Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@01:49:53 GMT

اخبار کوتاه استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۵۸۵۰

اخبار کوتاه استان بوشهر

رزمایش وحدت، یادمان شهدای مدافع سلامت استان بوشهر در دشتستان برگزار شد

رزمایش وحدت، یادمان شهدای مدافع سلامت استان بوشهر به صورت رژه خودرویی در شهر برازجان  مرکز شهرستان دشتستان شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: هدف از برگزاری رزمایش وحدت تجلیل از مقام شامخ شهدای مدافع سلامت و یادآوری و هشدار به مردم که بیماری کرونا همچنان وجود دارد و شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را تا رسیدن به یک درمان قطعی یا واکسن رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماریا خویش دوست اضافه کرد: در زمان حاضر این بیماری هیچ‌گونه درمان قطعی ندارد و تنها راه مقابله با آن، پیشگیری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک است.

وی افزود: با شیوع بیماری کرونا و پس از چند ماه مبارزه نفس‌گیر، کادر بهداشت و درمان خسته شده‌اند و تعداد مراجعه و بستری‌ها افزایش‌یافته است تنها خواسته ما از مردم این است که موارد پیشگیری از این ویروس خطرناک را به‌طور کامل رعایت کنند.

خویش دوست یادآور شد: کادر درمانی استان و شهرستان در ایام شیوع کرونا سنگ تمام گذاشته‌اند و جانانه تلاش کرده‌اند و تقدیم پنج شهید کادر درمانی در استان بوشهر، دلیلی صادق بر این مدعا است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: مردم توصیه‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمع ها و بهداشت فردی را رعایت کنند تا این بیماری خطرناک دامن‌گیر آنها نشود.

در این رزمایش خودروها شرکت کنند در همه معابر اصلی شهر برازجان رژه رفتند و اقدام به توزیع ماسک در بین شهروندان کردند.

استان بوشهر از بدو شیوع بیماری کرونا پنج شهید مدافع والامقام سلامت تقدیم کرده‌است.

بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه روشن پیش روی ملت است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دیر گفت: بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نقشه راه روشن پیش روی ملت بویژه جوانان است.

حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با موضوع فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی دیر افزود: مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان و نسل آینده ساز کشور است و این بیانیه نقشه راه روشن پیش روی ملت بویژه جوانان است.

وی افزود: دشمن امروز از جهاد علمی جوانان می‌ترسد و همیشه این نسل را نشانه می‌گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیر اضافه کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران بستر ساز تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند و باید از همه ظرفیت‌های خود برای نهادینه سازی منویات مقام معظم رهبری در این زمینه بهره بگیرند.

سعیدی افزود:  اصحاب رسانه و قلم باید گام دوم انقلاب، که فرموده رهبری معظم انقلاب  است را به دغدغه اصلی مسئولان تبدیل کنند.

وی استفاده از ظرفیت های فرهنگی و مذهبی شهرستان دیر را مهم دانست و گفت: این نهاد در گام دوم انقلاب از نیرو های جوان ومومن انقلابی استفاده می کند و این راه بهترین روش برای استفاده بهینه از ظرفیت شهرستان دیر است.

در ادامه این نشست محمد جواد عبدالهی یکی از فعالان رسانه ای شهرستان به عنوان دبیر کارگروه رسانه و فضای مجازی اداره تبلیغات اسلامی دیر انتخاب شد.

مدیر مدرسه علمیه دیر: هزینه‌کردن برای ازدیاد جمعیت، سرمایه‌گذاری است

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی موعود (عج) شهرستان دیر گفت: هزینه کردن برای ازدیاد جمعیت در واقع سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است.

حجت الاسلام ابراهیم بحرانی روز چهارشنبه افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران پرچمدار تمدن نوین اسلامی در منطقه و دنیا است و از آنجا که جمعیّت یکی از مولّفه‌های قدرت است و نیروی جوان کارآمد، نقطه قوت حرکت به سوی پیشرفت است همه مسئولان باید به مسئله جمعیت توجه ویژه داشته باشند.
وی با توجه به نگاه دین مبین اسلام به مسئله فرزند آوری گفت: پیامبر اکرم (ص)تکثیر نسل را مایه فخر امت اسلام در روز قیامت دانستند و یکی از اساسی ترین فلسفه ازدواج و تشکیل خانواده تکثیر نسل و ازدیاد جمعیت است و فرزند زیاد نه تنها ممدوح و پسندیده است بلکه در برخی موارد بر حسب نیاز و شرایط جامعه واجب است.
 مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی موعود شهرستان دیربا بیان اینکه زنگ خطر کاهش جمعیت به صدا درآمده است و همگان باید در زمینه کاهش نرخ جمعیت  احساس خطر کنند گفت: نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که علاوه بر تکلیف و نقش مهم خانواده‌ها؛ حکومت و دولت اسلامی نیز مؤظف است تا زمینه ازدیاد جمعیت را با برطرف کردن نگرانی‌های خانواده‌ها به وجود آورند و یکی از عمده نگرانی‌ها که از دیرباز حتی قبل از اسلام بوده‌است دغدغه معیشتی است که در دوران جاهلیت قبل از اسلام به خاطر ترس از فقر فرزندان خود را زنده به گور می‌کردند و امروز نیز جاهلیت مدرن و فرزند کشی به شکل دیگری خود را نشان داده‌است.
 وی گفت: منشأ برخی از نگرانی‌ها از جمله نگرانی معیشتی و فقر در برخی موارد به خاطر ضعف در اعتقاد به وعده الهی است و در برخی موارد هم به خاطر سوء تدبیر و یا وضع قوانین نابجا مثل محدودیت‌های در مسیر فرزند آوری یا ازدیاد فرزند است که باید اصلاح شود.

بحرانی اضافه کرد: همه دستگاه‌های مسئول و تأثیرگذار در زمینه جمعیت باید به مسئله ازدیاد جمعیت به عنوان یک اولویت مورد نیاز حال و آینده کشور توجه کنند و از مجلس انقلابی یازدهم انتظار می‌رود مشوّق‌های قانونی قابل اعتنا برای این هدف را در نظر بگیرند به گونه‌ای که هیچ خانواده‌ای بویژه خانواده‌های جوان نگرانی معیشتی در این زمینه نداشته باشند و دولت نیز باید در اجرای قانون پایبند باشد و هرچند برای دولت هزینه‌هایی دارد ولی همه مسئولان باید بدانند که هزینه کردن در زمینه ازدیاد جمعیت در واقع سرمایه‌گذاری برای آینده کشور و نظام است.
وی افزود: به عنوان پیشنهاد در زمینه هزینه‌ها می‌توان در این زمینه از ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌ها و مؤسسه‌های خیریّه استفاده کرد.
 وی اضافه کرد: مشوّق‌های قانونی برای رفع نگرانی معیشتی باید قابل اعتنا باشد به گونه‌ای که در مقاطع مختلف از خانواده‌ای که صاحب فرزند می‌شود حمایت کنند.

تزریق معنویت، دین باوری و ارزش محوری در جامعه از برکات نماز جمعه است

حجت الاسلام محمود محمودی روز چهارشنبهدر جلسه شورای اداری شهرستان کنگان که به مناسبت چهل و یکمین سالروز اقامه نماز جمعه در ایران اسلامی در مصلای شهدای محراب برگزار شده بود افزود: پیام اصلی نماز جمعه تقوا و پرهیزگاری است.

وی بیان کرد: وحدت آفرینی، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی عمومی از کارکردهای مهم نماز جمعه است.

امام جمعه کنگان با بیان اهمیت و جایگاه نماز جمعه در آیینه آیات و روایات و سخنان امام و رهبری گفت: در اهمیت نماز جمعه همین بس که یک سوره به نام جمعه و آیاتی از آن مخصوص نماز جمعه آمده‌است.

محمودی با تبیین موفقیت های نهاد نماز جمعه کنگان در حوزه زیرساختی، کارهای دینی و فرهنگی، علمی و آموزشی، امداد رسانی و خدمتگزاری به مردم در ابعاد مختلف به ناتمام ماندن پروژه مصلای کنگان اشاره کرد و افزود: ناتمام ماندن پروژه مصلای کنگان می‌تواند به از بین رفتن سرمایه بزرگ و بنای دینی منجر شود.

وی از تلاش های ائمه جمعه گذشته، موقت و فقید کنگان و رییس و اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه در چهار دهه گذشته تقدیر کرد.

فرماندار کنگان گفت: نماز جمعه سنگری دینی و معنوی است.

سید علی پاکنژاد با نکوداشت ۵ مرداد سالروز اقامه نماز جمعه در ایران اسلامی و تقدیر از امام جمعه افزود: آگاهی بخشی و ایجاد همبستگی، وحدت آفرینی و تقویت روحیه از مهمترین دستاوردهای نماز جمعه است.

وی بیان کرد: نماز جمعه جایگاهی برای بیان دستاوردهای نظام دینی است.

فرماندار کنگان اظهار داشت: صفا و صمیمیت از برکات نهاد مقدس نماز جمعه است که این مهم در کنگان به برکت تدابیر امام جمعه و ستاد برگزاری نماز جمعه به چشم می خورد.

پاکنژاد گفت: همه دستگاه‌های اجرایی آماده همکاری با نهاد نماز جمعه  هستند و از همه ظرفیت‌ها برای رونق نماز جمعه شیعی و سنی در کنگان و سیراف و دیگر شهرها استفاده خواهد شد.

امام جمعه اهل سنت کنگان نیز گفت: نماز جمعه تجلی بصیرت افزایی و آگاهی بخشی دینی است.

شیخ محمد جمالی با اشاره به تعطیلی نماز جمعه بخاطر شیوع کرونا افزود: تعطیلی نماز جمعه بخاطر حفظ جان مردم نشان از توجه مراکز دینی به سلامت مردم است.

وی به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تاکید کرد: همه باید خود را نسبت به احیای این فریضه الهی مکلف بدانند.

در این آیین از امام جمعه کنگان، امام جمعه اهل سنت، رییس و برخی اعضای فعال ستاد نماز جمعه کنگان تقدیر شد.

برچسب‌ها بوشهر ویروس کرونا دشتستان کنگان بندردیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا دشتستان کنگان بندردیر بوشهر ویروس کرونا دشتستان کنگان بندردیر بیانیه گام دوم انقلاب نماز جمعه ازدیاد جمعیت نماز جمعه شهرستان دیر استان بوشهر جمعه کنگان امام جمعه ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۵۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان اعلام کرد: امروز، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ، نماز جمعه در همه شهر‌ها و روستا‌های گیلان برگزار خواهد شد .
همچنین نمازجمعه رشت ، امروز به امامت آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مصلای امام خمینی این شهر اقامه می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در فارس
  • برپایی میز خدمت دانشگاه آزاد اسلامی رودسر و املش در نماز جمعه 
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • لزوم مقابله با گرانی/ زمان وعده صادق اقتصادی مسؤولان به مردم است
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • آوای آرامبخش باران در شهرستان کنگان پیچید + فیلم
  • مسدود شدن جاده گردنه تنگ توکلی به سمت کنگان بوشهر