Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه قشم گفت: شیوع کرونا گستردگی وظایف ائمه جمعه را هویدا ساخت و نشان داد که فعالیت آنان به اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه خلاصه نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم شامگاه امروز در آستانه پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: نمازجمعه از جمله سنت‌های ارزنده‌ای است که انقلاب اسلامی ایران احیاگر آن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروزه در حدود ۹۰۰ نقطه از ایران اسلامی نمازجمعه اقامه و مردم از برکات و آثار آن بهره‌مند هستند، افزود: نمازجمعه هواره بویژه در در بحران‌ها و شرایط حساس همچون هشت سال دفاع مقدس نقش کلیدی را ایفا می‌کند.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: در دوره جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، توجه به نسل جوان بیش از پیش تقویت و نمازجمعه به مرحله جدید و حساسی وارد شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تارم تصریح کرد: در اهمیت نمازجمعه همین بس که سوره‌ای از قرآن بواسطه همین مسئله «جمعه» نام دارد.

وی ادامه داد: نمازجمعه واسطه مردم، مسوولان و نظام است و برطرف شدن بسیاری از مشکلات مردم توسط ائمه جمعه و خطبه‌ها تقویت اعتماد مردم به نظام اسلامی را به ارمغان ‌می‌آورد.

گرانی‌های افسار گسیخته قشم باید مهار شود

امام جمعه شهرستان قشم اضافه کرد: گرانی‌های سرسام‌آور و بی‌منطق بویژه در اقلام ضروری مردم، خوراکی‌ و میوه‌ در جزیره قشم بیش از سایر نقاط استان مشهود است و شاهد فشارهای سنگین بر مردم جزیره هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین تارم گفت: مسوولان مربوطه خاصه تعزیرات حکومتی و ناظران باید با نظارت صحیح، مستمر، موثر و به هنگام نسبت به تنظیم بازار و ارزاق مردم اقدام کنند.

وی با تاکید بر لزوم مهار گرانی‌های افسارگسیخته در جزیره قشم، افزود:  مردمی که همواره در صحنه‌های کشور حضور فعال دارند شایسته چنین شرایطی نبوده و باید تدبیر و اقدام لازم صورت پذیرد.

عدم ترخیص کالای تجار از گمرک منطقه آزاد اجحاف در حق تجار است

امام جمعه شهرستان قشم اظهار داشت: گردشگری، تجارت و صیادی سه رکن اساسی جزیره قشم است که با شیوع ویروس منحوس کرونا فعالیت‌های بخش گردشگری از اسفندماه تا کنون مختل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تارم ادامه داد: حوزه تجاری جزیره نیز بواسطه توقف چرخ‌های صنعت گردشگری تضعیف شده و عمده مشکل موجود در بخش تجاری عدم ترخیص کالای تجار و بازارگانان از گمرک به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: ماه‌ها است که کالای بازرگانان قشم در گمرک مانده و بسیاری از این اقلام از بین خواهند، تاریخ مصرفشان خاتمه یافته و یا از مُد می‌رود که این اجحاف در حق آنان است.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: بنابر شنیده‌ها، چنین مشکلی در سایر مناطق آزاد همچون چابهار، ارس و کیش به شدت قشم وجود ندارد و از مسوولان محلی و نمایندگان مجلس می‌خواهیم مسئله را در اسرع وقت از سطوح ملی و شخص رئیس جمهور پیگیری و حل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین تارم اضافه کرد: تداوم روند موجود و عدم توجه به مشکلات مردم نوعی خودتحریمی است که می‌تواند پیامدهای مخربی همچون تشدید قاچاق و معضلات امنیتی را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به صیادی به عنوان سومین رکن جزیره قشم، ابراز داشت: تامین سوخت از معضلات قایق‌های صیادی جزیره قشم که مدیریت کارآمد آن نیازمند برنامه‌ریزی صحیح و تامین سوخت در اسکله‌های صیادی است.

امام جمعه شهرستان قشم اظهار داشت: در جواز صیادی نیز باید تجدید نظر شود و بسیاری از صیادان جزیره که سال‌ها است بدون مجوز به این شغل اشتغال دارند دارای مجوز شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تارم با تجلیل از نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی بواسطه ایجاد امنیت پایدار در جزیره قشم، ادامه داد: فعالیت جهادی کادر بهداشت و درمان قشم نیز ستودنی است و از مردم خواهشمندیم پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر فردی بواسطه عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث ابتلای دیگران شود شرعا مسوول بوده و اقدام او عقوبت اخروی دارد.

شیوع کرونا گستردگی وظایف ائمه جمعه را هویدا ساخت

امام جمعه شهرستان قشم گفت: کرونا نشان داد امامت جمعه یک نهاد است و فعالیت امام جمعه تنها محدود به اقامه نماز جمعه نمی‌شود هرچند که اقامه این نماز عبادی-سیاسی اصل و اساس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تارم افزود: پیگیری مشکلات مردم و راهبری مسائل فرهنگی، دینی و مذهبی از دیگر وظایف ائمه جمعه به شمار می‌رود و در شرایط کرونایی جامعه فعالیت‌های مختلف این حوزه از جمله در فضای مجازی توسط شبکه سراسری ائمه جمعه سیاستگذاری و راهبری شد.

وی ادامه داد: همچنین مصلی‌های نمازجمعه به عنوان پایگاه مرکزی رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه ایفای نقش داشته و دفاتر ائمه جمعه ماوای اقشار آسیب دیده از کرونا و مستضعفین بوده است.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا ائمه جمعه قشم جمهوری اسلامی ایران امام جمعه شهرستان قشم وظایف ائمه جمعه جزیره قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۵۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: امروزه فریاد حمایت از غزه در غرب طنین‌انداز شده است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم به عنوان یکی از آموزه های مکتب اهل‌بیت، مرزهای جغرافیایی را درنوردیده است و فریاد حمایت از مردم مظلوم غزه در غرب طنین‌انداز شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سیدمحمد حسینی معاون رئیس‌جمهور در امورمجلس، در سخنرانی غیرحضوری برای ایرانیان مقیم منچستر انگلیس به‌مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) اهمیت شناخت و معرفی ائمه اطهار و آموزه‌های اینشان را نه‌تنها برای مسلمانان و شیعیان بلکه برای همگان حائز اهمیت و تاثیرگذار دانست و گفت: در حدیثی آمده است «اگر مردم زیبایی‌ها سخن ما را بشنوند از ما تبعیت می‌کنند» چون حرف حق و سخنی که با  فطرت پاک آدمی سازگاری داشته باشد مشتاقان زیادی دارد و ضرورت دارد که تبیین سیره و سلوک و معرفی ائمه با رفتار پسندیده راویان آن آمیخته شود تا لاجرم بر دل‌ها بنشیند.

بیداری دانشگاهیان آمریکا حاصل رسوایی رژیم صهیونیستی است وی اهمیت شناخت و تبیین سیره و رفتار فردی و اجتماعی ائمه اطهار از جمله امام جعفر صادق(ع) را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز که ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلوم به‌عنوان یکی از آموزه‌های مکتب اهل بیت مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و فریاد حمایت از مردم مظلوم غزه در آسمان غرب طنین‌انداز شده بیش از گذشته مسئولیت داریم که گفتار و رفتار ائمه معصومین را به دنیا معرفی کنیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به ویژگی‌های امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: ایشان در مقطعی به سر می‌بردند که امکان و مجال تبیین معارف اسلام ناب وجود داشت تا هم اعتقادات، احکام و اخلاق اسلامی را بیان کنند و هم راه مبارزه با ظلم و بیداد و ستم را برای یارانشان و پیروان اهل بیت در طول تاریخ تشریح کنند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه فرد مومن و پیرو اهل بیت نمی‌تواند نسبت به مسائل روز و آنچه در اطراف خود می‌گذرد بی‌تفاوت باشد اظهار داشت: اینکه ائمه اطهار به شهادت رسیدند به خاطر این بود که فعالیت اجتماعی داشتند و الا اگر در گوشه‌ای به نماز و عبادت فردی می‌پرداختند کسی با آنها کاری نداشت اما چون حرف از حق، مبارزه با ظلم، دفاع از مظلوم، عدالت اجتماعی، رعایت حقوق مردم می زدند و ظلم نسبت به مردم را برنمی‌تابیدند یکی پس از دیگری توسط خلفای جور به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به حوادثی که در دانشگاه‌های غرب در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و حامیانش علیه مردم مظلوم غزه آغاز شده است، گفت: امروز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا برای دفاع از مظلوم هنگامه‌ای برپا شده است. اینکه باید از مظلوم دفاع کرد و در مقابل ظالم، مقاومت و ایستادگی داشت از آموزه‌های ائمه اطهار است. امروز حتی کسانی که مسلمان نیستند خواهان پایان نسل‌کشی، کودک‌کشی و جنایت علیه مردم مظلوم و بی‌پناه فلسطین و غزه هستند و سکوت مدعیان حقوق بشر، حقوق زن، آزادی بیان و دموکراسی به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس، خاطرنشان کرد: امروز این بیداری که در عالم برای دفاع از مظلوم شکل گرفته، بسیار ارزشمند است و صدور انقلاب که در اوایل پیروزی امام خمینی از آن سخن می‌گفت این بود که فرهنگ عدالت و حق خواهی و دفاع از مظلوم در بین ملت‌ها مورد توجه قرار بگیرد. امروز همه وظیفه داریم با جهاد تبیین و اطلاع رسانی به موقع، جنایات و  اغواگری سلطه‌گران و متجاوزان را آشکار کنیم و اجازه ندهیم به اهداف شوم خود دست یابند.

حسینی در ادامه با بیان اینکه امروز در کشورمان با اهتمام دولت مردمی وفاق و همگرایی خوبی حاکم شده است و کشور در مسیر پیشرفت و آبادانی روز افزون قرار دارد، اظهار داشت: با اقدامات دولت مردمی تعاملات جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی با کشورهای جهان به ویژه کشورهای همسایه و منطقه افزایش قابل توجهی داشته و در همین مدت عضویت در سازمان‌های منطقه‌ای و جهانی از جمله شانگهای، اتحادیه اقتصادی اورآسیا و بریکس، فرصت مناسبی برای تبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری خارجی  فراهم کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • حسینی: امروزه فریاد حمایت از غزه در غرب طنین‌انداز شده است
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • پیگیری درخواست ها و نامه های مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • عشق جوانان به ائمه اطهار (ع) وصف ناپذیر است