Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رحمانیان کارگردان سینما و تئاتر که شیوع کرونا اجرای آخرین نمایشش را متوقف کرد و این روزها مشغول نگارش متنی با همین موضوع است در این گفت‌وگو از نمایش‌‌های زنده که حدود شصت سال قبل در تهران اجرا و از تلویزیون پخش می‌شده، می‌گوید.

محمد رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ درمورد نمایش «روزهای رادیو» که پس از چهار اجرا در پردیس تئاتر شهرزاد و به دلیل کرونا، متوقف شد، گفت: «گروه برای از سرگیری اجرای مجدد این نمایش آماده است و منتظر بازگشایی مجدد تالارها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وضعیت مشابه برای پنجاه‌وشش و یا پنجاه‌وهفت گروه دیگر هم وجود دارد که کارشان شروع شده بود و یا در آستانه اجراهای‌شان بودند که نمایش‌ها متوقف شد.»

این کارگردان تئاتر و سینما درمورد آخرین نمایشش که به دلیل کرونا متوقف شد، گفت: «نمایش «روزهای رادیو» تنها چهار اجرا داشت و از نمایش فیلم‌برداری نکرده بودیم چون اوایل کار بود و در حال حاضر همه‌جا تعطیل است اما هر زمانی که اعلام شود می‌توانیم برای تهیه فیلم نمایش و حتی اجرای زنده اقدام کنیم. کما اینکه در گذشته که تالارهای ایران رونق چندانی نداشتند یک شبکه خصوصی متعلق به مرحوم ثابت پاسال نمایش‌های زنده پخش می‌کرد که تماشاچی‌های زیادی داشت و سالن با گنجایش 250 نفر، میزبان این اتفاق بود.»

رحمانیان با اشاره به سابقه نمایش زنده در تلویزیون خصوصی که به اواخر دهه سی شمسی برمی‌گردد و امکان استفاده مجدد از آن در این روزها گفت: «آن زمان تلویزیون خصوصی مردم را به تماشای نمایش زنده عادت داده بود و فکر می‌کنم امروز و در این شرایط هم می‌توان از چنین امکانی استفاده کرد. فکر می‌کنم علی نصیریان با حدود دویست نمایش زنده که برای پخش تلویزیونی کارگردانی کرده بود در این زمینه رکورددار هستند. عزت‌‌الله انتظامی هم نمایش‌های زیادی را کارگردانی کرد و تئاتری‌های دیگری چون محمدعلی کشاورز، جمیله شیخی، پرویز فنی‌زاده، جعفر والی هم در آن سال‌ها فعالیت زیادی داشتند و تعداد اجراهای زنده‌ای که اجرا کردند از تعداد کارهایی که بعدها و برای تماشاچی‌های تئاتر روی صحنه بردند، بیشتر بود.»   

محمد رحمانیان در انتها به دغدغه این‌روزهایش در قالب متنی با نام «عشق در روزهای کرونا» اشاره کرد و گفت: «این روزها روی متن «عشق در روزهای کرونا» کار می‌کنم و فکر می‌کنم تا دو هفته دیگر متن آماده باشد. این روزها باید ثبت شوند تا بعدها مرجع و منبعی برای آیندگانی که می‌خواهند درباره این دوره تاریخی بدانند یا اثری خلق کنند، وجود داشته باشد. البته با توجه به اتفاق‌هایی که می‌افتد متن هم باید به روز شود. تا زمانی که مملکت با این بحران دست به گریبان است، من هم هر روز اطلاعات می‌گیرم و از اخبار تازه و رخدادها به عنوان ماده خاص استفاده می‌کنم. با این وجود بخش عمده‌ای از متن «عشق در روزهای کرونا» نوشته شده است.»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عزت الله انتظامی علی نصیریان محمد رحمانیان جمیله شیخی ثابت پاسال روزهای رادیو پرویز فنی زاده جعفر والی نمایش زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و میلان‌ از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین

پخش زنده بازی یوونتوس و میلان در چارچوب رقابت‌های سری آ ایتالیا از ساعت ۱۹:۳۰ امروز آغاز و از شبکه ورزش و سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های یوونتوس و میلان امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های سری آ ایتالیا با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز یوونتوس و میلان

سری آ ایتالیا (یوونتوس - میلان) ساعت ۱۹:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه ورزش

کد خبر 748354

دیگر خبرها

  • نمایش کولبران برای نخستین بار در تلویزیون
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز دوشنبه ۱۰‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و ناتینگهام فارست از تلویزیون+ شبکه ۳ و آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی تاتنهام و آرسنال‌ از تلویزیون+ شبکه ۳ و آنلاین
  • پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ یکشنبه ۹‌ اردیبهشت از تلویزیون و آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و میلان‌ از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی منچستر یونایتد و برنلی از تلویزیون+ شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • گزارشی از سریال‌های در حال ساخت نمایش خانگی/ کدام کارگردانان این روزها مشغول کارند؟
  • کدام کارگردانان این روزها مشغول کارند؟
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟