Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@10:24:55 GMT

نرم افزار کلاس آنلاین

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۲۹۳۵

در عصر تکنولوژی کلاس آنلاین یکی از مطرح‌ترین فناوری‌ها جهت یادگیری مطلوب و سریع‌تر است. اولین اقدام جهت برگزاری کلاس انتخاب بهترین نرم افزار کلاس آنلاین است. اگر تصمیم به برگزاری کلاس آنلاین دارید و دنبال یک نرم افزار مناسب می‌گردید این مطلب را تا انتها بخوانید سپس تصمیم گیری کنید.

منظور از نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین نرم افزاری است که روی سرور شما نصب خواهد شد و شرکت‌های ارائه دهنده سرویس کلاس آنلاین در سریع‌ترین سرعت ممکن به شما ارائه خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رومیت علاوه بر اجاره کلاس آنلاین سرویس کلاس آنلاین رایگان را به مدت محدود در اختیار شما قرار خواهد داد.

بهترین نرم افزار کلاس آنلاین چه امکاناتی دارد؟

یک نرم افزار مناسب باید ویژگی‌ کاربر پسند بودن را دارا باشد به عبارت دیگر این نرم افزار باید برای دانش آموزان و مدرسان بسیار کاربردی باشد. دیگر ویژگی‌های بهترین نرم افزار کلاس آنلاین را در ادامه بررسی خواهیم کرد:

پشتیبانی 24 ساعته

استفاده بهینه از اینترنت

کیفیت مطلوب صدا و تصویر

امکان ضبط صدا و ویدئو

راحتی در دسترسی به کلاس آنلاین تنها با یک لینک

داشتن امکاناتی مانند sharescrean و اشتراک گذاری فایل‌ها

داشتن امکاناتی مانند نظرسنجی یا امتحان آنلاین

اپن سورس بودن و امکان تغییر کدهای نرم افزار

امکان برقراری ارتباط دو طرفه با دانش‌آموزان

امکاناتی مانند اس ام اس یادآوری برای دانشجو و مدرس

امکانات تخته وایتبرد

امکان API

برگزاری کلاس آنلاین رایگان

جهت برگزاری کلاس آنلاین رایگان لازم است مقدمات آن فراهم شود. اولین موضوعی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند برگزاری کلاس آنلاین در شبکه‌های اجتماعی است. موضوع دیگری که باید خدمت شما عرض کنم این است که شبکه اجتماعی بستر مناسبی برای برگزاری کلاس آنلاین نیست و نهایتا امکانات یک کلاس استاندارد را ندارد. همان‌طور که مشخص است شبکه اجتماعی جهت مکالمه و اشتراک گذاری صدا و تصویر استفاده می‌شود و امکانات خاص کلاس آنلاین همانند تخته وایتبرد و تعامل دوجانبه و اشتراک گذاری صفحات و نرم افزارها را ندارد بنابراین مناسب برگزاری کلاس آنلاین نیست.

در نرم افزارهای کلاس آنلاین تنوع حرف اول را می‌زند بنابراین مهم‌ترین موضوع در راه اندازی کلاس آنلاین ابزارهایی مانند دانش فنی و زیرساخت‌هایی مانند سرور، نیروی متخصص و.... است. از آنجایی که عمده نرم‌افزارهای کلاس آنلاین به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند فارسی بودن زبان نرم افزار از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهترین نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین چیست؟

سوالی که ممکن است جهت برگزاری کلاس آنلاین از خود بپرسید این است که بهترین نرم افزار کلاس آنلاین چیست؟ در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین نرم افزارهای کلاس آنلاین بپردازیم.

نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین Adobe Connect (ادوبی کانکت)

برای برگزاری کلاس آنلاین از نرم افزارهای زیادی وجود دارد یکی از این نرم افزارها که در ایران محبوبیت زیادی دارد نرم افزار ادوبی کانکت است. مزیتی که این نرم افزار نسبت به سایر نرم افزارها دارد قابلیت به روز شدن هر ساله آن است.

امکانات خاص نرم افزار ادوبی کانکت ضبط کلاس آنلاین

از مهم‌ترین امکانات برای برگزاری کلاس آنلاین ضبط کلاس است. علت ضبط کلاس ممکن است اختلال در زمان برگزاری کلاس آنلاین باشد و یا دانش آموز هنگام برگزاری کلاس دقت کافی نداشته باشد، بنابراین لازم است کلاس را جهت استفاده مجدد ضبط کنیم تا برای دفعات بعد قابل استفاده باشد. در نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین ادوبی کانکت این امکان بسیار عالی وجود دارد. امکان دیگری که در این نرم افزار وجود دارد امکان stop کردن ویدئو حین برگزاری کلاس آنلاین است.

امکان اشتراک گذاری محتوای چند رسانه ای (Multimedia)

ادوبی کانکت یکی از سیستم‌های برگزاری کلاس آنلاین است که امکان بارگذاری و ارائه مالتی مدیا را برای شما به ارمغان خواهد آورد. شما با این امکان قابلیت آپلود محتوای چندرسانه‌ای هنگام برگزاری کلاس آنلاین و استفاده از آن را هنگام برگزاری کلاس آنلاین خواهید داشت. شما قادر خواهید بود این فایل‌ها را به صورت World، pdf, powerpoint ارائه دهید.

اشتراک گذاری دسکتاپ

در نرم افزار adobeconnect قادر خواهید بود دسکتاپ را به اشتراک بگذارید، به این معنی که شما با این امکان قادر خواهید بود دسکتاپ خود را share کنید و هر آنچه روی دسکتاپ سیستم مشاهده می‌کنید با دانش آموزان خود به اشتراک بگذارید.

اتاق استراحت

شاید اسم اتاق استراحت برای این امکان کمی گمراه کننده باشد اما در هر کلاس اعضایی وجود دارند که در برخی موارد لازم نیست در این کلاس حضور داشته باشند بنابراین با امکان اتاق استراحت قادر خواهید بود کلاس را به زیر کلاس‌‌ها تقسیم کنیم. با این امکان مدرس می‌تواند به تمام کلاس‌ها مراجعه کند و در صورت لزوم اتمام کلاس را بزند.

قابلیت تنظیم محتوا

با استفاده از امکان تنظیم محتوا شما قابلیت تغییر ظاهر کلاس را خواهید داشت. این امکان به شما این اجازه را خواهد داد تا شما اتاق مجازی خود را طراحی نمایید و یا یک زمینه و طرح‌بندی جدید ایجاد نمایید.

تخته سفید (وایتبرد)

تخته سفید الکترونیکی یا تخته وایتبرد یکی از ملزومات برگزاری کلاس آنلاین است بنابراین شما با استفاده از این امکان قادر خواهید بود با استفاده از یک تبلت یا سیستم تاچ همچنین قلم نوری محتواهای خود را روی تخته سفید مجازی بنویسید.

مکالمه و گفتگوی متنی

یکی از امکاناتی که در اغلب شبکه‌های مجازی موجود است چت و مکالمه متنی است. دانش آموز و مدرس قادر خواهد بود یک مکالمه دو طرفه و به صورت متنی داشته باشند.

نظرسنجی (Poll)

یکی از امکانات مهم برگزاری کلاس آنلاین سیستم نظرسنجی است. در این سیستم سوال مطرح می‌شود بعد از پاسخگویی دانش آموز ان به آن مدرس قادر خواهد بود نتایج را تحلیل کند و به نمایش بگذارد.

اجازه گرفتن دانش آموزان

در یک کلاس آنلاین خوب شبیه سازی به شکل کلاس واقعی صورت می‌گیرد. در این صورت دانش آموزان در صورتی که سوال داشته باشند قادر خواهند بود دست خود را به نشانه اجازه گرفتن بالا ببرند و در صورت تایید استاد دانش‌آموز سوال خود را مطرح نماید تا مکالمه آغاز شود.

نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین بیگ بلو باتن

یکی از نرم افزارهایی که در زمینه کلاس آنلاین حرف اول را می‌زند نرم افزار کلاس آنلاین بیگ بلوباتن است. این نرم افزار در ایران طرفداران زیادی دارد. رومیت یکی از ارائه دهنده‌های نرم افزار بیگ بلوباتن (BigBlueButton) با قیمت باور نکردنی است. نرم افزار کلاس مجازی بیگ بلوباتن مزایایی دارد که دیگر نرم افزارها این مزایا را ندارند بنابراین قصد داریم در ادامه امکانات این نرم افزار را بررسی کنیم.

امکانات خاص نرم افزار کلاس آنلاین رومیت امکان ارتباط تصویری با تعداد زیادی دوربین

از جمله امکانات خاص نرم افزار کلاس آنلاین بیگ بلوباتن امکان ارتباط ویدئویی بین مدرسان و دانش آموزان است. با این امکان شما قادر خواهید بود وبکم را فعال نمایید و کیفیت تصاویر را تنظیم کنید. بنابراین در صورتی که اینترنت قوی نداشته باشید کیفیت کلاس آنلاین شما به شدت دچار افت خواهد شد. همچنین قادر خواهید بود با تنظیم کیفیت تصاویر به حداقل‌ترین حالت ممکن کیفت را به حالت بهینه تبدیل نمایید.

امنیت و ارتباط تصویری رمزگذاری شده

با استفاده از این امکان شما امنیت کلاس آنلاین خود را تضمین خواهید کرد بنابراین شما با استفاده از سیستم رمزنگاری از جهت سرقت محتوا نباید نگرانی داشته باشید. یکی دیگر از عوامل تضمین کننده امنیت ارتباط تصویری رمزگذاری شده این است که هنگام ورود به کلاس احراز هویت انجام می‌شود.

پلتفرم کلاس آنلاین تحت وب

از آنجایی که نرم افزار کلاس آنلاین بیگ بلوباتن نیاز به نصب اپلیکیشن ندارد. این امکان نسبت به سایر پلتفرم‌های کلاس آنلاین مزیت محسوب می‌شود. بنابراین شما با تهیه این نرم افزار قادر خواهید بود با تنها یک کلیک از طریق مرورگرهای رایج مانند کروم، سافاری و موزیلا وارد کلاس شوید. در یک کلام می‌توان گفت برای نرم افزار بیگ بلوباتن نیازی به نصب نرم افزار نیست اما ادوبی کانکت نیاز به نصب نرم افزار دارد.

دیگر ویژگی‌های نرم افزار بیگ بلوباتن

اتاق استراحت

امکان ارائه مالتی مدیا (محتوای چند رسانهای)

امکان تخته مجازی یا وایتبرد

چت متنی

امکان ضبط کلاس

امکان share صفحه نمایش

تخته وایتبرد الکترونیکی

امکان اجازه گرفتن

امکان نظر سنجی

قابلیت استفاده از تلفن همراه

کاملا تحت وب و بدون نیاز به نصب نرم افزار

امکان ارسال اس ام اس یادآوری شروع کلاس

بیگ بلوباتن بهتر است یا ادوبی کانکت؟

بعد از مطالعه این متن سوالی که برای شما به وجود خواهد آمد این است که بین بیگ بلوباتن یا ادوبی کانکت کدام را انتخاب کنم؟در ادامه قصد داریم به بررسی تفاوت‌های بین این دو نرم افزار بپردازیم.

مقایسه محیط نرم افزار ادوبی کانکت و نرم افزار بیگ بلوباتن

بعد از یک مقایسه ساده بین این دو نرم افزار به این نتیجه خواهیم رسید که بیگ بلوباتن دارای محیطی ساده است اما ادوبی کانکت دارای محیطی واقعا شلوغ و پنجره‌های زیاد است.

امکان اتصال

برای نرم افزار بیگ بلو باتن BigBlueButton افزونه و اسکریپت‌های مختلفی وجود دارد. از جمله این افزونه‌ها وردپرس، جوملا، دروپال، مودل و یا API است بنابراین شما به راحتی قادر خواهید بود با این افزونه‌ها به نرم افزار بیگ بلو متصل شوید. اما تنها امکان ادوبی کانکت اتصال به دروپال است.

امکان دسترسی کاربران

برای دسترسی به کلاس آنلاین بیگ بلوباتن شما قادر خواهید بود تنها با یک لینک و از طریق مرورگر وارد کلاس شوید. در حالی که برای دسترسی سایر نرم افزارها ازجمله ادوبی کانکت شما تنها قادر خواهید بود با نرم افزار ادوبی کانکت نسخه موبایل یا ویندوز و در بدترین حالت با یک مرورگر وارد کلاس شوید.

پشتیبانی از نسخه موبایل

در نرم افزار ادوبی کانکت جهت مشاهده لینک فیلم‌هایی که قبلا ضبط نموده‌ایم لازم است نرم افزار ادوبی کانکت را نصب نماییم. اما جهت مشاهده بازپخش ویدئوهای بیگ بلوباتن لازم است تنها با یک لینک و مرورگر ویدئو را مشاهده نمایید.

مدیریت کلاس و کاربران

در نرم افزار کلاس آنلاین رومیت یک فضای مدیریت کلاس و کاربران به زبان فارسی وجود دارد. اما در ادوبی کانکت زبان انگلیسی است و سیستم بسیار پیچیده می‌باشد.

دانلود و دریافت فیلم‌ها

نرم افزار ادوبی کانکت نرم افزاری است که قابلیت مشاهده ویدئوها را به صورت آنلاین را به شما می‌دهد. در این سیستم شما قادر خواهید بود ویدئوها را یکبار مشاهده نمایید و در صورت نیاز آن را دانلود نمایید. سیستم بیگ بلوباتن تنها قابلیت مشاهده ویدئوها را به صورت آنلاین به شما می‌دهد بنابراین شما با بهترین کیفیت و اندازه قادر خواهید بود ویدئوها را به صورت آنلاین مشاهده نماییم.

زبان کلاس و نرم افزار

زبان فضای کلاس و داشبورد مدیریت در نرم افزار ادوبی کانکت کاملا انگلیسی است اما فضای کلاس و نرم افزار بیگ بلوباتن فارسی است.

نتیجه

ما در این محتوا به بررسی دو مورد از بهترین نرم افزارهای کلاس آنلاین پرداختیم سپس عیوب و مزایای این نرم افزار رابررسی نمودیم. بعد از این بررسی نرم افزار کلاس آنلاین رومیت را به شما پیشنهاد دادیم. بهتر است بدانیم کارشناسان رومیت در هر ساعت از روز تست و آموزش را برای شما به صورت رایگان انجام خواهند داد. توصیه ما به شما این است که یک تست ساده داشته باشید و این موقعیت را از دست ندهید.

منبع: الف

کلیدواژه: شما قادر خواهید قادر خواهید کلاس آنلاین بنابراین شما کلاس آنلاین کلاس آنلاین نرم افزار اشتراک گذاری اتاق استراحت نرم افزار امکانات خاص دانش آموزان نرم افزارها نرم افزار دانش آموز ضبط کلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۲۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید

سرهنگ فدائیان ۱۶ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به پیشرفت فناوری، امروزه بسیاری از خدمات بانکی به صورت غیرحضوری قابل انجام بوده و این خدمات از روش‌های گوناگونی مانند اینترنت بانک، همراه بانک و... قابل دریافت است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مجرمان سایبری با طراحی همراه بانک‌های جعلی بدافزار و قرار دادن نرم‌افزار‌ها در منابع نامعتبر مبادرت به دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و کارت بانکی کرده و اقدام به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌کنند.

سرهنگ فدائیان خاطرنشان کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که برای جلوگیری از این اقدام، حتما تلفن همراه خود را به آنتی ویروس معتبر تجهیز کرده و به طور مستمر آن را به روز رسانی نمایند. همچنین باید توجه داشته باشند که اطلاعات مهم مانند رمز اول کارت‌ها، کلمه عبور سامانه‌های بانکی، cvv ۲ و تاریخ انقضای کارت را بر روی گوشی تلفن همراه دخیره نکنند.

سرهنگ فدائیان به شهروندان توصیه کرد: برای نصب اپلیکیشن‌های بانکی حتما از سکو‌های عرضه نرم افزار موبایلی داخلی و یا سایت‌های رسمی بانک‌ها اقدام و از دریافت و نصب اپلیکیشن‌های آلوده که اکثرا لینک آن‌ها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک‌ها به وسیله پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای شما ارسال می‌شود، اکیدا خودداری کنید.

رئیس پلیس فتا استان سمنان از شهروندان خواست: در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • برگزاری کلاس‌ بازیگری برای دانش‌آموزان تهرانی | نقش‌آفرینی هنرجوها در سریال‌های تلویزیونی
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • برگزاری رایگان کلاس‌های آمادگی برای زایمان در یزد
  • امکان نظارت آنلاین معلمان بر صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شد
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده
  • بهترین نرم افزار حسابداری برای فروشگاه زنجیره ای
  • مینی‌کامپیوتر گیمینگ جدید کورسیر سخت‌افزار پرقدرت و پنل جلویی چوبی دارد