Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رؤسای حزب اوو مورالس، رئیس جمهور سابق بولیوی، روز یکشنبه تهدید کردند در صورتی که دادگاه عالی انتخابات تاریخ ششم سپتامبر (۱۶ شهریور) را برای برگزاری انتخابات عمومی تعیین نکند، ”بسیجی دائمی“ را به راه می‌اندازند.

دادگاه عالی انتخابات بولیوی روز پنجشنبه اعلام کرد این انتخابات را به علت شمار بالای موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور واقع در مناطق کوهستانی آند تا ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) به تعویق می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیریت جنبش به سوی سوسیالیسم برای کوشاباما (واقع در مرکز بولیوی) در بیانیه‌ای اعلام کرد در صورتی که دادگاه عالی انتخابات در تصمیم خود درباره روز برگزاری انتخابات تجدید نظر نکند، ”ما به بسیجی دائمی از روز دوشنبه ۲۷ ژوئیه اقدام خواهیم کرد“.

دادگاه عالی انتخابات بولیوی معتقد است تاریخ ۱۸ اکتبر ”شرایط بهتری را برای محافظت از سلامت، تسهیل رای‌گیری در خارج و رسیدن ماموریت‌های نظارت بین‌المللی فراهم می‌کند“.

در صورت کشیده شدن انتخابات به دور دوم، دور دوم احتمالی انتخابات روز ۲۹ نوامبر برگزار خواهد شد و مقامات جدید در ماه دسامبر وظایف خود را آغاز خواهند کرد.

در ابتدا انتخابات برای روز سوم ماه مه پیش‌بینی شده بود، اما برای نخستین بار به علت همه‌گیری کووید-۱۹ به تعویق افتاد.

مورالس که برغم زندگی در تبعید در بوئنوس آیرس رهبر حزب باقی مانده است، روز پنجشنبه فوری ”دولت فعلی بولیوی را متهم کرد می‌خواهد برای تداوم آزار و اذیت رهبران جنبش سوسیالیستی و نامزد‌های آن زمان بخرد“.

جنبش سوسیالیستی و طرفداران اتحادیه‌های صنفی آن معتقدند به تعویق انداختن انتخابات به بخت لوئیس آرس، نامزد آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری، آسیب می‌زند. بر اساس نظرسنجی‌ها، لوئیس آرس با کارلوس مسا، رئیس جمهور سابق، در انتخابات ریاست جمهوری پا به پای هم حرکت می‌کنند. مسا از تعویق انتخابات حمایت کرده است.

تازه‌ترین انتخابات ریاست جمهوری بولیوی در اکتبر ۲۰۱۹ برگزار شد و اوو مورالس، رئیس جمهور سوسیالیست سابق،  که از سال ۲۰۰۶ قدرت را در اختیار داشت، خود را پیروز انتخابات اعلام کرد، اما مخالفان به تقلب در انتخابات اعتراض کردند. بعد از هفته‌ها تظاهرات مخالفان در بولیوی، ارتش و پلیس حمایت خود را از مورالس برداشتند و او دهم ماه نوامبر استعفا و بولیوی را ترک کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات بولیوی ویروس کرونا دادگاه عالی انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۰۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «انجو کچلی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که سفر «رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهور ترکیه به آمریکا که برای ۹ ماه «می» برنامه‌ریزی‌شده بوده، به تعویق افتاده و در تاریخ دیگری که برای هر دو طرف راحت‌تر باشد، انجام خواهد شد.

وی دراین‌باره گفت: سفر رییس‌جمهور ما به ایالات متحده، که برای ۹ می برنامه ریزی شده بود، به دلیل ناسازگاری برنامه ها به تاریخ دیگری که برای هر دو طرف راحت تر است، به تعویق افتاده است. گفتگوی سطح بالا بین ترکیه و ایالات متحده برای آماده‌سازی این سفر ادامه خواهد داشت.

پیش از این رسانه های ترکیه و غربی به نقل از منابعی در آنکارا از تعویق این سفر خبر داده بودند.

کد خبر 6089562

دیگر خبرها

  • خودشان بهتر می‌دانند، اهل تهدید پوچ نیستم!
  • قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی
  • رقابت‌های آزاد دوومیدانی به تعویق افتاد
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • تقویم نجومی امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم