Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرغنی نظری روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش برخی شرکت‌ها در بورس با ارزش آن شرکت در عرصه واقعی اقتصادی تفاوت زیادی دارد و ما در این زمینه تذکر لازم را به مسئولان اقتصادی کشور ارائه کرده‌ایم.

وی با هشدار نسبت به احتمال تبدیل بورس به سرنوشت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز بیان کرد: اگر چنین اتفاقی افتاد، چه کسی پاسخگوی مشکل احتمالی و پیامدهای ریزش در بازار بورس خواهد بود؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم، گسیل ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از پول مردم به سمت بورس را خطرناک خواند و اضافه کرد: بازار بورس در جمع‌آوری نقدینگی موجود در کشور خوب عمل کرد اما افزایش ظرفیت معاملات نباید منجر به حباب در بازار بورس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزایش تعداد فعالان بازار بورس ایران از حدود ۶ میلیون نفر به بیش از ۴۵ میلیون نفر را خطرناک خواند و گفت: این افزایش متناسب با وضعیت اقتصادی کشور نیست و رشدی غیرواقعی به نظر می‌رسد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس یازدهم، تمرکز بر فعالیت‌های غیرمولد را از مهمترین آفت‌های اقتصاد ایران عنوان کرد و افزود: سود سرمایه‌گذاری در برخی جاها، غیرشفاف و غیرواقعی است و اصولا چرا باید در بازاری مثل بورس، سودهای بالای ۲۰۰ درصد وجود داشته باشد؟

وی بیان کرد: برخی شرکت‌ها در بورس ۲۰۰ درصد سود داده‌اند در حالی که بررسی وضعیت اسمی و توان اقتصادی و مالی آنها نشان می‌دهد که تحقق این سود منطقی نیست.

وی خواستار دقت نظر و اتخاذ تدابیر لازم برای رفع نگرانی از آینده سرمایه‌گذاری مردم در بورس شد و گفت: حفظ حضور مردم در بورس مفید است و دولت هم باید شرکت‌های سوده خود را به بورس عرضه کند، در حالی که هنوز این شرکت‌ها به بورس عرضه نشده‌اند.

نظری، فعالیت مردم در بازار بورس را یک حُسن دانست و اظهار کرد: مردم به جای رفتن به سمت بازارهای فرعی به سمت بازار بورس آمده‌اند اما این بازار سرمایه هم باید به شکل درست مدیریت شود.

مهار نقدینگی کشور ضروری است

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی همچنین افزایش میزان نقدینگی در کشور را یکی از اساسی‌ترین مشکلات اقتصادی کشور دانست و ادامه داد: نقدینگی به شکل سرسام‌آوری افزایش یافته و برنامه خاصی هم برای مدیریت نقدینگی در کشور تدوین و اجرا نمی‌شود.

وی رشد قارچ گونه موسسات مالی غیرمجاز در سال‌های گذاشته را از عوامل موثر در رشد نقدینگی کشور عنوان کرد و افزود: در پی مدیریت نادرست این موسسات که از عوامل ایجاد و تشدید نقدینگی کشور بودند، بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پول از صندوق بیت‌المال به جیب کسانی رفت که زیاده‌خواه بودند.

نظری مدیریت نقدینگی در کشور را از اهم مسائل پولی و مالی کشور عنوان کرد و گفت: بانک‌ها، هم عامل ایجاد کننده و هم عامل تشدید کننده همین نقدینگی بوده‌اند و با ورود به عرصه بنگاه‌داری اقتصادی، رسالت خود را فراموش کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم سران نظام برای خروج بانک‌ها از عرصه بنگاه‌داری گفت: هم‌اکنون بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ بنگاه اقتصادی بزرگ از دست بانک‌ها رها شده و در حال بازگشت به چرخه فعالیت عادی اقتصادی جامعه است.

وی اضافه کرد: ۱۲ هزار میلیارد تومان پول بانک سرمایه حیف و میل شده و به سرمایه‌گذاری مولد منجر نشد، در حالی که با این ارقام هنگفت نیاز همه سازمان‌های حمایتی را تامین می‌شد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی خلخال بانک سرمایه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی خلخال بانک سرمایه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی خلخال بانک سرمایه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم کمیسیون اقتصادی مجلس مجلس شورای اسلامی بازار بورس شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۲۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز (یک شنبه ۹ اردیبهشت) ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحد افت کرد و در کانال دو میلیون ۲۸۴ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۸۷ درصد ریزش کرد.


شاخص هم وزن ۰.۹۸ درصد افت کرد و در کانال ۷۵۷ هزار واحدی قرار گرفت.


در این بازار ۳۳۰ هزار معامله به ارزش ۴۷ هزار میلیارد ریال انجام شد.


در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.


در مقابل نماد‌های حکشتی و وامید بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.


شاخص کل فرابورس افت ۰.۹ درصدی را تجربه و در کانال ۲۵ هزار و ۲۸۹ واحدی ایستاد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت