Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@21:44:28 GMT

طرح «شمیم خدمت» در بقاع متبرکه همدان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۱۸۷۰۹

طرح «شمیم خدمت» در بقاع متبرکه همدان اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام حسینی گفت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید»، طرح «شمیم خدمت» در بقاع متبرکه شاخص استان همدان اجرا می‌شود.

«حجت‌الاسلام علی حسینی»، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید»، طرح «شمیم خدمت» در بقاع متبرکه شاخص استان همدان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه این طرح برای نخستین بار در سطح کشور و استان‌ها اجرا می‌شود افزود: این طرح چند روزی است که آغاز شده است و هدف طرح «شمیم خدمت» ایجاد اشتغال پایدار برای افراد علاقمند به کار است.

وی گفت: در این طرح سه گام مهم و اساسی مد نظر است، گام نخست بهره گیری از تجربیات کارآفرینان موفق و تعامل با سازمان‌ها، نهادها، موسسات و گروه‌هایی که در زمینه آموزش حرفه و صنعت عملکرد مناسب و قابل قبولی دارند، به آموزش متقاضیان کار پرداخته می‌شود.

حسینی گفت: در گام دوم تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و موقوفات مرتبط و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین، زمینه کار و درآمد برای کارآموزان مهیا شود.

معاون فرهنگی اوقاف همدان ادامه داد: در گام سوم نیز تلاش می‌شود با راه اندازی بازارچه‌های خیریه و فروشگاه‌های ویژه، محصولات تولید شده توسط جامعه هدف در معرض فروش قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح شمیم خدمت در بقاع شاخص استان اجرا خواهد شد گفت: در گام نخست این طرح، از اساتید و کارشناسان مجرب در حوزه کارآفرینی برای آموزش در سطح بقاع و یا به صورت مجازی دعوت می‌شود.

حسینی یادآور شد: در خصوص آموزش، محدودیتی بین خواهران و برادران و همچنین گروه‌های سنی وجود ندارد و هر کسی که توان یادگیری و استفاده از آموزش‌ها را داشته باشد می‌تواند در کلاس‌های آموزشی که توسط اساتید در بقاع متبرکه برگزار می‌شود شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال گام نخست این طرح اجرایی خواهد شد افزود: نوع آموزش نیز بستگی به منطقه پیرامونی بقعه و همچنین توانایی و ظرفیت کارآموزان دارد و مشاغل مختلفی از جمله، فرشبافی، صنایع دستی، پرورش گیاهان دارویی و... در دستور کار قرار دارد.

پایان پیام/580

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح شمیم خدمت اوقاف استان همدان تحقق شعار سال حجت الاسلام حسینی بقاع متبرکه اجرا می شود شمیم خدمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۱۸۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حمید شیرازیانی افزود: در ابتدای طرح، مدارسی در سطح استان برای انجام امور شناسایی و بررسی می‌شوند.

او با اشاره‌ به اینکه سهمیه تعیین شده از سوی آموزش و پرورش برای اجرای این طرح، ۸۱ مدرسه است افزود: کارشناسان اداره نوسازی باید برای بررسی و برآورد هزینه از این مدارس بازدید داشته باشند. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان تصریح کرد: سیستم گرمایش و سرمایش بیشتر این مدارس دارای نواقص و ایرادهای کوچک و جزئی است؛ از همین رو برخی مدارس نیاز به تعویض شمعک و بعضی نیاز به تعویض رادیاتور دارند. 

او گفت: قرار است از محل استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، تجهیزات و لوازم مورد نیاز خریداری و تحویل پیمانکار تعیین شده از سوی آموزش و پرورش شود. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروش استان همدان و مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی نیز اظهار کرد: سازمان‌ها و نهادهای مختلفی پشتیبان این طرح هستند. 

شهید علی عرب ملقب به ققنوس دفاع مقدس، سال ۱۳۴۹ در زرند کرمان متولد شد و در روز دوم عملیات کربلای یک در حالی که تنها ۱۶ سال داشت، با افتادن در آتش خود را فدای هم‌رزمانش کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب