Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@03:13:11 GMT

توسعه باغات در 5 هزار هکتار از اراضی لرستان

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۲۰۷۶۳

توسعه باغات در 5 هزار هکتار از اراضی لرستان

استاندار لرستان گفت: یکی از اولویت‌های ما از سال ۹۶ تاکنون توسعه باغات در اراضی شب دار است و در این زمینه ۱۵هزار هکتار پیش بینی شد که تاکنون 6 هزار هکتار محقق شده و برای امسال نیز ۵ هزار هکتار در دستور کار داریم.

توسعه 5هزار هکتار باغات در اراضی شیب دار

به گزارش خبرگزاری فارس از دورود، سید موسی  خادمی در آیین افتتاح پروژه توسعه باغات در اراضی شیب دار و کم بازده دورود که همزمان در سراسر کشور  و از طریق ویدیو برگزار شد، اظهار کرد:  یکی از مزیت‌های لرستان وجود ۷۰ درصد اراضی شیب دار و میزان بارندگی ۵۵۰ میلی ‌متری است که شرایط را برای توسعه باغات مثمر فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از طرفی اراضی شیب دار در صورت نبود پوشش منجر به فرسایش خاک ، تخریب منابع طبیعی و انباشت خاک پشت سدهای کرخه و کارون می‌شود، بنابراین توسعه باغات در این اراضی ضروری است.

استاندار لرستان گفت: یکی از اولویت‌های ما از سال ۹۶ تاکنون توسعه باغات در اراضی شب دار است و  در این زمینه ۱۵هزار هکتار پیش بینی شد که تاکنون شش هزار هکتار محقق شده است.

خادمی افزود: برای امسال نیز ۵ هزار هکتار در دستور کار داریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه از 730هزار هکتار اراضی کشاورزی استان تنها 23درصد آبی است، عنوان کرد: این درحالی است که ما یکی از استان‌های پر بارش هستیم.

استاندار لرستان گفت: از سه میلیون و یکصد هزار تن محصول زراعی و باغی استان ۸۱درصد در اراضی آبی کشت شده و تنها ۱۹درصد مربوط به اراضی دیم است و این نشان می‌دهد که آبی کردن اراضی کشاورزی ضروری است.

خادمی در پایان صحبت‌های خود از رییس جمهور توجه به تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های زیرساختی که از سیل ۹۸ دچار خسارت شدند را خواستار شد.

انتهای پیام/85025

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه لرستان فرسایش خاک سال ۹۶ استاندار لرستان اراضی شیب دار باغات در اراضی توسعه باغات اراضی شیب دار هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۰۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ احمد محمدی زاده اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهر مولد در دستور قرار گرفته است.

وی گفت: شهرک مولد اول نهایی شده و حدفاصل دلوار و بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر بیان کرد: این شهر در ساحل خلیج فارس در منطقه دلوار قرار دارد و این مجموعه در مساحت ۸۵۰ هکتار اجرایی شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در اجرا این طرح و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف گفت: اراضی شهر مولد دلیران تنگستان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به امور اراضی و سپس به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: در مجموع در ۲ شهر مولد کشاورزی استان بوشهر ۲ هزار و ۵۰ هکتار زمین مصوب و اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۸۵۰ هکتار اراضی ساحلی استان مربوط به شهر مولد اول و هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر به شهر مولد دوم اختصاص دارد گفت: شهر مولد کشاورزی دلیران تنگستان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرایی شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: در شهر‌های مولد، زندگی و کار در کنار هم ویژه خانواده‌ها طراحی شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی استان دارد.

دیگر خبرها

  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس