Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، چهارمین گفتگوی تخصصی وزیر آموزش و پرورش و مدیران کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان‌های کشور با محور بررسی مسائل، برنامه‌ها و موارد مرتبط با حوزه عمرانی به صورت ویدئو کنفرانس عصر چهارشنبه در سالن جلسات اداره نوسازی قزوین برگزار شد.
در این جلسه که مهرالله رحمانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، حسن علی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، علی عسگر جوانبخت مدیرکل نوسازی مدارس استان نیز حضور داشتند حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش از مدیران کل استان‌ها خواست مقدمات آغاز سال تحصیلی در سال جدید را در نیمه اول شهریور ماه مهیا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر آموزش و پرورش به مدیران کل استان‌ها گفت: آماده سال تحصیلی جدید در شهریور ماه شوید و مدارس را آماده کنید و از آنجا که بخشی از تحصیل مجازی است باید تجهیزات و امکانات این شبکه نیز مهیا شود.
حاجی بابایی تصریح کرد: از امروز باید نواقص را برطرف کنید تا استان‌ها امکانات مناسب را داشته باشند و هیچ استانی به دلیل نبود امکانات نمی‌تواند در تحصیل در فضای مجازی کوتاهی داشته باشد و در این میان لازم است چرخه آموزش تکمیل شود زیرا ارزیابی مدیران هم بر اساس اجرای دقیق دستورالعمل‌ها خواهد بود.
وی بیان کرد: مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها باید از همه شرایط خبر داشته باشند و شرایط و وضعیت دورترین کلاس‌ها را بدانند و نواقص شبکه شاد را شناسایی و رفع کنند.
حاجی بابایی تصریح کرد: ظرفیت فضای مجازی تا ۹۲ درصد مهیا شده و همه استان‌ها باید برای بازگشایی مدارس و بهره گیری از فضای مجازی آمادگی کامل داشته باشند.
وی گفت: این که چگونه مداخله می‌کنیم تا ارزش خلق شود بیانگر توانمندی مدیران است و همه باید ارزیابی درستی داشته باشند که کجا بودند و به کجا رسیده اند و برای تحصیل بهتر، کیفی‌تر و پوشش کامل هم برنامه ریزی اصولی داشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: ساخت مدارس ما باید هوشمندانه‌تر شود و همه به یک دیدگاه روشن برسیم و احساس کنیم در مسیر پیشرفت قرار داریم.
حاجی بابایی تصریح کرد: در نوسازی مدارس در سال‌های اخیر هدف گذاری خوبی صورت گرفته و نتیجه داده و باید مراقبت کنیم و زمان را از دست ندهیم و برای جلو رفتن هدف و برنامه داشته باشیم.
وی در خصوص جلب مشارکت مردم در ساخت مدارس هم اظهار داشت: طرح «آجر به آجر» با هدف توسعه مشارکت اجرایی شده است تا همه مردم خود را در اداره و ساخت مدرسه سهیم بدانند و مشارکت در ساخت مدرسه را یک دغدغه همگانی تلقی کنند.
حاجی بابایی تغییر نام مدارس خیر ساز و تغییر کاربری مدارس را هم ممنوع دانست و بیان کرد: باید وضعیت مدارس خالی و مخروبه به سرعت تعیین تکلیف شود.
در ادامه مهرالله رحمانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور هم اظهار داشت: هر مدرسه‌ای که به نام خیر ثبت شده نباید به هیچ عنوان تغییر نام داشته باشد و مورد بی اعتمادی خیرین شود.
وی افزود: نگهداری مدارس خیر ساز مهم است چون هنگام سرکشی دغدغه دارند که دلسوزی در نگهداری مدارس دیده شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تعمیر و نگهداری مدارس باید به ادارات نوسازی و نگهداری به رؤسای مناطق سپرده شود تا این سرمایه‌ها حفظ شود.
رئیس سازمان نوسازی مدارس یادآور شد: حدود ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی است و باید با مدیریت هزینه‌ها بتوانیم روند نوسازی را با سرعت انجام دهیم.
وی بیان کرد: دیوار و محوطه سازی برای مدارس هر مترمربع سه میلیون تومان هزینه دارد و به نظر می‌رسد این کار در روستاها هیچ مناسبتی ندارد و برای دانش آموزان هم جذابیت نداشته و در برخی مواقع محدودیت روانی هم ایجاد می‌کند که بهتر است با حذف دیوار اطراف مدرسه این هزینه را حذف کرده و فضای شادتری در مدارس ایجاد کنیم.
رحمانی مهر همچنین استفاده از مشاور در ساخت مدارس را ضروری دانست.
در این جلسه ویدئو کنفرانسی علی عسگر جوانبخت مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین در خصوص پراکندگی نقاط و مشکلات مناطق و اقدامات مربوط به آن گزارشی ارائه کرد.
همچنین مدیران نوسازی مدارس استان اصفهان در مورد «طرح آجر به آجر»، استان مرکزی در مورد هویت بخشی به معماری مدارس و استان سمنان در مورد مکان یابی و مدارس بزرگ گزارش دادند.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش صدای ایران شبکه شاد آموزش مجازی خیرین مدرسه ساز آجر به آجر کیفیت آموزش وزیر آموزش و پرورش داشته باشند نوسازی مدارس حاجی بابایی مدارس استان فضای مجازی مدیران کل استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۶۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیحاتی درباره آخرین وضعیت طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی ارائه کرد. - اخبار سیاسی -

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزشو تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت طرح «الحاق موادی به قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استانها، شهرستانها و مناطق کشور»، گفت: این طرح به امضای 26 تن از نمایندگان رسیده بود که به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع و در این کمیسیون به تصویب رسید و برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

وی افزود: طرح اصلاح تقویم آموزشی درجلسه علنی نیز به تصویب رسیده اما هنوز برای تایید به شورای نگهبان ارسال نشده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس درباره اهداف تدوین این طرح گفت: این طرح مربوط به تغییر تقویم آموزشی مدارس و گرفتن زمان‌های اضافه و افزایش بهره وری کلاس‌های درس است، همچنین هدف از این طرح افزایش بازدهی و کلاس‌های آموزشی برای دانش آموزان است.

حجت الاسلام فلاحی درباره یکی از مفاد این طرح بیان کرد: در صورتی که مصوبه مجلس به تایید شورای نگهبان برسد، مصوبه قبلی که زمان شروع و پایان سال تحصیلی را دقیقا مشخص کرده بود ملغی می‌شود و اختیارات بیشتری به آموزش و پرورش با توجه به شرایط مختلف آب و هوا داده می‌شود، مثلا مدارس در مناطق سردسیر در نیمه و یا دهه پایانی شهریور ماه و در مناطق گرمسیر از اوایل و نیمه مهر ماه سال تحصیلی آغاز می‌شود.

نماینده همدان در مجلس بیان کرد: درصورت  ارسال این مصوبه به شورای نگهبان و تایید آن از سوی شورا و ابلاغ قانون به دستگاه‌های مربوطه، تقویم آغاز سال تحصیلی از امسال در مناطق مختلف تغییر می‌کند.

متن کامل طرح به شرح ذیل است:

ماده 1 ـ شورای‌عالی آموزش و پرورش موظف است با همکاری وزارت آموزش و پرورش ظرف مدت حداکثر دو سال با رعایت «اصول زمان آموزش» در مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بر مبنای اهداف، محتوی و برنامه آموزشی هر پایه تحصیلی نسبت به تعیین و تصویب چهارچوب‌های کلان مدیریت زمان آموزش و تقویم مدارس مشتمل بر موارد زیر اقدام کند:

الف ـ تعیین تعداد روزهای فعالیت آموزشی مدارس به‌تفکیک دوره و پایه

ب ـ تعیین چهارچوب کلی برای تقویم آموزشی معلمان و کارکنان (به‌تناسب دوره تحصیلی)، تعیین میزان ساعات موردنیاز برای فعالیتهای آموزشی و یادگیری به‌تفکیک دوره، پایه، درس، فعالیت تعیین برنامه‌های ثابت مدارس همانند محدوده زمانی برگزاری امتحانات نهایی کشوری

ماده 2 ـ شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها موظفند بر مبنای چهارچوب کلان مصوب شورای‌عالی آموزش و پرورش و متناسب با پیشنهاد شورای آموزش و پرورش شهرستانها نسبت به تصویب زمان آغاز و پایان سال تحصیلی و تعیین تعطیلات فصلی و منطقه‌ای اقدام کنند. تعیین زمان امتحانات نهایی و هماهنگ استانی در هرسال تحصیلی در این شورا به تصویب می‌رسد.

تبصره ـ در تعیین آغاز و پایان سال تحصیلی و دیگر تعطیلات به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که حتی‌الامکان آغاز آنها در روز ابتدائی هفته و پایان آنها در روز انتهائی هفته قرار گیرد.

ماده 3 ـ شورای آموزش‌ و پرورش شهرستان موظف است در قالب چهارچوب‌های کلان مصوب شورای‌عالی آموزش‌ و پرورش نسبت به تصویب روزهای فعالیت مدارس در هفته، تعیین ساعت شروع و پایان فعالیت مدارس در هرروز اقدام و مصوبات مربوط را حداقل سه ماه قبل از آغاز سال تحصیلی به مناطق و مدارس ابلاغ کند.

ماده 4 ـ شورای آموزش‌ و پرورش شهرستان می‌تواند در مورد تعطیلات منطقه‌ای و فصلی، آغاز و پایان سال تحصیلی به شورای آموزش‌ و پرورش استان پیشنهاد ارائه کند.

ماده 5 ـ شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان در مورد تغییر تعطیلات تابستان و شروع و پایان سال تحصیلی با رعایت چهارچوب‌های کلان تصمیم‌گیری نماید.

ماده 6 ـ در مواقع ضروری و پیش‌بینی‌نشده برای تصمیمگیری در مورد تعطیلی یا بازگشایی مدارس، جلسه شورای آموزش و پرورش (استان و شهرستان) به‌صورت مجازی تشکیل و مصوبات شورای مذکور از طریق دبیر یا رئیس شورا ابلاغ می‌گردد.

ماده 7 ـ قانون بازگشایی مدارس در اول مهرماه هر سال مصوب 1376,06,18 و بند «2» ماده (4) قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق کشور مصوب 1372,10,26 با اصلاحات و الحاقات بعدی لغو می‌گردد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب