Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرارسیدن هفته ملی مهارت این رویداد را که نمادی برای ارج نهادن به خادمان و مروجان آموزشهای مهارتی و پرورش دهندگان نیروهای ماهر است تبریک گفت و ضمن قدردانی از آموزشگاه ها، مراکز فنی و حرفه ای ، دانشگاههای علمی کاربردی و فنی حرفه ای و سایر خدمتگزاران و مروجان آموزشهای کاربردی و مهارتی، این شیوه و مدل آموزشی را اشتغال آفرین، سبب ساز توسعه کارآفرینی و کارآمد توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی- وی افزود:  شیوه های آموزشهای مهارتی برای کاربردی سازی دانش های آکادمیک باید در دانشگاه های کشور در کنار آموزشهای نظری توسعه یابد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این دوره از مجلس بنا داریم در قالب فراکسیون کارآفرینان مجلس تلاش کنیم با ایجاد و توسعه همه جانبه عناصری که سبب ساز رشد و توسعه اشتغال در کشور می شود بتوانیم فرهنگ کارآفرینی را در کشور رواج دهیم و با این اقدام باعث سرعت بخشی و تسهیل اشتغال نیروهای عزیز جوان که سرمایه عظیمی برای ایران اسلامی هستند شویم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی گفت: ایران اسلامی برای رشد همه جانبه و تحقق برنامه جهش تولید نیاز به نیروهای متعد، کارآمد و ماهر دارد و باید حمایت از این شیوه آموزشی بیش از پیش در دستور کار مجلس قرار گیرد و بتوانیم با بهره از فناوری های جدید آموزشی و شیوه های کاربردی علوم ، یک جریان کارآمد و موثر برای ترویج برنامه های توسعه بخش کارآفرینی در کشور ایجاد کنیم و این شیوه آموزشی را به اولویت آموزشی کشور تبدیل کنیم. 

وی از برنامه های جدید و حرکت های نوآورانه فراکسیون کارآفرینان مجلس برای توسعه کارآفرینی و اشتغال در کشور خبر داد و افزود: باید جوانان کشور بتوانند با اصلاح قوانین، چابک سازی فرایندها، بهینه سازی آموزشها ، رفع موانع ساختاری و توسعه همه جانبه مهارتهای جدید شغلی بتوانند کار شایسته و متناسب با روحیه و علاقه خود را پیدا کنند و یا بهتر اینکه با کارآفرینی ، یک شخصیت شغلی و هویت حرفه ای شایسته را برای خویش خلق کنند.

رئیس فراکسیون کارآفرینان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اتفاق مبارک و زیبایی است که با ترویج روحیه حرفه ای و مهارت آموزشی جوانان را آماده یک جهش موفق شغلی کنیم و کشور را به سوی موفقیت در تولید و خودکفایی سوق دهیم .

حجت الاسلام و المسلمین سید موسوی لارگانی افزود: باید با ایجاد مشاغل پایدار رونق اقتصادی ، احساس موفقیت و رضایت شغلی بیشتری را در جامعه شاهد باشیم و در این راستا مجلس شورای اسلامی باید از همه ظرفیتهای نظارتی و قانونگذاری خویش برای تقویت شیوه های آموزشی کاربردی و ارتقای برنامه راهبردی کارآفرینی و توسعه اشتغال زایی در کشور حمایت کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: موسوی لارگانی اشتغال جهش تولید اشتغال موسوی لارگانی مجلس شوراى اسلامى جهش توليد هفته ملی مهارت مجلس شورای اسلامی حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۳۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای مشارکت موفق مردم در بهره‌برداری و حفاظت از منابع طبیعی، توجه توأمان به سه مؤلفه طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی ضروری است.

وی به وسعت نزدیک به ۸۳ میلیون هکتاری مراتع کشور و ظرفیت‌های آشکار و نهان آن اشاره و اظهار کرد: به طور دقیق باید مشخص شود که مراتع چه توانمندی‌هایی در زمینه حفظ ذخایر ژنتیکی، تولید علوفه و تولید گوشت قرمز و دیگر اثربخشی‌ها دارند.

وی ادامه داد: با تشکیل و توسعه تعاونی‌های مرتعداری، امر مدیریت و بهره‌برداری مراتع در قالب طرح‌های مرتعداری به ذی‌نفعان حقیقی (دامداران، ساکنان و بومیان) احاله می‌شود و در این صورت است که خود مردم با انجام بذرکاری، اقدامات بیومکانیکی و به ویژه بیولوژیک، شروع به غنی‌سازی و تقویت ظرفیت مراتع می‌کنند.

نوبخت خاطرنشان کرد: دفتر آموزش و ترویج باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مرتع داران و روستاییان فعالیت خود را از جنبه تسهیلگری افزایش دهد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مدیریت درست عرصه‌های منابع طبیعی را مدیریت از پایین به بالا در هرم مدیریت برشمرد و با تاکید بر اجرای منطقه‌ای شیوه‌نامه‌ها و شرح خدمات طرح‌های منابع طبیعی بخصوص مرتعداری افزود: برای مردمی‌سازی درست، ما ناگزیریم برای شیوه‌نامه‌ها و شرح خدمات طرح‌ها به صورت منطقه‌ای عمل کنیم یعنی این انتظار نیست که مثلاً در کل سطوح مرتع کشور به یکباره اجرا شود.

‌بنا بر این گزارش، تا انتهای سال ۱۴۰۲ و در راستای مردمی‌سازی طرح‌های منابع طبیعی در سطح کشور، ۲۰ صندوق ملی منابع طبیعی، ۱۲۰ اتحادیه استانی و ۴۲۵ تعاونی فراگیر در ۴۰۰ سامانه عرفی تشکیل شده که حدود ۱۰۰ هزار خانوار بهره‌بردار را تحت پوشش قرار می‌دهند.

کد خبر 6098031

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است