Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@03:15:28 GMT

کرونا تهدیدی جدی برای همه گروه‌های سنی است

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۳۳۲۴

کرونا تهدیدی جدی برای همه گروه‌های سنی است

جهرم همچنان با سیر صعودی مبتلایان به ویروس کرونا کووید۱۹ روبرو است و مجموع آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان، جهرم را همچنان در وضعیت قرمز نگه داشته است.

به گزارش سرویس شهرستان‌های خبرگزاری فارس از جهرم، محمد رحمانیان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی افزایش تعداد مبتلایان و روند افزایش آمار بستری‌ها در روزهای اخیر، متاسفانه شاهد فوت تعدادی از همشهریان به دلیل ابتلاء به کووید 19 بودیم که در سنین مختلف جان خود را از دست دادند و این بیماری همچنان در شهر می تازد و هر سنی را مبتلا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تا به دیشب دوم مردادماه، 35 نفر از همشهریان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند، افزود: در شبانه روز گذشته متاسفانه 2 نفر دیگر از مبتلایان درگذشتند و در بین جان باختگان روز‌های اخیر فرد 47 ساله بدون بیماری زمینه ای نیز وجود داشت که نشان دهنده ابعاد ناشناخته این بیماری و هشدار جدی به جوانان و میانسالان است.  

رحمانیان با اشاره به غلط بودن باور برخی از افراد مبنی بر مصون بودن جوانان از ابتلا به کرونا، اظهار کرد: هیچکس نسبت به بیماری کرونا مصون نیست، گرچه ریسک ابتلا در افراد مسن و کسانی که به بیماری های زمینه ای دچارند بالاتر از جوانان، کودکان و افراد سالم است اما احتمال ابتلا و عوارض در این گروه ها نیز صفر نیست و این افراد باید توصیه های پیشگیرانه را رعایت کنند.

وی ادامه داد: تا ۲۴ ساعت گذشته 62 بیمار مثبت و مشکوک به کرونا در بخش های ویژه بیمارستان پیمانیه بستری شده‌اند که از آن بین 11 نفر در بخش آی سی یو تحت مراقبت می باشند. 

محمد رحمانیان آمار روزهای اخیر را بازتاب تغییرات ۲۵ تا ۳۰ روز قبل دانست و گفت: سهم سفرهای خردادماه به مناطق پرخطر، برگزاری مراسم‌های شادی و عزا، حضور در دورهمی‌ها و تجمعات در افزایش آمار مبتلایان چشمگیر است و طبیعتا چنانچه همشهریان اصول بهداشت فردی و اجتماعی و سایر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد. 

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه جهرم و کل استان فارس هنوز در وضعیت قرمز به سر می برد رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی از سوی همه اقشار ضروری است و این تنها راهی است که می‌تواند منجر به کاهش آمار مبتلایان  شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم تاکید کرد: عدم استفاده از ماسک، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم رعایت بهداشت دست‌ها و شستشوی صحیح آن‌ها، برگزاری تجمعات و سفرهای تابستانی می‌تواندبه شدت خطرآفرین باشد و وضعیت بیمارستان‌ها را بیش از این به مخاطره بیاندازد.

رحمانیان گفت:بیشتر اعظم بخش‌های بیمارستان پیمانیه به بیماران مبتلا به کووید 19 اختصاص یافته است که در صورت ادامه روند افزایش موارد بستری،  با مشکلات تجهیزاتی  مواجه خواهد شد.

مردم شهرستان خفر باور کنند وضعیت قرمز است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان داشت: افزایش روزانه تعداد مبتلایان، تعداد زیاد بیماران بستری و تعداد درگذشتگان در شهرستان خفر نشان می دهد، این شهرستان از نظر وضعیت بیماری کرونا به نسبت جمعیت هیچ تفاوتی با شهرستان جهرم ندارد و هر دو شهرستان در وضعیت قرمز هستند و تمام محدودیت های مربوط به مناطق قرمز، بایستی در هر دو شهرستان اجرا شود.

وی ادامه داد: بر اساس آمار تا امروز  پنج شنبه دوم مرداد، ۲۰۷ نفر از مردم شهرستان خفر به کرونا مبتلا شده اند که تعداد زیادی از آن‌ها در ماه‌های گذشته در بیمارستان پیمانیه جهرم بستری بوده‌اند و در حال حاضر ۷ نفر از بیماران بستری در بخش کرونا بیمارستان پیمانیه، اهل شهرستان خفر هستند.

رحمانیان با بیان اینکه متاسفانه ۵ بیمار خفری تا امروز جان خود را از دست داده اند که یکی از آن‌ها شب گذشته درگذشته است، بیان داشت: در این شرایط هشدار می دهیم، تنها راه مقابله با کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی است و باز هم تاکید می‌کنیم که اگر مردم این هشدار را جدی نگیرند، شهرستان خفر دچار وضعیت خطرناکی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم تاکید کرد: از مردم شهرستان خفر می خواهیم به هیچ عنوان در هیچ تجمعی شرکت نکنند و بدون ماسک از منزل خارج نشوند و فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا جهرم بیمارستان بیماری رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم محمد رحمانیان فارس بیمارستان پیمانیه شهرستان خفر وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای شش شهر خوزستان در وضعیت آلوده قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۱۲:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر اهواز شامل استانداری ۱۳۹، حفاری ۱۱۷و نیوساید ۱۲۷ و پادادشهر ۱۰۶ و شهرهای اندیمشک ۱۰۶، حمیدیه ۱۰۱، دزفول ۱۱۶، ماهشهر ۱۲۷ و هندیجان ۱۲۷ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

به گزارش ایمنا، کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمامی مقاطع در شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز گذشته و را به صورت غیرحضوری اعلام کرد و امروز نیز مدارس تایم صبح شهرهای اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شدند.

کد خبر 749345

دیگر خبرها

  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • وضعیت جاده‌ها / محور کندوان یکطرفه شد
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • مهم‌ترین دلایل خودکشی در استان وضعیت فرهنگی، اقتصادی و افسردگی می‌باشد
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش
  • پایش معادن شهرستان تفت