Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سیدمحمد حسینی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اداره کل ۳۹۱ روستای در معرض خطر حوادث قهری استان را شناسایی کرده و برای تمامی آن ها شناسنامه مدیریت بحران تهیه کرده است.

وی افزود: مطابق این شناسنامه، بیشترین خطر حوادث قهری آسیب رسان به خانه های مسکونی و زیرساخت این روستاهای استان در مناطق جنوب مربوط به رانش زمین، لغزش (زلزله)، ریزش سنگ و بارش برف سنگین، در مناطق شرق مربوط به ایجاد فروچاله و رانش زمین و در نوار شمالی نیز وقوع سیل و آبگرفتگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این شناسنامه به شورای بحران استان ارایه شده که در صورت تایید و تامین اعتبار، در ۲ سال آینده، برنامه های پیشگیرانه و مقابله با حوادث قهری مطابق با اولویت در این روستاهای در معرض خطر اجرا می شود.

به گفته وی، دولت در برنامه ششم، توسعه همه جانبه و تامین اعتبار کارسازی رفع خطر را برای ۳۰ درصد از روستاهای در معرض خطر حوادث قهری در نظر گرفته است.

استان گلستان با افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت به سبب ویژگی های طبیعی و جغرافیایی در تیررس بلایای طبیعی قرار دارد و در سال های اخیر در مقابل حوادث قهری بویژه سیل و زلزله آسیب پذیر شده و خسارت سیل، آبگرفتگی و رانش زمین سال ۹۸، نمونه بازر آن است.

مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در این استان از جمعیت یک میلیون ۸۶۹ هزار نفری آن، ۴۶.۶ درصد جمعیت روستانشین بوده که در یک هزار و ۷۵ روستا و آبادی مستقر هستند.

برچسب‌ها گرگان بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی گلستان گرگان بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۴۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از آب سد گلستان فردا شنبه هشتم اردیبهشت رهاسازی می‌شود 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان در اطلاعیه شرکت آب منطقه‌ای گلستان آمده است : با توجه به بارش‌های مناسب و قرار داشتن سد در آستانه سر ریزی ، به منظور مدیریت حجم آب مخزن برای چهارمین مرحله در سال آبی جاری، رها سازی آب سد فردا شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ انجام می‌شود.

بر این اساس، رها سازی آب برای مدیریت یکپارچه منابع و مصارف بهره برداران مجاز حاشیه گرگانرود و ایجاد ظرفیت خالی در سد گلستان برای مدیریت و ذخیره سازی بخشی از سیلاب‌های احتمالی در فصل بهار است.

در این اطلاعیه از مردم به ویژه کشاورزان و ساکنان روستاها و شهرهای مسیر گرگانرود خواسته شده از نزدیک شدن به حریم رودخانه‌ها و پایاب سد گلستان خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • ۴۲ درصد سد‌های استان گلستان آبگیری شد
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • بخشی از آب سد گلستان امروز رهاسازی می‌شود
  • بخشی از آب سد گلستان فردا شنبه هشتم اردیبهشت رهاسازی می‌شود 
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان