Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@03:49:16 GMT

پایگاهی برای خنثی‌سازی دسیسه‌های دشمنان

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۱۹۸۶

پایگاهی برای خنثی‌سازی دسیسه‌های دشمنان

نماز جمعه فریضه و جایگاهی استراتژیک در آگاهی بخشی مردم و خنثی‌سازی دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان دین است. مکانی که مردم با هر احساس خطری برای دفاع از ارزش‌ها و کیان اسلامی با ایجاد صفوف و زنجیره‌ای ناگسستنی از اتحاد، برادری و یکپارچگی در مقابله با دسیسه‌ها و اهداف شوم دشمنان آنجا جمع می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، جایگاه عبادی_سیاسی و سنگر دشمن شکن نماز جمعه که این‌روزها در برخی شهرهای پر خطر در شرایط شیوع ویروس منحوس کرونا به خاطر سلامت مردم به دستور ستاد مبارزه با کرونا در جامعه به تعطیلی کشیده شده، از جمله میعادگاه‌هایی است که مردم مؤمن و ولایتمدار را در هر شرایطی دور هم جمع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکانی که مردم با هر احساس خطری برای دفاع از ارزش‌ها و کیان اسلامی با ایجاد صفوف و زنجیره‌ای ناگسستنی از اتحاد، برادری و یکپارچگی در مقابله با دسیسه‌ها و اهداف شوم دشمنان آنجا جمع می‌شدند، این‌روزها برگزاری این فریضه در لرستان نیز دستخوش اپیدمی کرونا شده است.

 به مناسبت پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه به‌فرمان امام راحل و به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی در سال ۱۳۵۸ در کشور، خبرنگار فارس در پلدختر به میان مردم و مسئولان پلدختر رفته و پای صحبت آن‌ها نشسته که ماحصل این گفت‌وگو در پی می‌آید.

 نماز جمعه حکمت‌ها و مصلحت‌هایی همچون برادری، عدالت و همزیستی دارد

 

 

یک شهروند پلدختری گفت: مقام معظم رهبری نماز جمعه را قلب فرهنگی هر شهر می‌دانند که در راستای ارتقا فرهنگ و تمدن غنی اسلامی، جوانان باید بیشتر از همه در این فریضه حضور چشمگیر داشته باشند که اگر این مهم عملی شود گام بزرگی در مسیر ساختن جامعه و تمدن اسلامی برداشته می‌شود.

زهرا دریکوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر اظهار داشت: نماز جمعه علاوه بر اهداف عبادی و تربیتی، رویکرد حکمت‌ها و مصلحت‌هایی همچون برادری، عدالت و همزیستی دارد که در این رابطه پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند، نماز جمعه حج فقرا و کسانی است که قادر به شرکت در حج نمی‌باشند.

وی افزود: امام راحل در کتاب تحریر الوسیله می‌فرمایند نماز جمعه از اهمیت سیاسی فوق‌العاده‌ای برخوردار است و کسانی که سیاست را از دین جدا می‌دانند جاهل هستند و مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند نماز جمعه مهم است و امام‌جمعه رمز نماز جمعه است و تأکید دارند که امام‌جمعه باید مسائل سیاسی روز را در نماز جمعه بیان کنند.

نماز جمعه می‌تواند محور وحدت و همدلی مردم و مؤمنان باشد

عضو ستاد نماز جمعه پلدختر گفت: برای بیان اهمیت و جایگاه روز جمعه و نماز جمعه آیه 9 سوره مبارکه جمعه در کلام نورانی خداوند متعال کافی است که می‌فرماید ای کسانی که ایمان آوردید هنگامی‌که در روز جمعه برای نماز جمعه اذان داده می‌شود به‌سوی ذکر خدا بشتابید و دادوستد را رها کنید که اگر بدانید این برای شما بهتر است.

جواد حقی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر اظهار داشت: نماز جمعه می‌تواند محور وحدت و همدلی مردم و مؤمنان باشد و پایگاهی مطمئن برای تقویت دین، انقلاب و نظام اسلامی است.

 

وی افزود: جایگاه و تریبون نماز جمعه می‌تواند راهگشای رفع مشکلات مردم و هدایت مسئولان به این سمت باشد.

عضو ستاد نماز جمعه پلدختر گفت: تشویق جوانان به فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی در مساجد می‌تواند بستری برای جذب آنان به جایگاه و فریضه نماز جمعه باشد.

وی افزود: فعالیت و پای‌کار آمدن مدیران انقلابی، به‌ویژه فرهنگیان، دانشگاهیان، مربیان پرورشی در جذب دانش‌آموزان و دانشجویان به مسائل مذهبی و ارزشی از جمله فریضه مهم و بصیرت افزایش نماز جمعه بسیار مؤثر است.

حقی‌زاده یادآور شد: امام راحل می‌فرماید؛ نماز جمعه در رأس همه امور است و مردم و نسل‌های آینده را به واسطه بهره‌گیری از ابعاد عقیدتی و سیاسی آن به این فریضه ترغیب می‌کند و همین امر نیز اهمیت این جایگاه را می‌رساند.

وی افزود: مقام معظم رهبری می‌فرماید: هنر بزرگ امامان جمعه این است که مطلب مورد نیاز مردم را بشناسد، استفهام‌های مردم را بدانند و آن را مطرح کنند.

این عضو ستاد برگزاری نماز جمعه پلدختر گفت: فعالیت‌های اجتماعی نماز جمعه می‌تواند با پرداختن به ارتباط تنگاتنگ امام‌جمعه با مردم، شنیدن حرف‌های آنان و همکاری با سایر نهادها در جهت رفع مشکلات و تقویت اقشار آسیب‌پذیر مؤثر باشد.

 

 محلی برای اتحاد و برادری تمام طیف‌ها و گروه‌ها 

فعال رسانه‌ای در شهرستان پلدختر گفت: نماز جمعه یکی از ارکان و پایه‌های محکم سازی انقلاب اسلامی طی ۴۰ سال گذشته در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره بوده و یادگار امام راحل است که محل اتحاد و برادری تمام طیف‌ها، گروه‌ها و همه اقشار مردم مؤمن و مسلمان است.

غلامرضا مهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر اظهار داشت: نماز جمعه واجب عینی و نعمتی از سوی خداوند متعال برای پیوند دینی و مذهبی مسلمانان جهان و محل عبادت و ارتقاء شناخت و بینش روز آنان است تا با بصیرت افزایی بتوانند از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی در برابر هجوم و نفوذ دشمن دفاع کنند.

وی افزود: امام راحل با احیای نماز جمعه زمینه بیعت هفتگی مردم با آرمان‌های انقلاب را فراهم کردند که در طول این سال‌ها این جایگاه مقدس سرشار از فراز و نشیب‌های زیادی بوده و پنج شهید محراب به دست منافقان کوردل در این جایگاه تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

این فعال رسانه‌ای گفت:: نماز جمعه وحدت‌بخش و شادی‌آفرین است و این نهاد، پایگاه سیاسی، عبادی و قرارگاه بصیرت و معنویت و مردمی است و به‌ویژه در گام دوم انقلاب باید با توجه به تمام ظرفیت‌های موجود با یک گفتمان جدید در آن نقش‌آفرینی کرد.

وی یادآور شد: جوانان در دوران دفاع مقدس با جان‌فشانی فرماندهی جنگ را به عهده داشتند و در کشور نیز هر جا از ظرفیت جوانان استفاده‌شده دستاوردهای خوبی به ارمغان آمده است.

مهرابی افزود: حضور جوانان خوش‌فکر در صحنه‌های مختلف به‌ویژه در مسائل مدیریتی بزرگ‌ترین فرصت در گام دوم انقلاب است که می‌تواند جایگاه‌هایی مانند نهاد نماز جمعه را ارتقا ببخشد و باید از این ظرفیت عظیم و خلاق نهایت استفاده را کرد.

این فعال رسانه‌ای گفت: نماز جمعه وحدت‌آفرین و منبع استحکام مسلمانان و برای دشمنان وحشت‌آفرین است از این‌رو مورد هجوم امنیتی، نظامی و تبلیغی دشمنان قرار گرفته و برای خنثی‌سازی این تهاجم‌ها از سوی دشمن جوانان باید این جایگاه را ارتقا ببخشند.

مهرابی افزود: نماز جمعه نماد اقتدار و مطالبه مردم است که می‌تواند مهم‌ترین رسانه در سطح کشور باشد که این امر دشمنان را به خشم آورده، زیرا نقشه‌های آنان را که در طول هفته پایه‌ریزی می‌کنند در پایان هفته نقش بر آب می‌کند.

 

 بهترین منبع و ملجأ توصیف اهمیت و جایگاه نماز جمعه را خداوند متعال در آیات 9 تا 11 سوره مبارکه جمعه بیان می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر، افزود: نخستین نماز جمعه توسط پیامبر عظیم الشان اسلام در شهر مدینه اقامه و خطبه ایراد شد، بنابراین فریضه نماز جمعه ریشه در آموزه‌های دینی و قرآنی ما دارد.

وی افزود: نماز جمعه در عصر ظهور امام معصوم (ع) واجب عینی اما این فریضه امروز و در انقلاب اسلامی در غیبت امام عصر (عج) واجب تأخیری است.

امام‌جمعه پلدختر به راه‌های افزایش جذب جوانان به نماز جمعه اشاره کرد و گفت: باید در برگزاری نماز جمعه جوانان میدان‌دار باشند و پای‌کار بیایند و برنامه‌های فرهنگی پیرامون برگزاری این فریضه را مدیریت کنند، زیرا وقتی جوانی انجام کارهای فرهنگی را در نماز جمعه مشاهده می‌کند خود به خود جذب این نهاد می‌شود، این در حالی است که نباید از تجربیات بزرگان در هر کاری به‌ویژه در ستاد نماز جمعه غافل شد.

وی افزود: محیط و فضای نماز جمعه باید جاذبه‌هایی برای افزایش جذب جوانان داشته باشد که یکسری برنامه‌ریزی‌ها برای انجام فعالیت‌های هنری و فرهنگی در این فضا در این راستا مؤثر هستند.

موسوی یادآور شد: می‌توان در محیط برگزاری نماز جمعه نمایشگاهی از عکس‌های مربوط به دستاوردهای انقلاب اسلامی و مناسبت‌های مختلف برپا کرد که این عاملی برای دخالت دادن، سهیم کردن و مشارکت دادن جوانان به‌ویژه دانشجو و دانش‌آموز است که حائز اهمیت است.

وی افزود: پرداختن به برنامه‌های متنوع فرهنگی در فضای نماز جمعه می‌تواند با ایجاد انگیزه در جوانان، آنان را به حضور در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه تشویق و ترغیب کند.

امام‌جمعه پلدختر گفت: برقراری ارتباط امام‌جمعه با جوانان، یکی از عوامل مؤثر و قوی در جذب این قشر به نماز جمعه است.

وی افزود: وقتی جوانی در نماز جمعه شرکت می‌کند انتظار دارد، امام‌جمعه خواسته‌ها، مشکلات و مسائل پیش رو را مطالبه گری کند و اگر امام‌جمعه در بیان خطبه‌ها آنچه که مدنظر جوان و مطالبه گری او است را ارائه دهد، می‌تواند عامل مؤثری برای جذب جوانان به نماز جمعه باشد.

موسوی یادآور شد: تأثیر بیان واقعیت‌ها و تحلیل سیاسی روز و علاوه بر آن مطرح کردن مسائل مربوط به دین و اخلاق، احادیث و روایات که در خطبه‌ها، توسط امام‌جمعه بازگو می‌شود، بسیار مؤثر و حائز اهمیت است.

وی به مطالبات امامین انقلاب از نماز جمعه اشاره کرد و افزود: نماز جمعه یادگار امام راحل و سنگری است که از دیدگاه امام راحل نباید هیچ‌گاه این سنگر خالی بماند و آنچه از کلام مقام معظم رهبری می‌توان به آن پرداخت بصیرت افزایی، دشمن‌شناسی و دشمن‌شکنی در این جایگاه است.

امام‌جمعه پلدختر گفت: نماز جمعه متعلق به تمام مردم، اقشار و گروه‌ها و احزاب سیاسی است که از منظر امامین بزرگوار انقلاب عامل اتحاد، وحدت، برادری و انسجام بین همه مردم و سلایق مختلف است.

موسوی عنوان کرد: دشمن از اجتماع مسلمانان در صفوف به هم فشرده نماز جمعه همیشه هراس داشته و این جایگاه مایه برکت و دارای ارزش برای نظام است و باید در ارتقا هرچه بیشتر این جایگاه و فریضه الهی تلاش شود.

امام‌جمعه پلدختر گفت: بهترین فعالیت در نماز جمعه راه‌اندازی میز خدمت از سوی دستگاه‌های اجرایی جهت ارتباط‌گیری بیشتر بین مردم و بدنه مدیران است که می‌تواند تأثیرگذار در زمینه‌های مختلف باشد.

گزارش از هما کریمیان

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز جمعه دین مقام معظم رهبری جوانان نماز جمعه می تواند امام جمعه پلدختر مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی نماز جمعه امام جمعه نماز جمعه یادآور شد امام راحل دسیسه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۱۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حجت الاسلام رحیمی خطیب نماز جمعه ساوه گفت: در عملیات وعدۀ صادق، قدرت اراده ملت ایران و نیرو‌های مسلح در عرصه بین المللی به اثبات رسید.
---------
حجت الاسلام میرصادقی امام جمعه خمین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک فرا رسیدن هفته معلم گفت: معلمان افسران میدان پیشرفت و مهمترین عوامل هویت سازی فرهنگی و اعتلای علمی جامعه هستند.
-------
حجت الاسلام صفاهانی امام جمعه خنداب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به روز ملی شورا‌ها گفت: شورا‌ها به عنوان نماینده مردم هستند و برای مطالبه گری از مسئولین و رفع مشکلات و کاستی‌ها در شهرستان باید اهتمام بیشتری داشته باشند. 
-------
 حجت‌الاسلام مهدی نژاد امام جمعه شازند، به پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران به حمله موشکی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در قضایای اخیر، مسئله تعداد موشک‌های به زمین نشسته نیست، مسئله قدرت و جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها جوانه زده و موضوع اصلی شکست هیمنه اسرائیل جنایتکار است.
-------
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حجت الاسلام طاووسی امام جمعه آشتیان با گرامیداشت روز کارگر گفت: کارگران در عرصه تولید و اقتصاد نقش بسیار مهمی دارند و باید به جایگاه این قشر بزرگ جامعه بیش از پیش توجه شود.
----
حجت الاسلام سعیدی امام جمعه کمیجان با اشاره به دیدار جمعی از فرماندهان سپاه با رهبرمعظم انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون دوران بعد از انقلاب با قدرت از تمامیت ارضی و انقلاب اسلامی پاسداری می‌کند و این دستاورد‌ها و توانمندی داخلی جوانان برومند این سرزمین است که هیمنه اسرائیل و آمریکا را فروریخته است.
-------
حجت الاسلام ربانی امام جمعه محلات به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اشاره کرد گفت: شهدا پهلوانان واقعی هستند، پهلوان الگویی برای جوانان و نوجوانان محلات محسوب می‌شودند لذا باید این فرهنگ را پاس بداریم.
------
حجت الاسلام غفوری امام جمعه دلیجان با اشاره به هفته کار و کارگر، گفت: در دین مبین اسلام در زمینه مقام کارگر بسیار تأکید شده تا جایی که پیامبر(ص) بر دستان کارگر بوسه می‌زنند و این نشان از مقام والای این قشر تأثیرگذار در جامعه دارد.

دیگر خبرها

  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • نماز جمعه سنندج