Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@04:46:48 GMT

ضرر 4 میلیارد تومانی پروژه آب‌نمای بوستان ملت رشت

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۹۹۰۱

ضرر 4 میلیارد تومانی پروژه آب‌نمای بوستان ملت رشت

ضرر و زیان حدود چهار میلیارد تومانی پیمانکار پروژه آب‌نمای موزیکال بوستان ملت رشت،پاس‌کاری و هدر رفت منابع مالی پروژه، خدشه‌دار شدن اعتبارات ملی با استیضاح شهردار و تکمیل ساختمان اداری گلزار شهدای رشت از مباحث مورد تأکید اعضای شورای اسلامی شهر رشت در صد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای شهر رشت بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت رئیس شورای اسلامی شهر رشت صبح امروز در صد و پنجاه و چهارمین جلسه شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت که با دستور جلسه بررسی استیضاح شهردار رشت برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس ماده پنج قانون تشکیلات و وظایف شوراهای اسلامی، چنانچه پس از امضای طرحی، اعضای شورا تقاضای استرداد آن را مطرح کنند آن طرح قابل‌استرداد است.

حاجی پور: اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی برای پروژه آب‌نمای موزیکال رشت

اسماعیل حاجی پور با اشاره به اجرای آب‌نمای موزیکال بوستان ملت گفت: متأسفانه این طرح مدت‌هاست که بلااستفاده رهاشده و تجهیزات آن در حال مستهلک شدن است.

وی با بیان اینکه لایحه‌ای از سوی شهرداری رشت برای اجرای این پروژه، به شورا ارسال‌شده است، تصریح کرد: شهرداری مبلغ سی میلیارد ریال را برای راه‌اندازی مجدد این پروژه مطرح کرده است و  قصد دارد اجرای این پروژه را از سیما و منظر به شهرداری منطقه سه محول کند.

ذاکری: پاس‌کاری و هدر رفت منابع مالی پروژه آب‌نمای موزیکال در شهرداری رشت

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت آب‌نمای موزیکال بوستان ملت رشت اظهار کرد: برای اجرایی شدن این پروژه هزینه بسیار هنگفتی انجام شد اما متأسفانه در حال حاضر فقط شاهد پاس‌کاری این پروژه از سازمان سیما و منظر به شهرداری منطقه و سازمان عمران هستیم.

بهراد ذاکری با تأکید بر اینکه باید بابت هدر رفت منابع مالی در این پروژه باید توضیح داده شود، افزود: امیدوارم برخی دراین‌باره هم بیانیه بدهند و علت این دور باطل مشخص شود.

رمضانپور: هزینه ۲ میلیارد تومانی آب‌نمای بوستان ملت به ۹ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای پروژه آب‌نمای موزیکال بوستان ملت رشت دو میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه پیش‌بینی‌شده بود  اظهار کرد: متأسفانه این پروژه هنوز به بهره‌برداری نرسیده اما تاکنون بالغ‌بر ۹ میلیارد تومان هزینه از این بابت روی میز شهردار رشت قرار دارد.

احمد رمضانپور با بیان اینکه در شهرداری منطقه سه اراده‌ای بابت راه‌اندازی مجدد پروژه آب‌نمای موزیکال وجود دارد، افزود: باید هزینه‌ها درباره این پروژه شفاف‌سازی شود و با راه‌اندازی این پروژه توسط  هرکدام از سازمان‌ها مخالفتی ندارم.

عبداللهی: ضرر و زیان ۴ میلیارد تومانی در پروژه آب‌نمای موزیکال بوستان ملت

عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه قرار است این پروژه از سیما و منظر گرفته شود و به شهرداری منطقه سه واگذار شود، اظهار کرد: پروژه آب‌نما، همچنان در اختیار پیمانکار قرار دارد و پیمانکار بابت مشکلات ایجادشده تقاضای ضرر و زیان حدود  چهار میلیارد تومانی را مطرح کرده است.

حامد عبداللهی با بیان اینکه این پروژه در ابتدا باید تعیین تکلیف شود، افزود: کارهای فراوانی در اختیار شهرداری منطقه سه قرار دارد و بهتر است این پروژه با تولی گری سازمان سیما و منظر به سرانجام برسد.

علوی: ساختمان اداری گلزار شهدای رشت تکمیل شود

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به احداث و تکمیل ساختمان اداری واقع در گلزار شهدای رشت اظهار کرد: با توجه به اینکه برای این پروژه اعتبار مشخصی در نظر گرفته‌شده است، شهرداری رشت به چه علتی این کار را به تعویق می‌اندازد.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه پیش‌ از این در یک مرحله مجوز تصویب بودجه به شهرداری رشت از  بابت این پروژه داده‌شده بود، افزود:  برای ارسال مجدد این لایحه و مطرح‌شدن آن دلیلی وجود  ندارد و شورا پیش‌ازاین اعتبار لازم درباره این پروژه را مصوب کرده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به استرداد طرح استیضاح شهردار رشت توسط برخی از اعضای شورا اظهار کرد:  برخی از اعضای شورا بر اساس این تقاضا اعلام کردند که با توجه به اینکه اجماع لازم دراین‌باره وجود ندارد تقاضای خروج طرح استیضاح شهردار رشت را از دستور جلسه داریم.

احمد رمضانپور، عضو موافق استرداد طرح استیضاح شهردار رشت باهدف ادامه فعالیت حاج محمدی در این جایگاه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این اقدام فقط در راستای منافع شهروندان و مصلحت شهر انجام شد اظهار کرد: بنا به مصالح و منافع شهر این اقدام انجام شد و امروز در این شرایط صلاح نیست شهردار رشت استیضاح شود.

خدشه‌دار شدن اعتبارات ملی با استیضاح شهردار

رمضانپور با بیان اینکه اعتبارات ملی و دولتی با استیضاح شهردار رشت خدشه‌دار می‌شود افزود: ممکن است با استیضاح وی تا زمانی که فردی جایگزین شود این اعتبارات خدشه‌دار شود و اگر مشاوران و اطرافیان وی هم تخلفی دارند دستگاه‌های نظارتی باید از این بابت ورود کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: رشت بوستان شورای شهر استیضاح استیضاح شهردار رئیس شورای اسلامی شهر رشت حامد عبداللهی آب نمای موزیکال بوستان ملت رشت شورای اسلامی شهر رشت استیضاح شهردار رشت شهرداری منطقه سه میلیارد تومانی بوستان ملت رشت اعضای شورا شهرداری رشت سیما و منظر خدشه دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۹۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران/ عکس

به گزارش صدای ایران از شرق، حصار جنب ساختمان آتش‌نشانی پارک لاله، یک ماه است ساخته شده و دو سه روز است تعدادی کانکس مستقر شده است. محدوده حصار جنب ساختمان آتش نشانی پارک لاله، روبروی خیابان پورسینا قرار دارد.

دیروز تعدادی از شهروندان تهرانی دلیل این حصارکشی و استقرار کانکس را از یکی از نیرو‌های خدماتی پرسیدند و گفته شد که امشب برق محوطه قطع شده و عملیات ساختمانی آغاز می‌شود.

آنها مدعی‌اند، در پرس‌وجو از مدیر پارک و شهرداری منطقه این پاسخ را دریافت کرده‌اند که قرار است در این نقطه از پارک فرهنگسرا ساخته شود و درختان محوطه قطع می‌شوند.

پیش از این هم کانال خبری دیده بان زیست بوم ایران که موضوع حصار کشی پارک قیطریه را هم اطلاع رسانی کرده بود اعلام کرده بخش بزرگی از پارک لاله که مملو از درختان کهنسال است به تازگی حصارکشی شده و گفته شده قرار است در آنجا «ساختمانی از طرف شهرداری»! احداث شود.

در این کانال تاکید شده با توجه به تعرضات و دستکاری‌هایی که در بوستان‌های دیگر از جمله پارک اندیشه و پارک قیطریه در حال وقوع است و پیشتر هم با حذف درختان و احداث بنا در ابن پارک صورت پذیرفته، خطر جدی است. از کنشگران و مردم می‌خواهیم که نسبت حذف عرصه مهمی از این بوستان مرکزی شهر و حذف درختان کهنسال و ارزشمند آن با حساسیت بیشتری برخورد کرده و اجازه ندهند اتفاقات گذشته و تعرضات مشابه به دیگر پارک‌ها در اینجا تکرار شود.

عکس‌هایی که در این گزارش می‌بینید، از داخل محوطه حصارکشی است.



پیگیری‌های شرق از مدیران شهری به نتیجه نرسیده پیش از این، «مهدی بابایی» عضو شورای شهر تهران هر گونه فعالیت عمرانی بر خلاف مصوبات شورا که منجر به تخریب فضای سبز و درختان شود را غیرقانونی دانسته بود.

دیگر خبرها

  • شهرداری حصار‌کشی در پارک لاله را متوقف می‌کند؟!
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • ماجرای حصار‌کشی در پارک لاله چیست؟ شهرداری درختان لاله را هم قطع می‌کند؟
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها (+ عکس) / دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران/ عکس
  • ماجرای حصارکشی در بوستان لاله تهران چیست؟
  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها