Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پنجمین دوره جشنواره حقوق بشر آمریکایی برای اولین بار در کشور مسابقه ملی مطالبه‌گری حقوقی یا همان «موت کورت» پیرامون شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

اسماعیل آجرلو، رئیس حوزه هنری استان البرز و دبیر پنج دوره جشنواره بین المللی حقوق بشرآمریکایی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در مورد اهداف برپایی این نمایشگاه، گفت: دبیرخانه این رویداد با تلاش فعالان فرهنگی و هنری و علمی در قالب گروه‌های مردم نهاد و دانشجویی و با کمک برخی نهادهای مرتبط ارزشی از سال 1394 تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه هنری استان البرز افزود: انگیزه اولیه ما با سخنرانی و تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم افشای حقوق بشر آمریکایی در جمع خانواده شهدای 7 تیر شکل گرفت و با تلاش همکارانم در دبیرخانه جشنواره و حوزه هنری استان البرز پنج سال به شکل مستمر فعالیت کرده است.

وی در بیان ضرورت‌های برپایی این جشنواره بیان کرد: لزوم تبدیل شهادت شهید سلیمانی به فرصتی برای مطالبه گری در موضوع حقوق بسر در مقابل آمریکا، ایجاد جنبش و فعالیت دانشجویی در مطالبه‌گری علمی و هنری در موضوع ترور شهید سلیمانی، لزوم بصیرت افزایی و دشمن شناسی با استفاده از قالب‌های علمی، هنری و رسانه‌ای،‌ لزوم عملی ساختن منویات مقام معظم رهبری در موضوع «افشای حقوق بشر آمریکایی» با استفاده از قالب‌های علمی برای مقابله با جنگ نرم دشمن،‌ تقویت و ترویج گفتمان حقوقی انقلاب اسلامی به ویژه در زمینه حقوق بشر در سطح جهانی، تقویت رویکرد تهاجمی و استفاده از نقاط ضعف آمریکا و غرب در موضوع حقوق بشر با هدف ارتقاء بصیرت و مقابله با دسیسه‌های دشمن، استفاده از نیروهای ارزشی علمی و هنری و تقویت جایگاه آنها در فرایند جنگ نرم فرهنگی و هنری و تقویت جبهه فرهنگی هنری انقلاب اسلامی از ضرورت‌ها و اهمیت این فعالیت ارزشی است.

این مقام مسؤول در ادامه «موت کورت» را ابتکار جدید این دوره از جشنواره عنوان کرد و یادآور شد: در این دوره برای اولین بار در کشور مسابقه ملی مطالبه‌گری حقوقی یا همان «موت کورت» پیرامون شهادت حاج قاسم سلیمانی با حضور دانشجویان و حقوقدانان و وکلا برگزار می‌شود. همچنین بخش هنری و رسانه‌ای به عنوان فعالیت ثابت این دبیرخانه در این دوره نیز با انتخاب بهترین آثار و تقدیر از آنها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: حقوق بشر آمریکا قاسم سلیمانی جشنواره حقوق بشر آمریکایی مطالبه گری موت کورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۰۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، در ابتدای نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» که ۸ اردیبهشت در سالن سینمای موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد، امیر دستمردی دبیر جلسه ضمن خوشامدگویی به استادان، هنرمندان و سخنرانان، توضیحاتی درباره موضوع جلسه، رابطه اقلیم، طبیعت و بیان هنری ارایه داد و بر اهمیت این موضوع در خلق آثار هنری تاکید کرد.

در ادامه این نشست، شهریار زرشناس عضو هیات‌علمی دانشگاه سوره به‌عنوان اولین سخنران به موضوع تطور مفهوم فلسفی طبیعت و نسبت آن با تغییر مفهوم زیبایی در عوالم تاریخی غرب پرداخت.

همچنین زرشناس به مقایسه و بررسی معنا و مفهوم طبیعت و زیبایی در عوالم باستان، قرون وسطی و دوران مدرن پرداخت و تلاش کرد مقایسه‌ای فلسفی بین عوالم مختلف در نسبت با مفهوم طبیعت داشته باشد.

مسیحا ربیعی عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران، دومین سخنران این نشست، صحبت‌های خود را با موضوع نقد جغرافیایی هنر آغاز و به اهمیت جغرافیا و فضا در قرن حاضر تاکید کرد و با مرور نقاشی‌هایی از بروگل، مانه، ترنر، سهراب سپهری و ابوالقاسم سعیدی به بسط نظریات خود در این حوزه پرداخت.

کیوریتور نمایشگاه «بر فراز دشت» در مورد موقعیت جغرافیایی به‌عنوان یک حالت ذهنی نه صرفا یک مکان فیزیکی در این آثار صحبت کرد و بر اهمیت نقشه جغرافیایی ذهن هنرمند مقدم بر نقشه اصلی و واقعی تاکید کرد.

سومین سخنران این نشست سمیه رمضان‌ماهی عضو هیات‌علمی دانشگاه سوره درباره انطباق‌پذیری فرهنگی با طبیعت‌گرایی شاعرانه و خیال‌انگیز در هنر مدرن ایران صحبت‌های خود را آغاز کرد و در ادامه مروری بر آثار به‌نمایش‌درآمده در نمایشگاه «بر فراز دشت» داشت و به‌صورت موردی چند اثر را شرح دادند.

در پایان نشست، جلسه پرسش و پاسخ با حضور هنرمندان و استادان برگزار شد.

کد خبر 6091231

دیگر خبرها

  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • بن استیلر به شبکه تهران می‌آید
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس