Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:25:48 GMT

آموزش و پرورش را از فضاهای جناحی و سیاسی دور می کنیم

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۰۷۲۵

آموزش و پرورش را از فضاهای جناحی و سیاسی دور می کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد زهرایی، در جلسه با حسنعلی اصغری مدیر کل آموزش و پرورش استان که روز شنبه در محل اداره آموزش و پرورش قزوین برگزار شد در خصوص تعامل و همکاری و هم افزایی بیشتر در حوزه‌های مختلف گفتگو کردند.

حسن علی اصغری در این نشست اظهار داشت: برگزاری گفتمان‌های دینی، اعزام مبلغ و طلاب متخصص، توجه به دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا و برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه مربیان پرورشی و قرآنی از کارهای در اولویت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: نگاه ما باید به مسائل روز به ویژه در مباحث تربیتی نگاهی نو و خلاقانه باشد و لازمه رسیدن به اهداف ترسیم شده تعامل و مشارکت با نهادها و دستگاه‌های فرهنگی مرتبط و بهره گیری از ظرفیت‌های آنها است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین رویکرد جداسازی سیاست از نظام تعلیم و تربیت را یک امر مهم و حیاتی دانست و اظهار داشت: اخلاق مداری، رویکرد علمی و برنامه محوری باید مبنای تمام فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش باشد و سیاسی کاری در حوزه تعلیم و تربیت را کنار بگذاریم.

وی اضافه کرد: دخالت دادن جریانات حزبی و سیاسی در امر تعلیم و تربیت یک اشتباه بزرگ است و می‌تواند به آینده سازان کشور آسیب بزند.

اصغری تصریح کرد: باور داریم باید دنبال هم افزایی و ارزش آفرینی باشیم و با دغدغه مسائل فرهنگی بتوانیم تعامل و همکاری بیشتری بین دو مجموعه ایجاد کنیم.

مدیرکل آموزش پرورش استان قزوین تصریح کرد: مطالبه ما از اداره کل تبلیغات اجرای برنامه‌های مشاوره‌ای، سخنرانی مناسبتی و بهره گیری از روحانیون مستقر در روستاها است و طلاب باید دسترسی بیشتری به مدارس داشته باشند.

اصغری بیان کرد: موضوع اجلاس سراسری نماز پیوند مسجد و مدرسه، منزل و توجه به اقامه نماز از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و با توجه به سیاست‌های کلی ستاد اقامه نماز درباره ترویج فرهنگ نماز و رسالت اصلی آن اداره کل تبلیغات اسلامی در این حوزه می‌تواند کمک مؤثری باشد.

وی اظهار داشت: با ایجاد کارگروهی با حضور نمایندگان اداره کل تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و سایر نهادهای فرهنگی بتوانیم به توسعه فرهنگ در حوزه دانش آموزی کمک کنیم.

در ادامه حجت الاسلام علی انصاری، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ضمن ارائه گزارش از برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام گرفته، پیشنهادهای خود را به منظورتفاهم همکاری ارائه کرد.

کد خبر 4982573

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش قزوین تعلیم و تربیت اسلامی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا اقامه نماز جمعه بیرجند ازدواج مسکن وزارت بهداشت آموزش و پرورش پرورش استان کل آموزش اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۰۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به وضعیت امکانات آموزشی خوزستان گفت: بعضا امکانات متوازن توزیع نشده است یا مدرسه‌ای در جایی ساخته شده است که دانش‌آموز ندارد.

عبدالله حبیبی با تاکید بر لزوم برگزاری مستمر جلسات این شورا اظهار کرد: انتظار می‌رود اعضای اصلی این شورا در جلسه حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به برگزاری ستاد برزرگداشت روز معلم و جشنواره‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان افزود: در حوزه پرورشی، جشنواره‌های قرآنی در سه شهرستان و همچنین ۸ هزار محفل انس با قرآن در مدارس برگزار شد و در محفل انس با قرآن که در آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی برگزار شد، ۷۰۰ نفر حضور داشتند. البته تعهد می‌دهیم در دیگر ماه‌های سال هم محافل انس با قرآن برگزار شود.

حبیبی با بیان اینکه رتبه علمی آموزش خوزستان، آموزش دغدغه اداره‌کل آموزش و پرورش شده است، گفت: در حوزه آموزش نیز معاونان اداره‌کل را کدبندی کرده‌ایم و هر معاون شش شهرستان بر عهده گرفته است و امتحانات شهرستان‌ها را ارزیابی می‌کند.

وی بیان کرد: این معاونان، وضعیت هر شهرستان ارزیابی می‌کنند و مشاوره ارائه می‌دهند و در صورت نیاز مداخلات را انجام می‌دهند. امیدواریم رتبه علمی شهرستان‌ها ارتقا یابد.

حبیبی با اشاره به وضعیت امکانات آموزشی خوزستان گفت: بعضا امکانات متوازن توزیع نشده است یا مدرسه‌ای در جایی ساخته شده است که دانش‌آموز ندارد.

‌سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در حوزه ابتدایی دانش‌آموزان لازم‌التوجه شناسایی شده‌اند، افزود: این دانش‌آموزان در پنجشنبه‌های طلایی آموزش‌های لازم را می‌بینند. قطعا پوشش این طرح صددرصدی نخواهد بود، اما بخش زیادی از این دانش‌آموزان را پوشش می‌دهیم.

وی بیان کرد: در حوزه متوسطه دوم که دغدغه بیشتر ما است، از طریق فضای مجازی کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود. کلاس‌های فوق برنامه هم برای توانمندسازی معلمان و دبیران برگزار شده و همایش‌های جمع‌بندی نیز در تمام شهرستان‌ها در حال اجرا است.

حبیبی با اشاره به برگزاری کلاس‌های رفع اشکال و مرور درس‌ها برای دانش‌آموزان گفت: با توجه به وجود اشکالات اساسی، نمی‌توان پوشش صددرصدی دانش‌آموزان را در برگزاری این کلاس‌ها ارائه داد. آموزشگاه‌هایی (خصوصی) در نوبت صبح فعال هستند که تخلف بسیار بزرگی است که در خوزستان رخ می‌دهد و باید جمع شوند. این آموزشگاه‌ها، دانش‌آموزان را از کلاس فاصله می‌دهند و خانواده‌ها به ما فشار می‌آورند تا دانش‌آموزان بتوانند در این آموزشگاه‌ها حضور پیدا کنند؛ اما ما چه ابزاری داریم؟

‌سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: باید بپذیریم فضایی ایجاد شده است که خانواده‌ها برای نیامدن به مدرسه، کنار دانش‌آموزان آمده‌اند و می‌گویند مدرسه چیزی برای گفتن ندارد، زیرا در مدرسه، معلم کتاب و دانش را درس می‌دهد، اما در آموزشگاه‌ها چهار نکته تست و راه‌های میان‌بر جذاب را ارائه می‌دهند و این مسائل، موجب می‌شوند دانش‌آموز به مدرسه نیاید.

وی افزود: از سوی دیگر آموزش و پرورش محدودیت دارد در حالی که این آموزشگاه‌ها محدودیت ندارند. به طور مثال در استان خوزستان یکی از بهترین اساتید زیست‌شناسی، زن است که ما در این زمینه محدودیت داریم.

حبیبی با اشاره به در پیش بودن روز معلم گفت: دستورالعمل شناسایی معلمان نمونه از دی‌ماه سال گذشته ابلاغ شد و در فرآیند شناسایی معلمان، ۴ هزار همکار واجد شرایط در استان خوزستان مشخص شدند و پس از برررسی، ۱۳۰ نفر از آنها انتخاب شدند و در نهایت ۱۴ معلم نمونه انتخاب شدند که در مرحله کشوری نیز ارزیابی می‌شوند و امیدواریم معلم نمونه کشوری هم داشته باشیم.

وی افزود: در سال‌های گذشته بیشتر بر اساس ارائه مستندات معلمان نمونه انتخاب می‌شدند، اما امسال علاوه بر این، ارائه تدریس هم مد نظر قرار گرفت.

‌سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: استقبال نکردن و نبود همراهی مناسب برخی نهادها، شرکت‌ها و ارگان‌ها برای بهتر برگزار شدن این برنامه‌ها یکی از چالش‌ها در این خصوص است. پیشنهاد می‌شود امسال تامین امکانات رفاهی، در نظر گرفتن تخفیفات، تغییر فضای تبلیغاتی شهر در هفته معلم و برگزاری اردوی‌های راهیان پیشرفت ویژه همکاران نمونه و سایر معلمان، در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: امسال برای اولین بار جشن منسجم بزرگداشت مقام معلم در پارک لاله اهواز با ۱۱۰ غرفه با پیوست‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود