Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:00:32 GMT

دمای ۱۹ شهر کرمانشاه به ۴۰ درجه و بیشتر می‌رسد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۲۹۱۰۰

دمای ۱۹ شهر کرمانشاه به ۴۰ درجه و بیشتر می‌رسد

علی محمد زوراوند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دمای امروز شهر کرمانشاه در گرمترین حالت به ۴۰ درجه بالای صفر می رسد که نسبت به روز گذشته تغییری نخواهد داشت اما انتظار  می رود از فردا روند افزایش دما آغاز و تا دوشنبه به ۴۲ درجه بالای صفر برسد.

وی ادامه داد: البته طبق آنچه که نقشه های هواشناسی نشان می دهد احتمال افزایش یک تا ۲ درجه دیگر از سه شنبه تا پنجشنبه آینده برای شهر کرمانشاه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زوراوند با بیان اینکه دمای شبانه مرکز استان نیز با افزایش مواجه خواهد شد، افزود: دمای امشب کرمانشاه در خنک ترین حالت به ۱۹ درجه بالای صفر می رسد و انتظار می رود تا دوشنبه شب به ۲۲ درجه نیز افزایش یابد.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه با بیان اینکه برای امروز حدود ۱۴ شهر و شهرستان استان دمای آن ها به حدود ۴۰ درجه و بیشتر برسد، افزود: سومار و قصرشیرین با دمای ۴۵ درجه و سرپل ذهاب با دمای ۴۳ درجه بالای صفر گرمترین نقاط امروز خواهند بود.

وی یادآور شد: برای هفته پیش رو و فعلا تا اواسط آن انتظار می رود دمای شهرهای کرمانشاه، ازگله، اسلام آبادغرب، پاوه، تازه آباد، جوانرود، حمیل، روانسر، سرارود، سرپل ذهاب، سومار، صحنه، قصرشیرین، گهواره، گواور، گیلانغرب، هرسین، دالاهو و کوزران به ۴۰ درجه و بیشتر برسد.

زوراوند ادامه داد: احتمالا دمای هوای شهرهای سومار و قصرشیرین برای اواسط هفته آینده به حدود ۴۸ درجه و سرپل ذهاب نیز به ۴۵ تا ۴۶ درجه خواهد رسید.

این مقام مسوول در اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یادآوری کرد: هوای استان تا اواسط هفته آینده صاف تا قسمتی ابری و در ساعاتی از بعدازظهر و اواخر وقت هر روز همراه با رشد ابر، وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک محلی خواهد بود.

وی همچنین از احتمال رگبار پراکنده باران در ساعاتی از بعدازظهر روزهای شنبه و یکشنبه در نواحی شرقی استان خبر داد.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا کرمانشاه سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا کرمانشاه سازمان هواشناسی تغییرات آب و هوا کرمانشاه سازمان هواشناسی درجه بالای صفر ۴۰ درجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۹۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه جدید بارشی در زنجان فعال می‌شود

ارسطو محمدی گفت: از روز گذشته سامانه بارشی وارد این استان شد که امروز و فردا با شدت کمتری فعالیت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس آسمان امروز استان صاف تا قسمتی ابری است و در بعدازظهر بارش پراکنده باران به وقوع می پیوندد.

این کارشناس ادامه داد: علاوه بر آن وزش باد شدید نیز تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت اغلب مناطق استان را فرا می گیرد.

وی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشتته زنجان با دمای هفت درجه بالای صفر و گیلوان با ۲۵ درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین ایستگاه های هواشناسی استان بود.

به گفته کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان دمای فعلی شهر زنجان ۱۲ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش دارد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • دمای هوای کرمانشاه افزایش می‌یابد
  • بارشهای رگباری مناطقی از اصفهان را فرامی گیرد/ کاهش ۳ درجه ای دما
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • بارش باران از امشب در لرستان
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد
  • هوای اصفهان گرم‌تر می‌شود/ تداوم وزش باد شدید
  • ورود سامانه بارشی جدید به زنجان
  • تداوم بارش باران بهاری در همدان تا اواسط هفته آینده
  • سامانه جدید بارشی در زنجان فعال می‌شود