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرزاد جهان‌بین صبح امروز در نشست مجازی معاونان فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: با ظرفیت‌سازی و مقدماتی که در دوره قبل معاونت فرهنگی و دانشجویی ایجاد شده با قوت بیشتری راه تحولات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری خواهد شد.

وی افزود: اکنون اقتضائات جدیدی وجود دارد که باید براساس آنها حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سند راهبردی فرهنگی دانشگاه محوریت فعالیت‌ها را خواهد داشت اما اولویت‌های فرهنگی دانشگاه را نیز باید درنظر گرفت و تحولات با بازمهندسی فرهنگی آغاز شود. اهداف جدید معاونت فرهنگی و دانشجویی براساس اولویت‌ها تدوین خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: بازنگری قالب‌ها، اولویت‌بندی اهداف و محورها ازجمله موضوعات مطرح در دوران جدید است. هدف انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی است که منشا شکل‌گیری این امر نیز دانشگاه است. معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در دوره جدید تمهید مقدمات حضور و نقش‌آفرینی استادان و دانشجویان را در عرصه‌های فرهنگی پیش‌بینی خواهد کرد.

جهان‌بین مدیریت فرهنگی را ارجح بر مدیریت فعالیت‌های فرهنگی دانست و گفت: سلوک معاونان فرهنگی در ایجاد تعاملات دانشجویی و استادی بسیار مهم است. توجه به کرامت انسانی، پرهیز از فعالیت‌های دفعی و کم عمق، استفاده از ظرفیت‌های موجود، طرح و بررسی ایده‌های نو در فضای مجازی، محوریت قانون بر سلیقه‌های شخصی، نگرش به خوابگاه‌های دانشجویی به عنوان یک فرصت و پرهیز از تصدی‌گری، عناوین بازبینی شده برای هدایت و مدیریت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی ادامه داد: استادان و اعضای هیئت علمی گروه‌های معارف و وصایای امام خمینی(ره) باید در صف نخست فعالیت‌های فرهنگی قرار بگیرد. فعالیت‌های اساتید و دانشجویان باید محوریت امور فرهنگی واحدهای دانشگاهی قرار بگیرد. فعالیت‌های فرهنگی باید در رفتارهای عملی تسری پیدا کند.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: این دانشگاه از 24 هزار اعضای هیئت علمی تمام وقت بهره‌مند است، در چنین شرایطی لزومی ندارد پژوهش‌های فرهنگی در خارج از دانشگاه انجام بگیرد و باید از ظرفیت‌های نیروی انسانی فرهیخته استفاده کند. بحث راه‌اندازی کرسی‌های ترویجی باید جدی گرفته شود و از ظرفیت‌های نظریه‌پردازی و تضارب نظرات و پتانسیل گفت‌وگو بهره‌برداری کامل صورت بگیرد.

جهان‌بین تصریح کرد: ارزیابی‌های کمی و کیفی به صورت سالانه تحت قالب کارنامه فرهنگی به واحدهای دانشگاهی ارائه خواهد داشت. موضوعات کلی سند راهبردی باید اصلاح شود و به‌سمت مسئله‌محوری سوق داده شود.

وی درباره جوهره و ‌شاخص های سند راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد عنوان کرد: اهداف عمده معاونت فرهنگی در تربیت دانشجویانی عقلانی، افق آرمانی بلند، همرا با کرامت، سخت کوش، چهارچوب مند، خلاق و کارآفرین، امیدوار، دارای اعتماد به‌نفس و با بینش تمدنی تعریف می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: توانمندسازی استادان و اعضای هیئت علمی در راستای هدایت و تربیت مستمر و مطلوب دانشجویان و اصل مدیریت فرهنگی بسیار حائز اهمیت. فضای مجازی، تشکل‌های دانشجویی و خانواده نیز باید در کنار محورهای احصا شده قرار بگیرد و مقوله اولویت‌بندی نیز باید نسبت به محورهای جدید رعایت شود.

جهان‌بین گفت: سهم بودجه ستاد معاونت فرهنگی در سازمان مرکزی نسبت به سهم واحدهای دانشگاهی کاهش پیدا می‌کند و تعداد قالب‌های فعالیت‌های فرهنگی نیز تقلیل خواهد یافت. ستاد مایل نیست برای معاونت‌های فرهنگی واحدهای دانشگاهی قالب تعیین کند، بلکه امتیاز ویژه‌ای نسبت به خلاقیت و نوآوری واحدهای دانشگاهی در زیست‌بوم‌های منطقه‌ای قائل می‌شود.
وی توجه به توسعه صنایع خلاق فرهنگی و حمایت‌های از کسب‌وکارهای فرهنگی را از محورهای ویژه معاونت فرهنگی در دوره جدید تلقی کرد و اظهار کرد: موضوع حجاب و عفاف و تکریم خانواده‌های اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان نیز باید به‌صورت ویژه مورد اهتمام معاونان فرهنگی واحدهای دانشگاهی قرار بگیرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: معاونت‌های واحدهای دانشگاهی پیمانکار ستاد نیستند و باید نسبت به طراحی فعالیت‌های فرهنگی نوآوری و ابتکار عمل داشته باشند. معاونان واحدهای دانشگاهی به‌عنوان فرماندهان میدان عمل می‌کنند و سازمان مرکزی نیز حمایت و پشتیبانی را خواهد داشت.

جهان‌بین با اشاره به لزوم پرهیز معاونان فرهنگی از تصدی‌گری، بیان کرد: هدایت، حمایت و کمک به شکل‌گیری و ادامه حیات تشکل‌ها و نشریات دانشجویی در قالب قوانین جاری دانشگاه ضروری است و باید معاونان مراکز استان‌ها در این موارد به‌عنوان قرارگاه استانی و هدایت گر سایر واحدهای دانشگاهی عمل کنند.

وی ادامه داد: با شکل‌گیری واحد ارزیابی در یک ساختار مجزا ذیل معاونت فرهنگی و دانشجویی سازمان مرکزی، کارنامه‌های فرهنگی واحدهای دانشگاهی در انتهای هر سال تحصیلی بررسی و ارزیابی می‌شود و معاونت برتر و منتخب معرفی خواهند شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تقویت مراکز مشاوره خانواده و تحصیلی و ورزش‌های همگانی را در بین خانواده بزرگ دانشگاه آزاد ضروری دانست.

گفتنی است در پایان این نشست، معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاهی پیشنهادات و نظرات خود را پیرامون اهداف، سیاست‌ها و محورهای جدید فرهنگی دانشگاه، از طریق سامانه جلسات مجازی ارائه کردند.
انتهای پیام/

358 / 167 فرزاد جهان بین نشست مجازی معاونان فرهنگی مسئله محوری حجاب و عفاف

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فرزاد جهان بین مسئله محوری حجاب و عفاف سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی فرهنگی واحدهای دانشگاهی فرهنگی واحدهای دانشگاه فعالیت های فرهنگی اعضای هیئت علمی فرهنگی دانشگاه معاونان فرهنگی سند راهبردی قرار بگیرد فعالیت ها جهان بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۱۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رحمتی در مراسم گرامیداشت روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز پیشرفت‌های چشمگیر در کشور را مدیون دانشگاه‌ها و دانشگاهیان دانست و با بیان اینکه این پیشرفت‌ها باید توسط خود دانشگاهیان روایت شود گفت: هر استاد دانشگاه و هر دانشجو می‌تواند یک رسانه باشد و امیدآفرینی کند.

وی با تاکید بر اینکه باید دانشگاه و تلاشگران آن را قدر دانست افزود: اینکه بیش از ۱۵ میلیون دانشجو فارغ‌التحصیل شده و سه میلیون نفر از آنها مشغول تحصیل هستند به برکت مجاهدت‌های علمی دانشگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌ها را باید گفت تا جوانان به آینده امیدوار شوند گفت: توقف در مسیر رشد و تعالی معنی ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی به سیر تحول در نسل‌های مختلف دانشگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی آموزش در مراکز دانشگاهی محور بود، بعد از آن تحقیقات اولویت یافت و امروز کارآفرینی در کنار آموزش و تحقیق ماموریت اصلی دانشگاه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت به وجود آمده که مایه امیدواری است افزود: دانشگاه آزاد به دلیل برنامه‌ریزی دقیق و اتکا به ظرفیت‌های درونی خود دستاورد‌های خوبی داشته است.

رحمتی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد در حوزه مهارت‌آفرینی نیز موفقیت‌های خوبی کسب کند گفت: دستاورد‌های دانشگاهی خوب روایت و منعکس نمی‌شود و مراکز دانشگاهی باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی برای تبیین و روشنگری و آگاهی‌بخشی به مردم استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • دانشگاهیان، پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی
  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان