Web Analytics Made Easy - Statcounter



خبرگزاری آریا- رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌شرقی از تاثیر معنادار داروی پیشگیری از کرونای تهیه شده در استان خبر داد و گفت:  در راستای پیشگیری از ویروس کرونا دارو ی جدیدی بر پایه طب سنتی ایرانی وارد چرخه درمان می شود.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز ، جواد احمدیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:در راستای تحقیق روی طرح پیشگیری از کرونا، جلساتی با متخصصان طب سنتی برگزار کرده و طرحی ارایه دادیم و گروهی هم به این طرح اختصاص یافتن که در نهایت داروی مدنظر نیز نیز توسط شرکت دارویی گلجوش سراب به مرحله آزمایش و تولد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این‌که این طرح پیشگیری از اوایل شیوع کرونا بر روی 300 خانواده تبریزی با بیش از 700 نفر مورد آزمایش قرار گرفت، افزود: این خانواده‌ها از جمله افرادی بودند که در معرض 100 درصدی ابتلا به کرونا بوده و یکی از اعضای خانواده‌شان نیز پی‌آرسی مثبت بود. بر این اساس، داروی مورد نظر را به خانه‌هایشان تحویل

داده و تجهیزات پیشگیری کننده مثل مواد ضدعفونی و ماسک هم در اختیارشان قرار داده شد.

دکتر احمدیان با بیان این‌که در این طرح پیشگیری، کودکان زیر هفت سال و زنان شیرده حذف شده و مابقی اعضای خانواده‌ها از این دارو استفاده کردند، ادامه داد: البته برای گروهی از افراد نیز دارو نما تجویز شد تا بتوانیم آنالیزهای موردنظر را انجام دهیم. این طرح اخیرا تمام شده و آنالیز آماری آن نیز انجام شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان با بیان این‌که ترکیبی که در این رابطه ارائه شده، نتیجه خوبی داده است، گفت: احساس می‌کنیم این دارو به پیشگیری از ابتلای افرادی که در معرض کرونا هستند، کمک کند.

وی با بیان این‌که این دارو تحت عنوان «طرح پیشگیری از کرونا» مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: نتایج تحقیقات به کمیته پژوهشی ارائه شده و تایید اولیه هم کسب کرده است اما باید کمیته اخلاق علوم پزشکی هم تشکیل شده، و تایید نهایی شود تا بتوانیم اسم دارو، نحوه دسترسی بدان و جزئیات کامل را اعلام کنیم.

احمدیان با بیان این‌که تا 10 روز آینده و بعد از تایید کمیته اخلاق،‌ اسم دارو و حتی درصد اثرگذاری آن را اعلام خواهیم کرد، افزود: جای خرسندی است که بتوانیم قدمی در راستای صیانت از سلامتی مردم برداریم.

وی با تاکید بر این‌که حتی بیش از 50 درصد افراد از طعم دارو هم رضایت داشتند، افزود: این دارو بر پایه طب سنتی ایرانی بوده و تاثیری که از آن مشاهده کردیم، از نظر علمی معنادار است.

احمدیان در بخش دیگر سخنانش با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد جهش علمی و پیدا کردن راهکار برای درمان و پیشگیری از کرونا، اظهار کرد: بر همین اساس در این رابطه کمر همت بسته و نسبت به انجام سه طرح درمانی و پیشگیری اقدام کرده و تحقیقات را انجام دادیم. چنانچه اشاره شد یکی از تحقیقات "طرح پیشگیری" به پایان رسیده است.

وی با بیان این‌که دو طرح دیگر درمانی بوده و هنوز به مرحله نهایی نرسیده‌اند، تاکید کرد: در طرح اول از قرص زیر زبانی برای درمان بیماران کرونایی در بیمارستان 29 بهمن تبریز استفاده کردیم که این طرح مراحل آخر تحقیقات را طی می‌کند. این طرح بر روی افراد مبتلا و کسانی که در بیمارستان بستری هستند، آزمایش می‌شود. شرکت دارویی زهراوی نیز با فرمولاسیونی که ما ارائه کرده‌ایم این دارو را تهیه و به صورت رایگان در اختیارمان قرار داده است.

احمدیان افزود: البته این دارو قبلا روی بیماری‌های دیگر در سایر شهرها کار شده که به جهت اثرگذاری آن، پیشنهاد دادیم روی بیماران کرونایی نیز استفاده شود. در این رابطه نیز هنوز تحقیقات کامل نشده و زمانی که به نتیجه رسیدیم، جزئیات بیشتری ارائه خواهیم داد.

وی با تاکید بر این‌که طرح درمانی دوم نیز با همراهی اساتید طب سنتی و بالینی انجام شده است، افزود: احساس کردیم که داروی دیگری هم می‌تواند در این رابطه نتیجه بخش باشد. شرکت دارویی گلجوش سراب نیز در تهیه این دارو همراهی کرد و درنتیجه این طرح درمانی را در بیمارستان امام رضا(ع) با اساتید عفونی شروع کردیم و تاکنون 50 درصد طرح انجام شده، اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم و جزئیات را بعد از به نتیجه رسیدن طرح اعلام خواهیم کرد.
این مقام مسول در بسیج جامعه پزشکی تاکید کرد :داروی پیشگیری از کرونا، گیاهی بوده و عوارض بسیار کمی بر روی مصر کنند دارو دارد .

احمدیان در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که بسیج جامعه پزشکی استان نسبت به سال گذشته در سطح کشور حدود 10 رتبه پیشرفت داشته است، افزود: طبق تغییر سیاست انجام شده و با توجه به تغییر نیازها، به جای بیمارستان‌های صحرایی، اردوهای یک روزه جهادی انجام می‌شود، البته به خاطر شیوع کرونا فعلا ویزیت انجام نشده و این فعالیت‌ها در قالب آموزش، توزیع ماسک و... پیگیری می‌شود.

احمدیان تصریح کرد:از بهمن‌ماه سال 96 تا بهمن ماه سال 98 حدود 95 هزار نفر در استان در قالب اردوهای جهادی ویزیت رایگان شده‌اند

دکتر سید محمدباقر فضل جو، متخصص طب سنتی ایرانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این نشست با بیان این‌که داروی پیشگری از کرونا که مورد اشاره قرار گرفت، بر پایه مبانی طب سنتی ایرانی درست شده و فرمولاسیون قوی علمی دارد، افزود: این دارو با عوارض بسیار کم و 100 درصد گیاهی است.

وی با بیان این‌که این داروی پیشگیری کننده بر روی بیش از 700 نفر در معرض ابتلا به کرونا در قالب سه گروه، آزمایش شده است، گفت: طراحی علمی این دارو از طرف متخصصان طب سنتی بوده، اما زحمت اصلی بر عهده بسیج جامعه پزشکی استان بوده و قدردان زحماتشان هستیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خاتمه با تاکید بر این‌که این دارو بر روی افرادی انجام شده که به صورت 100 درصدی با کرونا مواجه بودند عنوان کرد: این دارو  فعالیت ویروس را کنترل در آورده  و به خاطر بالابردن سیستم ایمنی بدن عملا ویروس را منفعل می کند .



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ویروس پیشگیری از کرونا بسیج جامعه پزشکی طب سنتی ایرانی طرح پیشگیری انجام شده بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۴۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: طی ۷۵ روز گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تأمین داروی خود نداشته باشند.

بنابر این گزارش، در روزهای اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده و موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با پلن معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب، دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود، اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir با وارد کردن نام دارو، وارفارین را از نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

کد خبر 6096096 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • توزیع وارفارین در داروخانه‌های منتخب
  • کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب
  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود /کارتن خواب‌ها چهره شهر را نا زیبا می‌کنند
  • دستگیری ۲ پزشک قلابی طب سنتی در رشت
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • پزشکان قلابی طب سنتی در رشت دستگیر شدند
  • دستاورد جدیدی که سرعت اینترنت را 20 برابر می‌کند!