Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@20:06:50 GMT

پویش «همیار مدافعان سلامت» در جهرم آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۰۷۲۳

پویش «همیار مدافعان سلامت» در جهرم آغاز به کار کرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، جمعه با بیان این مطلب در گفت ‌و گو با ایرنا اظهار داشت: "پویش همیار مدافعان سلامت" برای نخستین بار در کشور در امتداد طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" و با هدف بکارگیری قابلیت‌های خوب کودکان و نوجوانان در سطح خانواده و اجتماع شکل گرفته است. 
دکتر سید مجید ارجمند افزود: محورهای این فراخوان، شامل سه اصل بنیادین، ماسک زدن اجباری برای همه، شست و شوی صحیح و مکرر دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای پیشگیری از این بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی، با بیان‌اینکه این فراخوان با همکاری دستگاه‌ها، موسسه‌ها و سازمان‌های گوناگون اجرا می‌شود، گفت: والدین و مربیان برای شرکت فرزندان خود در این فراخوان در وبسایت (www.behdasht.jums.ac.ir) ثبت‌نام کنند.
ارجمند، همچنین به بخش ارسال ویدیوهای ارسالی کودکان و نوجوانان اشاره و بیان کرد: در هر کدام از محورها که به کودک آموزش داده می‌شود، فیلمی کوتاه تهیه و به معاونت بهداشتی این دانشگاه ارسال خواهد شد که به برگزیدگان نیز جوایز نفیسی تعلق خواهد گرفت. 
به گفته وی، شرکت کنندگان می‌توانند به صورت انفرادی یا گروهی در این فراخوان شرکت کنند و همچنین کودکان، نوجوانان و جوانان می‌توانند در رده های سنی چهار تا ۹ سال و ۱۰ تا ۱۵ و ۱۵ تا ۲۰ سال ثبت‌نام کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم همچنین از همه شهروندان برای اشاعه هر چه بیشتر اصول بهداشتی و حمایت همگانی از مدافعان سلامت دعوت کرد تا در این پویش ثبت‌نام کنند و از برنامه های آموزشی، سرگرم کننده و جذاب این طرح بهره‌مند شوند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده تا ظهر امروز (سوم امرداد ماه ۹۹) تاکنون ۲۸۶ هزار و ۵۲۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جانباختگان کرونا در کشور به ۱۵ هزار و ۲۸۹ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا فراخوان دانشگاه های علوم پزشکی جهرم بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری هنردرمانی؛ راهی برای ارتقای سلامت روان در دوران کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فراخوان دانشگاه های علوم پزشکی جهرم بهداشت و سلامت ویروس کرونا فراخوان دانشگاه های علوم پزشکی جهرم بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۰۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این تعداد کالای آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و تقلبی فاقد صلاحیت مصرف انسانی به ارزش تقریبی چهار میلیارد ریال، در بازرسی‌های فروردین ماه در سطح عرضه کشف و ضبط شد.

دکتر علی روحبخش افزود: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف تأمین، نظارت و ارتقای کیفی و کمی خدمات دارویی، غذایی، آرایشی، بهداشتی، طبیعی، سنتی، ملزومات و تجهیزات مصرفی پزشکی در هفت حوزه فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: در فروردین ماه امسال بیشترین تمرکز حوزه معاونت غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اجرای مأموریت‌های محوله در طرح نوروزی ١۴۰٣ بود و در این ایام، مرکز نظارت بر امور دارو و مواد تحت کنترل بر فعالیت ١٢۶ داروخانه شبانه روزی در سطح دانشگاه و ٣۶ داروخانه روزانه مجاور حرم مطهر رضوی نظارت کرد.

دکتر روحبخش اضافه کرد: از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در طی یک ماه اخیر می‌توان به صدور ٩٣ مجوز صادرات و واردات مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، ٧٢ مورد بازرسی از خرده فروشی‌های گیاهان دارویی (عطاری‌ها) و باشگاه‌های ورزشی، ٧٩٧ مورد پاسخگویی به شکایات و تماس‌های تلفنی مرتبط با شیرخشک و غذا‌های ویژه، بررسی ٩٣ مورد نمونه دریافتی در آزمایشگاه کنترل غذاودارو و بررسی ١١ مورد نمونه دریافتی در این آزمایشگاه اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • فراخوان پویش سراسری «وعده صادق»
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • انجام ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بُری در تقاطع مدافعان سلامت قم
  • آغاز پویش دست‌های مهربان در کردستان