Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  هادی منوچهری مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: ارایه خدمات الکترونیک سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان برای پرداخت هوشمند کرایه تاکسی از طریق QR code و اپلیکیشن اصکیف با پوشش هزار دستگاه تاکسی در سطح شهر اصفهان، به طور رسمی، آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




او ادامه داد: برای قطع زنجیره ‎کرونا و در مسیر ‎هوشمندسازی شهر اصفهان، سامانه پرداخت الکترونیک کرایه‌تاکسی در ‎اصفهان، طراحی و در مرحله اول، امکان پرداخت آنلاین کرایه در هزار تاکسی فراهم شد. با این اقدام، پول نقد جا به جا نمی‌شود و چالش قدیمی پول خرد میان راننده و مسافر برطرف میشود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: در راستای حمایت از رانندگان تاکسی، برای اجرای این طرح هیچ هزینه‌ای از رانندگان دریافت نشده است. تاکسی‌های شهر اصفهان، مرحله به مرحله به این طرح می‌پیوندند.

منوچهری  با بیان اینکه ۹۵۰۰ خودرو تاکسی در سطح شهر اصفهان وجود دارد که می‌تواند شامل این پروژه شود، اظهار کرد: اولویت ما در اجرای این پروژه با تاکسی‌های زرد رنگ پلاک "ت" است و تاکنون هزار تاکسی برای اجرای این طرح آماده شده اند، برای اجرای این پروژه چند واحد حمل و نقلی کنار یکدیگر قرار گرفتند، در ابتدا مصوبات لازم از شورای شهر گرفته شد و در نهایت به اجرای این پروژه رسیدیم.

او  با اشاره به خدمات و خصوصیات سامانه اصکیف، تصریح کرد: این سامانه دو خدمت عمده ارائه می‌کند که یکی از آن‌ها پرداخت آنلاین کرایه توسط شهروندان از طریق بارکد و بر بستر اینترنت است؛ به این ترتیب سازمان تاکسیرانی می‌تواند تراکنش‌ها را کنترل کرده و تعداد دقیق سفر‌ها را به دست بیاورد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان اضافه کرد: در تمام شهر‌های ایران این کار با بارکد‌ها و شرکت‌های مختلف انجام شد، اما در اصکیف، بارکدی که بین خودرو‌ها تعریف شده همه یکسان است و نیازی نیست از بارکد‌های مختلف استفاده شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه از دیگر خصوصیات این سامانه رایگان بودن نصب و راه اندازی آن برای راننده است، ادامه داد: این سامانه بهره وری را بالا می‌برد، از نکات دیگر این پروژه این است که پایه گذار برای مدیریت هوشمند است، زیرا قرار نیست اصکیف تنها برای تاکسی باقی بماند و قرار است در سایر خدمات اتوبوس، مترو و ... نیز استفاده شود.

هادی منوچهری با بیان اینکه اصکیف نرم افزاری است که روی موبایل‌ها نصب می‌شود، گفت: این نرم افزار را می‌توان از طریق سرچ در کافه بازار یا از طریق ارسال عدد ۳ به شماره ۳۰۰۰۱۷۳۰۳۰ و دریافت لینک نرم افزار روی گوشی‌های همراه نصب کرد.

وی تاکید کرد: در این نرم افزار قسمتی با عنوان پرداخت کرایه تاکسی وجود دارد که با انتخاب آن گزینه صفحه بارکدخوان باز می‌شود، به محض اسکن بارکد که روی صندلی‌های راننده تاکسی یا داشبورد نصب می‌شود، شهروندان هزینه مورد نظر را وارد می‌کنند که یا از طریق رمز بانکی یا از طریق کیف پول الکترونیکی کرایه پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان افزود: اگر مسافر کورسی باشد عدد به صورت ثابت منظور می‌شود؛ در غیر اینصورت عدد مطابق تابلو و برچسب روی شیشه توسط مسافر وارد می‌شود.

وی گفت: هم اکنون این سامانه به صورت روزانه روی ۷۰ تا ۸۰ تاکسی نصب می‌شود و انتظار می‌رود تا دو یا سه ماه آینده همه ناوگان از این سیستم استفاده کنند.

منوچهری با تاکید بر اینکه این سامانه نرخ محاسبه کرایه نیست، افزود: این سامانه قرار نیست میزان مسافت طی شده و کرایه را محاسبه کند. همچنین هر هفت تا هشت ساعت یکبار پول به حساب رانندگان واریز می‌شود و اگر حساب رانندگان بانک ملت باشد این مبالغ آنی پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: اصکیف تکمیل کننده بخش نرم افزاری اصفهان کارت در جهت خدمت بیشتر به شهروندان است، بنابراین از شهروندان می‌خواهیم از این نرم افزار استفاده کنند، یکی از مشکلات ما ویروس کرونا است و این نرم افزار فرصت خوبی برای جلوگیری بیشتر از انتقال این ویروس است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: از رانندگان زحمتکش و صبور اصفهان خواهشمندیم از این سامانه که به جهت حفظ سلامتی خودشان طراحی شده استفاده کنند.


 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرداخت آنلاین کرایه شهرداری اصفهان سازمان تاکسیرانی رانندگان تاکسی شورای شهر سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان مدیرعامل سازمان نرم افزار شهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل

تین نیوز

پس از خروج بخش زیادی از رانندگان اتوبوس بین شهری از این شغل که مسئولان را به استخدام فوری 10 هزار راننده مسافری واداشته است، اینک خبر رسیده که رانندگان ناوگان سواری کرایه بین شهری نیز به دلیل مشکلات موجود از این حرفه خداحافظی کرده و جذب تاکسی های  اینترنتی شده اند.

به گزارش تین نیوز، شماری از رانندگان سواری کرایه بین شهری با اشاره به مشکلات فراوانی که با آن مواجه هستند در گفت و گو با خبرنگار با تاکید کردند: افزایش هزینه های جاری ارایه خدمات حمل و نقل مسافری به گونه ای شده که دیگر امکان ادامه فعالیت برای بسیاری از رانندگان فعال در این حوزه وجود ندارد.

به گفته آنان، از طرفی هزینه های دولتی مرتبط با رانندگی ناوگان عمومی نیز هر سال متناسب با تورم افزایش می یابد و این اقدام در شرایطی صورت می گیرد که افزایش کرایه های حمل و نقل مسافر بدون توجه به تورم و با شرایط خاصی صورت می گیرد که معمولا میزان افزایش آن نیز قادر به جبران هزینه های رانندگان نیست.

آنان تاکید کردند: در کنار تمام این موارد باید به سخت گیری های پلیس راه نیز اشاره کرد که انگیزه کار رانندگان برای فعالیت در بخش مسافری ناوگان مسافری جاده ای را از بین می برد.

به گفته آنان، یکی از مواردی که بسیار بر معیشت رانندگان عمومی تاثیر منفی دارد و با وجود اقدامات متعددی که برای برطرف کردن این مشکل صورت گرفته، هنوز ادامه دارد، توقیف دفترچه های کار رانندگان عمومی بین شهری است که در بعضی اوقات راننده را تا 45 روز از ادامه کار و فعالیت باز می دارد.

رانندگان سواری کرایه بین شهری با بیان این که در کنار همه این مشکلات باید به حضور پر رنگ سواری های شخصی و تاکسی های اینترنتی در بازار کوچک حمل و نقل مسافری رانندگان پایه دوم نیز اشاره کرد، خاطرنشان کردند: رانندگان تاکسی های اینترنتی نه ملزم به اخذ کارت هوشمند ، سلامت و عدم اعتیاد هستند و نه با سختگیری های ماموران پلیس راه مواجه اند.

آنان تاکید کردند: باتوجه به این که یک راننده ناوگان عمومی سواری کرایه، خدماتی از دولت دریافت نمی کند، اغلب رانندگان با خروج از این حرفه تصمیم گرفته اند یا با تاکسی های اینترنتی همکاری کنند و یا به عنوان راننده شخصی و یاحرفه دیگری را انتخاب کنند چرا که به نظر می رسد حتی دست فروشی از این حرفه پردرآمدتر و راحت تر است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پیگیری وضعیت نرخ کرایه تاکسی در استان سمنان
  • نرخ کرایه تاکسی‌ در قزوین کاهش یابد
  • اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل