Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@20:29:51 GMT

قهرمان وزنه‌برداری زنان جهان مسلمان شد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۳۷۹۲

قهرمان وزنه‌برداری زنان جهان مسلمان شد

ایران اکونومیست- «ربکا کوها» قهرمان وزنه‌برداری زنان جهان از کشور لتونی در صفحه مجازی از گرایش خود به دین مبین اسلام خبر داد.

«ربکا کوها» وزنه‌بردار اهل لتونی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از مسلمان شدن خود خبر داد و نوشت: تصمیم بزرگی در زندگیم گرفتم. می‌توانم بگویم که چقدر خوشحال و شاکرم. اطمینان دارم که کار درستی انجام دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها چیزی که از همه می‌خواهم احترام به این تصمیم است.

وی افزود: اگر حرف مناسبی هم برای گفتن ندارید، می‌توانید صفحه‌ام را ترک کنید و بهتر است که سکوت کنید. امروز روز خاصی برایم است زیرا مسلمان شدم.

کوها ادامه داد: در ساعت ۳:۴۸ دقیقه بعد از ظهر شهادت دادم و مسلمان شدم. از الان می‌دانم که جدیدترین و زیباترین فصل زندگیم آغاز می‌شود. حال که مسلمان شدم از شما خواهش می‌کنم تا عکس‌های بدون حجابم را در صفحات مجازی منتشر نکنید. از همه کسانی که در کنارم بودند و از من حمایت کردند، متشکرم.

کوها از ۱۲ سالگی وزنه‌برداری را آغاز کرد و ۱۸ ساعت در هفته و ۲ بار در روز تمرین می کند. او همچنین در رشته بسکتبال، بوکس و تنیس نیز فعالیت دارد. وی دارنده سه طلا و یک نقره بزرگسالان اروپا و ۲ برنز جوانان اروپا، برنز المپیک جوانان ۲۰۱۴، نقره جوانان و سه طلا و ۲ برنز قهرمانی جهان و کسب عنوان چهارم در المپیک ۲۰۱۶ ریو است.

 ایرنا

 

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۳۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشجاری و یزدانی قهرمان تور جهانی تنیس جوانان شدند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، آخرین روز رقابت‌های تنیس تور جهانی تنیس جوانان در زمین‌های تنیس آسایش ساری برگزار شد تا تکلیف نفرات برتر هفته نخست مشخص شود. در بخش انفرادی پسران، پارسا اشجاری با نتیجه (۳-۶ و ۱-۶) کیارش حنیفی را برد و قهرمان شد، دانیال مشتاقی‌فر و سام پازوکی نیز مشترکا سوم شدند.

در بخش دختران نیز یاسمن یزدانی با نتیجه (۱-۶ و ۱-۶) هانا سلطانی را مغلوب کرد و عنوان قهرمانی را به نام خود ثبت کرد. کیمیا ثاقب تهرانی و ملینا عباس نیز عنوان سومی مشترک را از آن خود کردند.

در بخش دونفره نیز تیم پارسا اشجاری – کیارش حنیفی با نتیجه ۲-۶ و ۴-۶ از سد مهراد منصوری- بردیا شریفی عبور کردند و در جایگاه نخست ایستادند. در بخش دختران نیز کیمیا ثاقب تهرانی – یاسمن یزدانی با نتیجه ۲-۶ و ۳-۶ مقابل بایلان از ترکیه – هانا سلطانی به برتری رسیدند و قهرمان شدند.
این مسابقات از یکم اردیبهشت ماه در زمین‌های تنیس آسایش مازندران آغاز و امروز با انجام دیدارهای نهایی به پایان رسید. سرداوری این دوره از مسابقات بر عهده مجید گلچین سرداور نشان سفید کشورمان بود و امیر مهذب‌نیا مدیریت بازی‌ها را بر عهده داشت.

کد خبر 6091367

دیگر خبرها

  • اشجاری و یزدانی قهرمان تور جهانی تنیس جوانان شدند
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • مازندران قهرمان دو رده سنی کاراته کشور
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا درگذشت
  • قهرمان سنگین وزن جودو ایران درگذشت
  • امیر ملکی‌پور درگذشت + سوابق
  • قهرمان اسبق ایران درگذشت
  • سقوط اندلس با یک تار مو
  • قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت