Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@18:52:41 GMT

خاطرات کلیمیان از دفاع مقدس در دست تدوین است

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۳۲۸۴

خاطرات کلیمیان از دفاع مقدس در دست تدوین است

همزمان با چهل سالگی دفاع مقدس، مجموعه‌ای از خاطرات کلیمیان شیراز با موضوع حضور این جامعه در دفاع مقدس در حال تدوین است.

به گزارش جماران، سعید دهقانی، تهیه و تدوین کننده کتاب خاطرات کلیمیان شیراز از حماسه دفاع مقدس شنبه 4 تیر به خبرنگاران، گفت: تهیه و تولید این اثر برنامه‌ای تحت حمایت واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان فارس و به مناسبت بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اقلیت های دینی در طول تاریخ در جامعه ایران، فارغ از هرگونه تفاوتی در کنار مسلمانان زیسته‌اند و این حسن همزیستی و همجواری در استان فارس و شهر شیراز به سبب رواداری و روحیه صلح جوی مردم این شهرژرفای بیشتری داشته است.

این نویسنده ادامه داد: شیراز شهری است که اقلیت های مختلف قومی و مذهبی را به خوبی در خویش جای داده و علاوه بر حضور شهروندانی از قومیت های مختلف، صاحبان عقیده و مذهب گوناگون نیز در آن حضور دارند تا حدی که براساس آمارها شیراز دومین شهر کلیمی نشین ایران است.

وی گفت: مجموعه خاطرات کلیمیان شیراز از حماسه دفاع مقدس برای اولین بار است که موضوع یک اثر قرار گرفته و برای انجام آن ساعتها مصاحبه با فعالین این جامعه در دفاع مقدس انجام شده تا خاطرات آنان مستند اثر باشد و تصویری حقیقی از نقش انان در این کتاب ارائه شود.

دهقانی ادامه داد: در حال حاضر فاز نخست پروژه که شامل مصاحبه و پیاده سازی متون اثر بوده انجام شده است و در تدارک بخش نهایی کار هستیم که به تدوین نهایی کتاب بر اساس این خاطرات اختصاص دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا کلیمیان شیراز سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مرحوم حاج احمد راستگوی قلعه جوقی امروز در سن ۹۶ سالگی به دلیل بیماری و کهولت سنی دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

شهید کریم راستگوی قلعه جوقی در دهم فروردین ماه ۱۳۴۶ در شهر روستای قلعه جوق از توابع بخش مرکزی شهرستان سراب در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود و در ۲۱ تیرماه ۱۳۶۷ در منطقه موسیان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دیگر خبرها

  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان