Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ناو هواپیمابر «یواس‌اس دوایت آیزنهاور» (U.S.S. Dwight Eisenhower) آمریکا مجهز به سلاح هسته ای به همراه ۱۲ کشتی جنگی دیگر امروز شنبه وارد دریای مدیترانه شده اند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، وبگاه خبری Newsbomb.gr در این خصوص اعلام کرد که این ناو و کشتی‌های همراه آن از طریق کانال سوئز وارد دریای مدیترانه شده اند و قرار است در جزیره «کرت» (Crete) در رزمایش نظامی مشترک با نیروهای هوایی یونان شرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس اعلام این رسانه، این رویداد اولین رزمایش نظامی مهم آمریکا از زمان بحران در مدیترانه میان ترکیه و یونان به شمار می رود.

گفتنی است، دلیل اصلی شدت گرفتن تنش ها میان ترکیه و یونان، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

در همین رابطه پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در کنفرانسی رسانه‌ای اعلام کرده بود که آنکارا همراه با دولت لیبی درصدد اکتشاف و توسعه نفت و گاز در میادین مدیترانه است.

نخست‌وزیر یونان نیز پس از این رویداد در نامه‌ای به اتحادیه اروپا هشدار داد که این رویکرد به بحران میان دو کشور منجر می‌شود.

کد خبر 4982774

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیترانه شرقی یونان ترکیه رزمایش نظامی ناو آمریکایی ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی عربستان سعودی ویروس کرونا ایران سوریه دونالد ترامپ فلسطین روسیه ترکیه امارات متحده عربی لیبی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۳۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که رزمایش‌های چهارماهه ناتو در نزدیکی مرز‌های روسیه ثابت می‌کند که این ائتلاف نظامی برای درگیری احتمالی با مسکو آماده می‌شود.

به گزارش رویترز، زاخارووا شنبه اتهامات ناتو در مورد حملات ترکیبی روسیه در کشور‌های عضو این ائتلاف نظامی را رد کرد و آن را انتشار «اطلاعات غلط» به منظور منحرف کردن توجهات از فعالیت‌های ناتو دانست.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که ناتو با حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی از اوکراین جنگی ترکیبی علیه روسیه به راه انداخته است.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حال حاضر، بزرگترین رزمایش ناتو بعد از جنگ سرد، در نزدیکی مرز‌های روسیه در حال برگزاری است. در سناریوی آنها، اقدامات ناتو علیه روسیه با استفاده از تمام ابزار‌ها از جمله تسلیحات متعارف و ترکیبی، در حال تمرین است.

وی تاکید کرد: باید قبول کنیم که ناتو با جدیت در حال آماده شدن برای مناقشه احتمالی با ماست.

ناتو بهمن ماه گذشته رزمایش «مدافع ثابت‌قدم ۲۰۲۴» را با مشارکت بیش ۹۰ هزار نیروی نظامی از ایالات متحده و کشور‌های هم پیمان ناتو آغاز کرد و این مانور تا اواخر ماه مه (اوایل خرداد) در اروپا و اقیانوس اطلس شمالی ادامه داشت.

ناتو در بیانیه خود اشاره‌ای به نام روسیه نکرده، اما در سند راهبردی اصلی آن از مسکو به عنوان مهم‌ترین تهدید علیه امنیت اعضای این پیمان یاد شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز می‌شود؛ تدارک یک میلیون رزمنده
  • صنعا: طی روزهای آینده شاهد اولین عملیات در دریای مدیترانه خواهیم بود
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه
  • یک میلیون رزمنده آماده جنگ خواهند شد/ عملیات در دریای مدیترانه