Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی فرصتی ملی برای معرفی مکتب‌های فقهی، عرفانی، ادبی، هنری و سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ناصر اسحاقی ظهر امروز در نشست خبری با موضوع روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهار کرد: چهارم مردادماه روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی بهترین فرص برای شناساندان مکتب اردبیل به کشور و جهانیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مکتب اردبیل با مولفه‌های مکتب فقهی، سیاسی، عرفانی، هنری، ادبی و مکتب فلسفی اردبیل همگی در ذیل روز ملی بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی باید به کل دنیا معرفی شود که اردبیل در تمام مولفه‌های ذکر شده دارای مکتب غنی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به تعداد پرشمار مفاخر و مشاهیر اردبیل بیان کرد: اردبیل در مکتب عرفان شیخ صفی‌الدین اردبیلی، در مکتب هنری میرعلی استاد میرعماد، در حوزه مراثی مکتب ادبی تاج الشعرا یحیوی و در مکتب سیاسی شاه اسماعیل صفوی را دارد.

برگزاری برنامه‌های هفته اردبیل به‌صورت مجازی

اسحاقی در خصوص اولین سال تصویب رسمی قرارگیری روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی در تقویم ملی کشور گفت: روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی و برنامه‌های گرامیداشت هفته اردبیل از سال ۸۸ با مصوبه داخلی شورای فرهنگ عمومی در استان برگزار می‌شد اما از سال ۹۲ پیگیری‌ها برای ثبت رسمی این روز مبارک در تقویم ملی کشور آغاز شد و سرانجام در سال ۹۸ با تصویب در شورای عالی فرهنگی انقلاب، روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی رسما وارد تقویم شد.

وی اظهار کرد: امسال نیز مطابق سال گذشته، اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل دبیرخانه برگزاری برنامه‌های روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی است که مطابق اعلام این اداره کل تمامی برنامه‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برگزار خواهد شد و همچنین برنامه‌ها و کارگاه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مطابق اطلاعیه‌های صادر شده به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

-انتهای پیام/۳۴۶۳/۸۱۸/

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل فرهنگ شیخ صفی الدین اردبیلی نشست خبری روز بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۱۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان

 حجت‌الاسلام والمسلمین وحید خوش رو در نشست خبری هفته عقیدتی و سیاسی با اصحاب رسانه بیان کرد: شهادت معلم انقلاب دکتر مرتضی مطهری که از روحانیون برجسته و همراه حضرت امام (ره) بود و در مسیر آرمان‌های انقلاب برای ایران اسلامی جانفشانی ها کرد و به درجه رفیع شهادت نائل شد، به پاس گرامیداشت یاد و خاطره وی هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه نامگذاری شد.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهرستان تصریح کرد: غبار روبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا، محفل انس با قرآن، نشست‌های بصیرتی، نشست‌های وبیناری در فضای مجازی، آذین بندی سطح شهر، تجلیل از هادیان سیاسی، معلمان، دیدار با ائمه جمعه و روحانیون تشیع و تسن از جمله برنامه‌های این هفته است.

 وی به اهمیت نقش خبرنگاران اشاره کرد و گفت: خبرنگاران صدای رسای همه اقشار جامعه و به نمایش گذاشتن اقدامات مسئولین و انقلاب اسلامی برای دنیا و مطالبات و مشکلات مردم بدون واسطه به دستگاه‌های زیرربط است.

 حجت الاسلام خوش رو عنوان کرد: دردنیایی که رسانه‌های دروغ پراکن و تا دندان مسلح دشمنان بر علیه ایران، اذهان عمومی را اغفال و متشنج می‌کنند، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی به عنوان افسران جنگ نرم به صورت شبانه روز در مقابل آن‌ها ایستاده و از جبهه حق علیه باطل دفاع می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
  • ضرورت برگزاری امتحانات نهایی در محیطی مناسب و آرام
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • قوه قضاییه با برگزاری دادگاه‌های علنی کاملاً موافق است
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود