Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@08:50:52 GMT

نماز جمعه پایگاه روشنگری و وحدت است

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۹۰۶۲

نماز جمعه پایگاه روشنگری و وحدت است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه گفت: نماز جمعه به عنوان یکی از بزرگترین نعمت‌های نظام پایگاه روشنگری و وحدت است.

عبدالمحمد نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب در کشور اظهار داشت: در باب اهمیت نماز جمعه همین بس که سوره‌ای در قرآن به آن اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه تصریح کرد: آیه‌ای از سوره جمعه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِذا نُودِیَ لِلصَّلاةِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلی‏ ذِکْرِ اللَّهِ» بیانگر ارزش این فریضه الهی است ضمن اینکه روایات در بیان فضایل نماز جمعه نیز بسیار است.

وی با بیان اینکه فریضه عبادی سیاسی جمعه دارای ابعاد سیاسی و فرهنگی است، تصریح کرد: این پایگاه محل تجمع مردم است و خطیب جمعه مهمترین حوادث و رخدادهای جامعه را تبیین می‌کند.

نمازی گفت: وحدت و انسجام در پایگاه بزرگ معنوی و اجتماعی جمعه حائیز اهمیت است ثوابی که برای نمازگزار جمعه در نظر گرفته شده وافر است.

این مسؤول اضافه کرد: برای چنین موقعیت والایی انسان متناسب با آن جایگاه گمارده می‌شود.

وی در خصوص ویژگی‌های امام جمعه گفت: امام جمعه باید صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی  داشته باشد دارای معنویت و روح پاک بوده و آگاه و عالم به زمانه باشد.

نمازی، داشتن قدرت تحلیل و تجزیه مسائل جامعه را از دیگر شاخصه‌ها دانست و با بیان اینکه نماز جمعه پ=ایگاه روشنگری و وحدت است، گفت: امام جمعه سخنور باشد بتواند به نحو مطلوب برای مردم روشنگری کند همچنین خودش هم به آنچه می‌گوید واقف باشد.

وی تصریح کرد: نماز جمعه از بزرگترین نعمت‌هایی است که خداوند به نظام جمهوری اسلامی عطا کرده است.

انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز جمعه 5 مرداد دهدشت فارس نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۹۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه اعلام کرد: نماز جمعه   07اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه اقامه می‌شود.

سخنران پیش از خطبه ها؛    سردار رحیم جهانبخش  فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی خواهد بود.

 مصلی امام خمینی ارومیه از ساعت ده و نیم پذیرای همشهریان خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • نماز جمعه پایگاه مردمی است
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • نماز جمعه سنندج
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود