Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@17:34:45 GMT

دیدار رئیس مجلس با خانواده شهید سلامت

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۲۹۶۲۹

دیدار رئیس مجلس با خانواده شهید سلامت

 به گزارش  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (جمعه ۳ تیرماه) با حضور در بیت شهید وریجی با خانواده وی دیدار کرد.

رئیس مجلس در این دیدار با برشمردن مجاهدت‌ها و نقش بی بدیل شهدای سلامت گفت: ملت سرافراز و شریف ایران در تمامی برهه‌ها شاهد حماسه‌سازی و رشادت‌های افتخارآفرینان خویش در مواجه با مخاطرات و مشکلات بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: وقوع بحران زیستی و شیوع ویروس کرونا به مثابه کارزاری در عرصه سلامت مردم است و باعث شد تا خدمتگزاران ملت در بخش‌های سلامت و درمان همچون رزمندگان جبهه‌های نبرد پا به میدان نهاده و با جانفشانی، ایثار و رشادت‌های بی‌وصف خویش جلوه‌های عشق و ایمان را به نمایش بگذارند.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: آنان که جان عزیز خود را در راه التیام‌بخشی و سلامت بیماران و مبتلایان از دست دادند شهدای عزت‌آفرین ملت هستند و نام این قهرمانان در گنجینه افتخارات کشور باقی خواهد ماند.

او در پایان ایشان ضمن تجلیل از شهدای گرانقدر این عرصه، از تلاش و مجاهدت‌های پزشکان، پرستاران، بهیاران و کادر درمانی، در مداوای بیماران تقدیر و تشکر کرد.

بیشتر بخوانید

مدافعان سلامت جانانه به مردم خدمت کردند

بانو کرمی همسر شهید وریجی هم که پرستار و از مدافعان سلامت است، با بیان خاطرات و مجاهدت‌های این شهید بزرگوار، گفت: ما همواره در پی تحقق آرمان‌های این شهدا هستیم و همدلی مردم باعث تسکین آلام درد‌ها و رنج‌های ما در این مصیبت بوده است.

شهید مهدی وریجی فرزند شهید «رحیم وریجی» از شهدای دفاع مقدس است. همچنین «رقیه کرمی» همسر این شهید معزز، فرزند شهید حاج «امیر کرمی» و خواهر شهید «شمس الله کرمی» است.

دکتر مهدی وریجی فرزند شهید رحیم وریجی، رئیس درمانگاه منطقه ۲۱ شهرداری تهران یکی از مدافعان سلامت بود که در راه مداوای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را فدا کرد.

وقتی پدر در دفاع مقدس شهید شد، مهدی ۶ سال داشت. پیکر دکتر مهدی وریجی اسفند ماه سال ۹۸ درجوار پدر شهیدش در ساری برای همیشه آرام گرفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدافعان سلامت ویروس کرونا رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۹۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، مائده مهدی‌پور، یکشنبه شب در نشست یکشنبه‌های الگویی با موضوع معرفی الگوی شبکه فعالان مردمی جمعیت برنا با بیان اینکه فرزندآوری یک دغدغه جمعی است و ما برای آگاه‌سازی زنان در این زمینه کار را از سال ۱۴۰۰ آغاز کردیم، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع جوانی جمعیت و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این زمینه، به‌دنبال مجموعه‌های دارای دغدغه جوانی جمعیت و مرتبط با این موضوع رفتیم.

مهدی‌پور افزود: در قدم اول، افراد دغدغه‌مند شناسایی شدند و جلساتی با حضور آنها برگزار شد.

فعال اجتماعی و فرهنگی جوانی جمعیت از شناسایی ۸۰۰ مادر دو فرزندی در یزد خبر داد و گفت: مولفه‌های این خانواده‌ها از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تفریحی مورد بررسی قرار گرفت.

وی از تنظیم پرسشنامه برای مادران دو و سه فرزندی و تکمیل آن توسط مادران خبر داد و عنوان کرد: مادران سه تا چهار فرزندی نیز که مسیر فرزندآوری را طی کرده بودند مورد بررسی قرار گرفتند و فشارهای اجتماعی که به آنها وارد می شد، بررسی کردیم.

مهدی پور ادامه داد: این مادران برای دیگر خانواده ها به عنوان الگوی عینی معرفی شدند و شرایطی فراهم شد که مادران بتوانند با مادران چهار فرزندی ارتباط نزدیک داشته باشند و این دورهمی ها به صورت محله ای ادامه دارد.

وی یادآور شد: این دورهمی ها به یکی از پدران چهار فرزندی سپرده شد و کارگروهایی ذیل این دورهمی ها تشکیل شد ضمن اینکه این پدران و خانواده هایشان یک دورهمی خانوادگی را با دیگر خانواده ها برگزار می کنند.

مهدی پور به تشریح برنامه های این دورهمی ها پرداخت و گفت: به دنبال برگزاری این دوره ها، بانک اطلاعات خوب و دقیقی از خانواده های چهار فرزندی در یزد شکل گرفت.

وی همچنین با اشاره به مادران دهه هشتادی که از آنها به عنوان «برنا مام» یاد می شود، افزود: مادران دهه هشتادی در سالهای اولیه ازدواج دچار فشار فرهنگی و اجتماعی بودند بنابراین شبکه مجازی تشکیل شد و مسائل و مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی پور با اشاره به دورهمی هایی که توسط برنا مام‌ها تشکیل شده، بیان کرد: اتفاقات جالبی به واسطه این دورهمی ها شکل گرفت از جمله اعتکاف مادر و کودک که به کمک همین هسته ها برگزار شد که اتفاق ناب و ویژه ای بود.

این فعال اجتماعی به تشریح ارتباطات برقرار شده با حوزه های علمیه، ماماها، مراکز بهداشت و ... پرداخت و افزود: تلاش شده تا شرایط به لحاظ اجتماعی، فرهنگی و تا حدی اقتصادی برای ترغیب مادران به فرزندآوری و کمک به جوانی جمعیت فراهم شود.

کد خبر 6091522

دیگر خبرها

  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه
  • تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی در استان یزد
  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها